۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نظارت‌های مستمر و دقیق تضمین کننده سلامت انتخابات است
کد خبر: ۳۳۸۷۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۰ ساعت: ۱۴:۱۴ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

نظارت‌های مستمر و دقیق تضمین کننده سلامت انتخابات است

دادستان قزوین با بیان اینکه نظارت‌های دقیق و مستمر در سلامت انتخابات بسیار موثر است، گفت: در روند برگزاری انتخابات عملکرد صحیح هیئت‌های نظارت امکان هرگونه تخلف را کاهش می‌دهد.

نظارت‌های مستمر و دقیق تضمین کننده سلامت انتخابات است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، محمد قاسمی در همایش تعاملی و آموزشی هیئت‌های نظارت بر انتخابات استان قزوین که امروز(یکشنبه) در سالن شهید حسن‌پور قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری انتخابات سالم و پرشور در کشور ما از اهمیت، جایگاه و حساسیت خاصی برخوردار است و این حساسیت در انتخابات پیش رو با توجه به اتفاقات اخیر بسیار مشهودتر است.

وی افزود: در هر جایگاهی که هستیم باید تلاش کنیم که یکی از ارکان مهم انتخابات که همان حضور حداکثری مردم است، محقق شود و نباید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان نظام از عملکرد ما برای دستیابی به مقاصد شوم خود و ضربه زدن به پایه‌های مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره‌برداری کنند.

دادستان قزوین تصریح کرد: طی چهل سال گذشته دشمن از هیچ دسیسه و توطئه‌ای علیه این نظام دریغ نکرده است و در وقایع اخیر نیز به خوبی این موضوع نمایان بود که به بهانه افزایش قیمت بنزین، دشمنان برای زیر سوال بردن خدمات نظام و حاکمیت در راستای اهداف شوم خود استفاده کردند، ولی بحمدالله با درایت رهبر فرزانه انقلاب و حضور به موقع مردم در صحنه این توطئه دشمن نیز خنثی شد.

وی اضافه کرد: البته این به معنی پایان دشمنی آنان نیست و بدون شک برای خدشه‌دار کردن امنیت انتخابات آینده و کمرنگ جلوه دادن حضور مردم برنامه دارند.

همه باید در ایجاد فضای رقابت سالم انتخاباتی تلاش کنیم

قاسمی در ادامه امنیت در انتخابات را مهم برشمرد و بیان کرد: اگر امنیت در جامعه فراهم نشود یقیناً فعالیت‌های اجتماعی با اخلال مواجه می‌شود و در انتخابات آتی نیز دشمن برای خدشه‌دار کردن امنیت انتخابات برنامه‌ریزی کرده است، از این رو تحقق امنیت در انتخابات وظیفه همه دستگاه‌ها است و باید در این خصوص به سهم خود ایفای نقش کنند.

این مقام قضایی استان اذعان کرد: فضای انتخابات باید رقابتی باشد تا در شرایطی برابر، همه کسانی که به عنوان کاندیدا تایید صلاحیت شده‌اند، بتوانند به رقابتی سالم بپردازند و از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند و همه باید در ایجاد فضای رقابت سالم انتخاباتی تلاش کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی در تمامی انتخابات‌ها نظارت استصوابی دارد و این شورا یکی از کارآمدترین نهادهای نظارتی در نظام است و وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست و همه قوا باید کمک کنند تا این شورا به اهداف خود دست یابد.

قاسمی عنوان کرد: دفاتر هیئت نظارت شورای نگهبان در استان‌ها به عنوان نماینده این شورا وظیفه سنگینی برای دستیابی به اهداف مورد نظر دارند و افزایش اعتماد مردم نسبت به شورای نگهبان با عملکرد ناظران این شورا میسر می‌شود.

عملکرد صحیح هیئت‌های نظارت امکان هرگونه تخلف را کاهش می‌دهد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه نظارت‌های دقیق و مستمر در سلامت انتخابات بسیار موثر است، افزود: در روند برگزاری انتخابات عملکرد صحیح هیئت‌های نظارت امکان هرگونه تخلف را کاهش می‌دهد و حضور به موقع، رصد موضوعات، بی‌تفاوت نبودن نسبت به مسائل مختلف از سوی اعضای هیئت‌های نظارت در رسیدن به اهداف بسیار حائز اهمیت است.

قاسمی تاکید کرد: یکی از راه های پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، برخورد به موقع با تخلفات است، لذا هیئت‌های نظارت در مستند سازی تخلفات باید به خوبی عمل کنند و به همین خاطر مستند سازی از تخلفات و جرائم باید در دستور کار اعضای هیئت‌های نظارت باشد.

 مردم باید در انتخاب نمایندگان خود آگاهانه عمل کنند

وی بیان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید داشته‌اند، آراء مردم حق الناس است و ناظران به عنوان امانتدار مردم و ناظر بر انتخابات مجلس باید به گونه‌ای عمل کنند که هم امیدواری در جامعه را افزایش دهند و هم سلامت انتخابات را تضمین کنند.

دادستان قزوین با بیان اینکه مردم باید در انتخاب نمایندگان خود آگاهانه عمل کنند، افزود: مردم از بین کاندیدای تایید صلاحیت شده باید نمایندگانی را برای قانون‌گذاری برگزینند که در تراز "گام دوم انقلاب" باشند و ما باید فضایی ایجاد کنیم تا مردم در کمال آرامش و سلامت، نمایندگان اصلح خود را انتخاب کنند.

قاسمی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان همانند گذشته با جدیت در بحث انتخابات ورود پیدا کرده و ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی و همچنین کارگروه رصد فضای مجازی را تشکیل و جلساتی را برگزار کرده که مصوبات خوبی با نگاه پیشگیرانه نیز داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون دادستان در هیئت‌های اجرایی عضویت دارد و حضور مدعی العموم تضمین کننده سلامت انتخابات خواهد بود و انتظار این است همه با دستگاه قضایی در راستای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم همکاری مناسب داشته باشند.

دادستان قزوین در پایان گفت: سامانه ارتباط پیامکی شهروندان با دادستانی نیز در استان قزوین راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند تخلفات و جرائم انتخاباتی را در صورت مشاهده از طریق شماره پیامک 09392658006 و یا لینک ارتباطی @dadsetaniqazvin  در پیام رسان سروش جهت بررسی و پیگیری به این سامانه اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان