۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افزایش نرخ و سهمیه‌بندی بنزین با روش نادرستی از سوی دولت اجرا شد/ مسئولان برای راه‌اندازی شبکه‌ ملی اطلاعات اقدام کنند
کد خبر: ۳۳۸۶۸۷ نویسنده: روح الله بابایی صالح تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۵ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس:

افزایش نرخ و سهمیه‌بندی بنزین با روش نادرستی از سوی دولت اجرا شد/ مسئولان برای راه‌اندازی شبکه‌ ملی اطلاعات اقدام کنند

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس گفت: افزایش بنزین زمانی رخ‌داد که وزیر نفت مدتی پیش به مردم از عدم افزایش قیمت بنزین خبر داده‌بود، از سوی دیگر لازم بود مسئولین پیش‌از اجرای طرح افزایش نرخ بنزین مردم را توجیه کنند.

افزایش نرخ و سهمیه‌بندی بنزین با روش نادرستی از سوی دولت اجرا شد/ مسئولان برای راه‌اندازی شبکه‌ ملی اطلاعات اقدام کنند

روح الله بابایی صالح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره‌ی افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: اخیرا با افزایش قیمت حامل انرژی به‌ویژه افزایش سه برابری بنزین مواجه هستیم که موجب نگرانی مردم شده‌است.

وی افزود: افزایش قیمت بنزین بعد از مدت چند سال یک امر طبیعی است و نگاه کارشناسانه‌ای را پشت‌سر گذاشته‌است و طبق سخنان رهبرانقلاب در خصوص افزایش قیمت بنزین مردم همانند ایشان باید به نظرات سران سه قوه احترام بگذارند.

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس اذعان کرد: افزایش قیمت بنزین یک امر طبیعی بود اما روش نادرست اجرای این طرح موجب نگرانی مردم شد.

این مقام مسئول بیان کرد: افزایش بنزین زمانی رخ‌داد که وزیر نفت مدتی پیش به مردم از عدم افزایش قیمت بنزین خبر داده‌بود، از سوی دیگر لازم بود مسئولین پیش‌از اجرای طرح افزایش نرخ بنزین مردم را توجیه کنند.

وی ادامه داد: راهکارهای مناسبی برای توجیه مردم نسبت به افزایش نرخ بنزین وجود داشت. مسئولین می‌توانستند پیش از اعلام افزایش نرخ بنزین سهمیه‌ی یارانه‌ای مردم را واریز کنند یا سهمیه‌های بنزین خودروها را پیش از تغییر نرخ، واریز کنند تا مردم در مشقت و نگرانی قرار نگیرند.

بابایی صالح بیان‌کرد: پذیرش امر سران‌سه قوه یک امر صحیح است، اما از طرف دیگر سهمیه‌ی بنزین درنظرگرفته‌شده برای خودروها کفایت نمی‌کند و لازم‌است در سهمیه‌بندی بنزین تجدید نظر شود تا شرایط مناسب برای خودروهای حمل‌ونقلی مانند تاکسی‌ها، سرویس مدارس و حمل‌ونقل‌ درون و بیرون شهری فراهم شود.

وی افزود: سودجویان بسیاری از شرایط موجود استفاده می‌کنند تا در بازار نرخ‌ کالاها و اجناس را افزایش دهند که بااین وجود شرایط مردم سخت‌تر می‌شود که برای حل‌ این مسئله لازم‌است دولت وارد عمل‌شود و در بازار بازرسی‌های لازم را انجام دهد.

مسئولان اجازه افزایش قیمت‌ها را ندهند

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی‌های انجام شده باعث نگرانی مردم شد و نباید مسئله‌ی افزایش کالاها هم به این نگرانی‌ها اضافه شود و مسئولین با بازرسی و کنترل بازار شرایط مناسب را برای اقشار مختلف مردم مانند کارگران، افراد زیرنظر کمیته‌ی امداد، بهزیستی و برخی کارمندان فراهم کنند.

وی عنوان کرد: سازمان‌های دولتی مانند وزارت صمت، سازمان بازرسی و اصناف، شهرداری‌ها، تاکسی‌رانی و حمل‌ونقل برای بررسی شرایط موجود و جلوگیری از افزایش‌ قیمت‌ها وارد میدان شوند.

بابایی صالح درباره‌ی قطع اینترنت سراسر کشور ابراز کرد: طبق جلسه‌ای که با حضور آقای جهرمی برگزار شد وی دلیل قطع اینترنت سراسر کشور را مسائل امنیتی دانست که شورای امنیت‌ ملی فرمان اجرای آن‌ را به جهرمی ابلاغ کرده‌بود.

وی ادامه‌داد: امنیت هر کشور از اولویت‌های اساسی هر کشور محسوب می‌شود و طبق صلاح شورای امنیت ملی در شرایط موجود قطع اینترنت به صلاح کشور بوده‌است.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگرچه قطع اینترنت سبب ایجاد برخی مشکلات شد، اما لازم‌است بسترسازی‌های لازم برای توسعه‌ی شبکه‌ ملی اطلاعات انجام شود حتی اگر این مسئله با تحریم‌هایی همراه باشد، بنابراین مسئولان مربوطه باید برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اقدام کنند.

وی در پایان‌ گفت: حضور مردم در راهپیمایی‌ نشان داد که مردم نقاط مختلف ایران دارای آگاهی و بصیرت کافی هستند و حساب مردم از آشوب‌گران جداست و همواره در مسیر حمایت از رهبری قرار دارند.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان