۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بیش از ۱۲هزار دانش‌آموز تحت آموزش عملی نماز قرار گرفتند/ ۷۰درصد مدارس از روحانی محرومند
کد خبر: ۳۳۸۷۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۰ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

بیش از ۱۲هزار دانش‌آموز تحت آموزش عملی نماز قرار گرفتند/ ۷۰درصد مدارس از روحانی محرومند

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه امسال حدود ۱۲هزار و ۷۴۷ دانش‌آموز تحت پوشش آموزش علمی نماز قرار گرفتند، گفت: طرح تقلید و مرجع شناسی و جشن شکوفایی برای ۱۸هزار دانش‌آموز اجرا شد.

بیش از ۱۲هزار دانش‌آموز تحت آموزش عملی نماز قرار گرفتند/ ۷۰درصد مدارس از روحانی محرومند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، خیرالله رحمانی در پنجمین اجلاس استانی نماز و مدرسه که صبح امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی به درستی واژگان را انتخاب کردند که اگر ما طالب راه درست در آینده باشیم باید به مدارس توجه بیشتری کنیم.

وی افزود: مدارس می‌توانند حد جامعه را تعیین کند و اگر به دنبال این هستیم دانش‌آموزان را به عنوان جامعه هدف سند تحول بنیادین در نظر بگیریم باید نسل آینده ساز را طوری تربیت کنیم که بتوانند به زندگی پاک و حیات طیبه دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در تربیت دانش‌آموزان باید به ساحت دینی و اخلاقی توجه کنیم تا طوری تربیت شوند که با توجه به بیانات رهبری بتوانند به میادین بزرگ ورود کنند.

رحمانی بیان کرد: دانش‌آموزان سلامتی آینده جامعه را تامین می‌کنند و اگر بخواهیم فرزندانمان را به حیات طیبه برسانیم باید به فرمایشات رهبری جامه عمل بپوشانیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: باید همه ظرفیت‌ها را کنار مدرسه قرار دهیم و اگر بخواهیم دانش‌آموزان درست تربیت شوند باید فضای نماز را در مدارس ایجاد کنیم.

578مدرسه در استان دارای نمازخانه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در آموزش و پرورش باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم رهنمود راه روشن برای نسل آینده باشیم.

رحمانی با بیان اینکه امسال حدود ۱۲هزار و ۷۴۷دانش‌آموز تحت پوشش آموزش علمی نماز قرار گرفتند، گفت: طرح تقلید و مرجع شناسی و جشن شکوفایی برای 18هزار دانش‌آموز اجرا شد.

وی ابراز کرد: در استان حدود یک هزار و 233 ساختمان آموزشی داریم که از این تعداد 578مدرسه دارای نمازخانه هستند و 13 کانکس داریم که نماز در آنجا برگزار می‌شود و بیش از 70 درصد مدارس از حضور روحانی محروم هستند.

این مقام مسئول افزود: 123 مدرسه در استان از نمازخانه مستقل و کلاسی محروم هستند و 81 درصد نماز جماعت‌ توسط ائمه جماعت فرهنگی و 19 درصد توسط ائمه جماعات روحانی برگزار می‌شود.

رحمانی در پایان بیان کرد:حوزه علمیه برنامه‌ریزی کند که در مدرسه از یک روحانی خوش‌فکر بهره‌مند شویم و اکنون حدود 16درصد مدارس از حداقل فضای لازم محروم هستند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان