۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین فعالیت ۷۰دستگاه استان در عرصه نماز ارزیابی شد/ ۲۰۰ مدرسه استان فاقد نمازخانه است
کد خبر: ۳۳۸۷۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۰ ساعت: ۱۱:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد اقامه نماز قزوین:

فعالیت ۷۰دستگاه استان در عرصه نماز ارزیابی شد/ ۲۰۰ مدرسه استان فاقد نمازخانه است

رئیس ستاد اقامه نماز قزوین گفت: در استان ۲۰۰ مدرسه وجود دارد که نمازخانه ندارند و تقاضا داریم که به این مسائل توجه بسیاری شود.

فعالیت ۷۰دستگاه استان در عرصه نماز ارزیابی شد/ ۲۰۰ مدرسه استان فاقد نمازخانه است

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌و هنرصبح قزوین، پنجمین اجلاس استانی نماز و مدرسه صبح امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام قریش موسوی در این اجلاس استانی اظهار کرد: این مراسم فقط یک اجلاس نیست و در تمام شهرستان‌ها از جمله آوج، آبیک، البرز برپا شده و همچنین در بوئین زهرا و تاکستان هم برگزار خواهد شد.

وی افزود: این اجلاس منحصرا یک جلسه نیست و از ادارات کل درخواست داریم تا نشست نمازی را اجرایی کنند و برگزار شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان ابراز کرد: از سوی مدیرکل آموزش و پرورش و استانداری دستور داده شده که نشست نماز برگزار شود که برای برپایی این نشست باید مدارس تامین شوند زیرا اکنون مدارس ۶۰۰ نفره‌ای وجود دارند که نمازخانه ندارند.

این مقام مسئول گفت: برای بهبود روند نشست‌های نمازی نیز ۱۰۰نشست با اولیاء و ۲۰۰ نشست با دانش‌آموزان ترتیب داده شده و همچنین کلاس‌هایی برای تربیت مربی با همکاری و پاسخگویی اساتیدی از قم صورت گرفته است.

موسوی ادامه داد: همچنین برای آقایان و بانوانی که عضو انجمن اولیا مدارس هستند اساتیدی از قم ترتیب داده‌ایم تا در جلسات شرکت کنند و در مسائل مدارس توانمند شوند.

خیرین در ساخت نمازخانه برای مدارس همت کنند

رئیس ستاد اقامه استان افزود: این اجلاس امروز برگزار شده تا اجرای نشست نماز مدارس را مزین کنیم و در درجه اول نیازمند رفع کمبود نمازخانه‌ها در مدارس هستیم که امیدوارم بتوانیم مدارسی که فاقد نمازخانه هستند را تامین کنیم.

موسوی تاکید کرد: در استان ۲۰۰مدرسه وجود دارد که نمازخانه ندارند و تقاضا داریم که به این مسائل توجه بسیاری شود و پیشنهاد ما این است که خیرینی که برای تاسیس مدارس هزینه‌های میلیاردی تقبل می‌کنند در ساخت نمازخانه‌های مدارس هم اقدام کنند.

رئیس ستاد اقامه استان قزوین گفت: از حوزه‌های علمیه استدعا داریم تا روحانیونی را تربیت کنند که در آینده بتوانند رهنمود خوبی برای دانش‌آموزان باشند و همچنین از دانشگاه فرهنگیان تقاضا داریم که در گزینش‌ها دقت کنند و از نیروهای خود بخواهند که در موضوع نماز بکوشند.

موسوی تاکید کرد: از آموزش و پرورش درخواست داریم که در انتخاب مدیران دقت کند و از آن‌ها بخواهند که خودشان در نماز مدرسه شرکت کنند تا دانش‌آموزان هم تشویق شوند.

کاری کنید پای نسل جوان برای اقامه نماز به مساجد باز شود

این مقام مسئول ادامه داد: زنگ نماز همانند زنگ‌های درسی جدی گرفته شود و همچنین استدعا داریم روحانیونی که در مساجد هستند والدین را تشویق کنند که فرزندان را با نماز و مسجد آشنا کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین افزود: اگر پیوند مسجد و مدرسه دستوری باشد فایده‌ای ندارد؛ باید برای این پیوند پدران نیز فرزندان خود را تشویق و تربیت کنند و همچنین باید مدیران و دانش‌آموزان با یکدیگر در مساجد مشغول به نماز خواندن شوند.

موسوی گفت: از امام جمعه درخواست داریم که در خطبه‌ها از والدین بخواهند که فرزندان خود را به نماز دعوت کنند و آن ها را با مساجد انس دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: همان طور که معتقد هستیم انقلاب زمینه ظهور امام زمان(عج) است باید دل‌ها را هم احیا کنیم؛ انتظار ما از مدیران این است همانطور که ادارات را مدیریت می‌کنند و برای مدیریت در صف می‌ایستند نیز عضو هیئت امنای مسجد هم شوند چه‌بسا که خانه خدا فضیلت بسیار بیشتری دارد.

وی افزود: بدانید که نماز ستون دین است و نماز اولین سوال روز قیامت است پس فرزندانتان را با نماز و مسجد آشنا و آن‌ها را بسیار تشویق کنید.

موسوی در پایان تاکید کرد: ۷۰ دستگاه در استان در زمینه نماز ارزیابی شدند که ۲۴ دستگاه فعالیت بیش از ۹۰ درصد داشتند، حدود ۲۸ دستگاه بین ۸۰ تا ۹۰ درصد فعال بودند، حدود ۵ دستگاه قابل قبول و مابقی موارد قابل تذکر و توبیخ بودند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان