۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین روحانیت و مساجد نقش کلیدی در تربیت نسل آینده دارند
کد خبر: ۳۳۸۷۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۰ ساعت: ۱۳:۱۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

روحانیت و مساجد نقش کلیدی در تربیت نسل آینده دارند

استاندار قزوین با اشاره به اینکه روحانیت و مساجد نقش موثری در زمینه پرورش نسل آینده دارند، گفت: کانون‌های تربیتی قبل از انقلاب مساجد بودند و اکنون هم باید این مکان‌های مقدس به عنوان کانون‌های تربیت فرهنگی فعالیت کنند.

روحانیت و مساجد نقش کلیدی در تربیت نسل آینده دارند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، هدایت الله جمالی پور در اجلاسیه نماز و مدرسه که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نماز یکی از ارکان مهم دین است و هرکسی که مسلمان می‌شود، اولین قدمی که برمی‌دارد تعظیم در مقابل خداست و عبادت خدا از طریق نماز باید انجام شود.

وی افزود: توجه به نماز توجه به اسلام است و در هر کشوری که نماز ظهور کند، آفات کم می‌شود البته نمازی که از عمق جان و دل خوانده می‌شود.

استاندار قزوین ادامه داد: نماز خواندن با عمل به نماز متفاوت است و اینکه نماز بخوانیم و عامل نباشیم می‌تواند به دین و جایگاه نماز آسیب بزند به طوری که به نوعی یک رفتار غیراخلاقی در دین شکل می‌گیرد و کسی که نماز می‌خواند باید عامل به اخلاق و دین باشد.

جمالی‌پور بیان کرد: اگر نمازخوان باشیم و غیبت کنیم و حرف‌های غیر دین بزنیم فقط عملا نماز خوانده‌ایم و مشکل جامعه امروز این است که ما نماز می‌خوانیم اما رفتاری انجام می‌دهیم که حتی باعث آسیب در جامعه می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر در جامعه نماز جاری می‌شود باید اخلاق نبوی و علوی هم جاری شود تا به شکوفایی برسیم وگرنه با نمازی که فقط در ظاهر باشد جنایات بزرگی رقم خواهد خورد.

کانون‌های تربیتی قبل از انقلاب، مساجد بودند

وی عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم نماز را گسترش دهیم مقر آن مدرسه است لذا مدرسه مکانی است که می‌تواند اصلاح گری کند و نسل درستی تحویل جامعه دهد.

جمالی‌پور افزود: ما باید برای فرزندانمان در زمینه تربیت سرمایه گذاری کنیم و راه روش را به آن‌ها آموزش دهیم.

استاندار قزوین گفت: همه دنیا می‌گویند راه توسعه نظام از طریق پرورش محقق می‌شود و اکنون تمام سرمایه گذاری‌ها در حوزه آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه آرمانی و علوی کمتر آلوده‌ای داشته باشیم باید در مدارس سرمایه گذاری کنیم و همچنین اگر قصد داریم آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود برسد باید معلمان دغدغه معیشت نداشته باشند.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری در حوزه پرورش فرزندان جامعه می‌تواند سعادت ایران را رقم بزند و ما باید در این حوزه تلاش‌های بسیاری انجام دهیم.

جمالی‌پور با اشاره به اینکه روحانیت و مساجد نقش موثری در زمینه پرورش نسل آینده دارند، تاکید کرد: کانون‌های تربیتی قبل از انقلاب مساجد بودند و اکنون هم باید این مکان‌های مقدس به عنوان کانون‌های تربیت فرهنگی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در مسجد باید رویکرد اجتماعی حاکم شود و مردم و جوانان تلاش کنند که مسجد به عنوان یک کانون تحول فرهنگی در جامعه برای همه اقشار اثبات شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: مردم در صورتی با ما همراه می‌شوند که صداقت را در رفتار و عمل ما ببینند و اگر در اعمال، انجام صداقت اجرایی نشود افراد جامعه به مسئولین اعتماد نمی‌کنند.

جمالی‌پور در پایان تاکید کرد: باید در رفتار، کردار و عمل خود به مردم اعتماد بخشی کنیم و با تحکیم نماز در خانواده‌ها تمامی مشکلات جامعه حل خواهد شد و اکنون که دغدغه رهبر جامعه، مسائل اجتماعی است لذا باید همه ما در کنار یکدیگر تلاش کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان