۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قزوین، معین علمی دانش‌آموزان روستایی می‌شوند
کد خبر: ۳۳۸۷۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۹ ساعت: ۱۵:۵۳ ↗ لینک کوتاه

با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و دانشگاه فرهنگیان؛

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قزوین، معین علمی دانش‌آموزان روستایی می‌شوند

با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قزوین، معین علمی دانش‌آموزان روستایی می‌شوند.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قزوین، معین علمی دانش‌آموزان روستایی می‌شوند

به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری میان قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و دانشگاه فرهنگیان قزوین عصر امروز(یکشنبه) در دانشگاه فرهنگیان با حضور سرهنگ حمزه برین جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان و حمیدرضا مشهدی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین و اصحاب رسانه در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

در این نشست حمیدرضا مشهدی اظهار کرد: مقام معظم رهبری وظایفی برای بسیج تعریف کردند که یکی از آن‌ها، ارتباط بیش‌تر با مراکز دانشگاهی بود، ایشان درباره‌ی برگزاری اردوهای جهادی و ارتباط بیش‌تر با دانشگاه‌ها در این زمینه نیز نکاتی بیان کردند.

وی افزود: یکی از موضوعات مطرح در اردوهای جهادی، مباحث فرهنگی، آموزشی و تعلیم و تربیت است که قرار است برنامه آموزش با محوریت دانشگاه و در راستای اهداف تعیین شده توسط قرارگاه انجام شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: دانشجویان از این اتفاق استقبال کرده‌اند، امسال دانشجویانی از دانشگاه‌های مختلف استان در اردوهای جهادی حضور داشتند و پیشنهادی مبنی بر اجرای نظام‌مند طرح تربیتی و آموزشی از سوی دانشگاه فرهنگیان مطرح کردم.

مشهدی تصریح کرد: در این راستا در قالب تفاهم‌نامه‌ای مقرر شد دانشگاه بسته‌ای آموزشی با کمک بسیج اساتید و بسیج دانشجویی تهیه کرده و طی سال تحصیلی در میان افرادی که برای آموزش به روستاها اعزام می‌شوند؛ توزیع شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین اضافه کرد: مطابق آمار بیش از 60 درصد دانشجویان به تبع مرکز دانشگاهی در روستاها مشغول به کار خواهند شد، این در حالی است که خود در محیط شهری رشد یافته و فضای روستا را به خوبی نمی‌شناسند؛ فرآیند اجرای این تفاهم نامه، این فضا را برای دانشجویان ایجاد می‌کند تا با محیط روستا آشنا شوند.

وی تشریح کرد: همکاری‌های علمی، تالیف کتاب و ثبت تجارب در قالب دلنوشته و روایت می‌تواند تجربیات دانشجویان را بیان کند که در تفاهم نامه نیز ذکر شده، به نظر می‌رسد این امر برای سایر دانشگاه‌ها نیز الگوی خوبی است و با استقبال خوبی از سوی دانشجویان نیز مواجه شده است.

مشهدی در پایان گفت: دانشگاه متعهد شده است دانشجویان را از نظر محتوایی و هدایایی که در نظر گرفته می‌شود حمایت کند.

در ادامه‌ی این نشست سرهنگ حمزه برین اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز به واسطه‌ی کمبود امکانات تربیتی در روستا با آن مواجهیم و با این تفاهم‌نامه رفع خواهد شد، کمک مشاوره‌ای تحصیلی و تربیتی است.

وی افزود: در این طرح دانشجویان ما معین روستا می‌شوند و به کمک خانواده‌ها می‌آیند تا هدایت تحصیلی و تربیتی خوبی برای دانش‌آموزان صورت گیرد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین عنوان کرد: بررسی کارشناسی فراوانی روی تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد می‌شود انجام شده است، امیدواریم با اجرای آن شاهد باشیم که مشکلات تحصیلی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان مورد هدف در کمترین زمان برطرف شود و رشد و شکوفایی قابل توجهی صورت گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با این تفاهم‌نامه می‌توانیم الگویی برای سایر مناطق استان قزوین و همچنین دیگر استان‌ها باشیم و در این مسیر نظام تربیتی و تحصیلی استان را نیز یاری کنیم.

وی تاکید کرد: اردوهای جهادی پیش از این نیز در دانشگاه‌های مختلف انجام می‌شد، اما در این تفاهم نامه کاری علمی و با پشتوانه‌ی علمی را دنبال می‌کنیم، به این صورت که دانشگاه فرهنگیان برای دانشجویانی که در روستاها حضور دارند باید تولید محتوا انجام دهد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: همچنین باید برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از روستا مفاهیمی ارائه شود، از سوی دیگر حضور دانشجویان در روستاهای محروم به ویژه 71 روستایی که مورد هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی است سازماندهی می‌شود.

وی عنوان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه یک یا چند دانشجو به عنوان معین یک روستا تعیین شده و در طول سال ارتباط منظم و مستمری با اعضای روستا برقرار می‌کنند، مطالعات نهایی این کار نیز در ماه‌های آینده انجام شده و اردوها از تعطیلات نوروز آغاز خواهد شد.

برین بیان کرد: همچنین اگر به عنوان مثال یک معلم دو سال در روستایی حضور دارد و بعد آن محل را ترک می‌کند، در این طرح دانشجو طی چهار سال تحصیل خود معین روستا می‌شود و این ارتباط مستمر می‌تواند به ویژه به حل مسائل تربیتی کمک کند.

وی در پایان گفت: اردوهای جهادی بیش از دو دهه سابقه دارد و از این پس نیز ادامه خواهد یافت، اما با این تفاهم‌نامه نظم و پشتوانه‌ی علمی این اردوها را تقویت کرده‌ایم.
انتهای پیام/ 5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان