۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین روش تربیتی انبیاء مبتنی بر عقلانیت است/ عمل و گفتار اهل نماز باید یکسان باشد
کد خبر: ۳۳۸۸۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۰ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد تفسیر قرآن کشور:

روش تربیتی انبیاء مبتنی بر عقلانیت است/ عمل و گفتار اهل نماز باید یکسان باشد

دبیر ستاد تفسیر قرآن کشور گفت: مطابق نبودن قول، رفتار و کردار اهل نماز موجب بی‌نمازی برخی دیگر می‌شود که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

روش تربیتی انبیاء مبتنی بر عقلانیت است/ عمل و گفتار اهل نماز باید یکسان باشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین، حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در اجلاسیه نماز و مدرسه که امروز(یکشنبه) در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نماز میراث الهی و یک امر جامع است و اگر کسی مردم را دعوت به اقامه نماز می‌کند، بداند که قدم در راه انبیاء می‌گذارد و نماز میراث تمامی انبیاء است.

وی افزود: نماز در حیطه تزکیه و تعلیم و تربیت جای دارد و امروزه کانون تعلیم و تربیت مسجد، خانه و مدرسه است و متولیان این سه نهاد عهده‌داران تربیت هستند.

دبیرستاد تفسیر قرآن کشور با بیان اینکه نماز زیباترین حال بنده خدا است، تصریح کرد: متولیان مسجد، مدرسه و خانه شامل روحانی، معلمان و والدین هستند و پدر و مادر باید فرزندان صالحی تربیت کنند.

وی بیان کرد: روش تربیتی انبیا مبتنی بر عقلانیت، فطرت و براساس مسائل فردی و اجتماعی است که دعوت ما به نماز هم باید بر این اساس باشد.

محمدیان تصریح کرد: در مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی فرزندان روحیه بسیار حساسی دارند و نباید با امر و نهی چادر سر فرزندان کنیم زیرا رفتار آمرانه نه تنها نتیجه نمی‌دهد بلکه باعث می‌شود دانش‌آموزان از راه درست دور شوند.

وی افزود: دانش‌آموزان در هر مقطعی یک ویژگی منحصر به فردی دارند و باید سبک زندگی مذهبی در کودکانمان را ترویج دهیم و از قصه و آیات قرآنی برای تاثیرگذاری استفاده کنیم.

این مقام مسئول گفت: اگر ‌حس مذهبی همراه با مهر به فرزندان آموزش داده شود موثر و ماندگار‌تر در وجود آنها خواهد بود.

محمدیان بیان کرد: سخت‌ترین دوره تربیتی مقطع بعد از دبستان یعنی 13 سالگی به بعد است زیرا در این زمان فرزندانمان به شکوفایی عقلی رسیده‌اند و از والدین حرف نمی‌پذیرند بلکه تنها فقط دنبال استقلال و استدلال هستند که ما وظیفه داریم مسئولیت اجتماعی به آنها بسپاریم تا به طور صحیحی تربیت شوند.

وی افزود: مطابق نبودن قول، رفتار و کردار اهل نماز موجب بی‌نمازی برخی دیگر می‌شود که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: در آموزش و پرورش تعلیم و تربیت باید برای دختران جامعه ویژه‌تر باشد زیرا یک پسر مساوی با یک پسر است اما یک دختر مساوی با یک ملت است و اگر فرزندان امروز مادران خوبی باشند قطعا نسل‌های صالحی تربیت خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان