۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اختصاص یارانه معیشتی، گرانی حاصل از افزایش قیمت بنزین را جبران نمی‌کند/ مسئولان زیرساخت‌های راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را فراهم کنند
کد خبر: ۳۳۸۷۰۴ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۶ ساعت: ۸:۲۹ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

اختصاص یارانه معیشتی، گرانی حاصل از افزایش قیمت بنزین را جبران نمی‌کند/ مسئولان زیرساخت‌های راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را فراهم کنند

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: تاثیر افزایش قیمت بنزین بر سایر مباحث اقتصادی اجتناب ناپذیر است و به عبارتی گرانی بنزین زمینه افزایش قیمت سایر اجناس را فراهم می‌کند.

اختصاص یارانه معیشتی، گرانی حاصل از افزایش قیمت بنزین را جبران نمی‌کند/ مسئولان زیرساخت‌های راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را فراهم کنند

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره‌ افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: گرانی بنزین تصمیمی است که سران قوا براساس اختیاراتی که دارند برای تامین محل‌های هزینه‌ای کشور این مقررات را وضع کردند.

وی افزود: تاثیر افزایش قیمت بنزین بر سایر مباحث اقتصادی اجتناب ناپذیر است و به عبارتی گرانی بنزین زمینه افزایش قیمت سایر اجناس را فراهم می‌کند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس تصریح کرد: ما دیگر نمی‌توانیم به نقطه اول برگردیم؛ لذا باید در فکر گشایش‌های قانونی و عقلی دیگری باشیم که بتواند این گرانی و افزایش قیمت‌ها را برای مردم در بازار معاملات و خرید و فروش خنثی کند.

وی عنوان کرد: یکی از راهکارهای رفع مشکل آن است که دولت درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین را در قالب یارانه به مردم بدهد که اعلام شده است، ولی این کافی نیست چون پولی که دولت به مردم پرداخت می‌کند در واقع گرانی‌ای را که به دلیل افزایش قیمت بنزین در بازار اجناس ایجاد شده را پوشش نمی‌دهد.

طاهرخانی بیان کرد: به نظر من باید پرداختی‌های مردم را به عنوان یارانه یا کمک بالا ببریم و ثانیا در صورت امکان مراکزی را ایجاد کنیم که ارائه‌کننده کالاهای اساسی و ارزاق عمومی و مایحتاج ضروری مردم باشد تا این کالاها به قیمت مناسبی که با درآمدهای مردم هم‌خوانی دارد در اختیار عموم گذاشته شود.

وی ادامه داد: دولت و مجموعه سیاستگذاران باید به دنبال این مباحث باشند؛ از سوی دیگر باید به دور از همه شعارگرایی‌ها و در واقع به صورت واقع بینانه به مسائل اقتصاد، اجتماع و مردم نگاه کنیم نه اینکه احساسی با قضیه برخورد کنیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اضافه کرد: دولت نباید اجازه دهد که قیمت‌ها غیرمعقول و غیرمنطقی افزایش پیدا کند یعنی تولیدکنندگان کالاها و ارائه کنندگان خدمات اگر هم قرار است افزایش قیمتی در ارائه خدمات یا کالاها داشته باشند باید این افزایش قیمت و گرانی منطقی و متعادل با وضعیت موجود باشد نه اینکه بنا بر اراده فردی و منفعت گرایانه انجام شود.

وی عنوان کرد: ما باید واقعا از شعارگرایی اجتناب کنیم چراکه نمی‌توانیم جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیریم، ولی می‌شود به صورت منطقی عمل کرد به طور مثال سراغ تولیدکنندگانی رفت که خلاف همه اصول اخلاقی، قانونی و انسانی به دنبال زیاده طلبی و زیاده خواهی هستند و مانع آنها شد.

ضرورت ایجاد شبکه ملی اطلاعات

طاهرخانی با اشاره به سهمیه‌بندی بنزین گفت: متاسفانه در کشور ما در مصرف همه اقلام، اسراف زیاد است و باید در این زمینه آموزش‌های لازم داده شود؛ اما به نظرم سهمیه‌بندی اعلام شده نیز خیلی کم است و اگر شرایطی فراهم شود که میزان سهمیه بنزین در نظر گرفته شده در ماه حداقل 100 تا 120 لیتر اعلام شود منطقی‌تر و اصولی‌تر خواهد بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ضرورت ایجاد شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر اوضاع جهان و مباحث بین المللی که در دنیا وجود دارد و کشورها یا زیاده‌خواه بوده و یا براساس منافع ملی خود اقدام می‌کنند، ما باید زیرساخت‌های این کار را فراهم کنیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس عنوان کرد: به هر حال ما در مقابل زیادی‌خواهی‌های اتحاد استکبار به سرکردگی امریکا ایستاده‌ایم و این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است؛ اما برای رفع این مشکل در مملکت خود باید تدبیر کرده و باید عقلانیت و مدیریت هوشمندانه در کشور حاکم شود.

وی افزود: اکنون زیرساخت‌های لازم برای این کار نیست و ما که یک راه حق را در پیش گرفته‌ایم باید به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها حرکت کنیم؛ البته این امر باید به واسطه مدیران در طول 40سال پیش‌بینی می‌شد چراکه ما تجربه اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی را داشته و اینکه استکبار جهانی همواره با ملت ما سرِجنگ دارد لذا باید این زیرساخت‌ها را ایجاد می‌کردیم که امروز به بن‌بست نخوریم.

طاهرخانی در ادامه گفت: البته این بدان معنا نیست که اگر ما تا به امروز نتوانستیم به صورت کامل و علمی این زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم پس قضیه را به حال خود رها کنیم بلکه باید مدیران فعلی برنامه‌ریزی کرده و بر اساس برنامه عمل کنند.

وی تصریح کرد: به هر حال اقرار به این مسئله که ما نیازمند این فناوری و اطلاعات و فضای اینترنتی ملی هستیم خود بخشی از مشکل را رفع می‌کند؛ چون تا زمانیکه ما این موضوع را نپذیریم به دنبال ایجاد آن نیز نخواهیم رفت.

عضو کمیسیون قضایی مجلس بیان کرد: باید یک اراده باطنی و درونی برای این کار وجود داشته باشد چه با لحاظ منافع ملی و چه با لحاظ منافع دینی ما نیازمند این قضیه هستیم.

وی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی و پلنی برای رسیدن به این هدف داشته باشیم که براساس آن حرکت را آغاز کنیم و کارشناسان مربوطه با استفاده از اطلاعات علمی، فناوری‌های لازم را ایجاد کنند تا بتوانیم با اتکاء بر قدرت و تولید داخلی و با بهره‌مندی از توان دانشمندان کشور زمینه را فراهم کنیم.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان