۲۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۹ دوشنبه

صبح قزوین ساختارهای اربعینی در قزوین استوار شده/ این ساختار ها پشتوانه نظام و کشور است
کد خبر: ۳۳۸۵۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۳۰ ساعت: ۸:۵۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

ساختارهای اربعینی در قزوین استوار شده/ این ساختار ها پشتوانه نظام و کشور است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم تقدیر از فعالین اربعین حسینی گفت: ساختار ایجاد شده در اربعین در تمام عرصه‌ها پشتوانه نظام و کشور است.

ساختارهای اربعینی در قزوین استوار شده/ این ساختار ها پشتوانه نظام و کشور است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تقدیر از فعالین اربعین حسینی استان قزوین که شب گذشته (چهارشنبه) در حسینیه امامزاده اسماعیل(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت عمومی و همگانی در حرکت عظیم اربعین بسیار بالا بود و از ستادهای مردمی و ارگان‌های دولتی که مشارکت جدی داشتند، قدردانی می‌کنیم.

وی بیان کرد: ساختارهایی که برای اجرای حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین صورت گرفته، بنای محکمی شده است و ان‌شاءالله هر روز با قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند دل‌های آباد، دل‌هایی هستند که برای خدا و در جهت رضای حق‌تعالی فعالیت می‌کنند و در قرآن تأکید شده است که تنها دل‌های آباد می‌توانند مساجد، معابد و کارهای ایمانی و مسجدی را آباد کرده و به سرانجام برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اتفاقات ارزشمندی که در حمایت از جریان و حرکت عظیم اربعین صورت گرفته است، نشان می‌دهد که جو قالب در میان شما عزیزان عمران، آبادانی و معنویت بوده و همین امر موجب پیشبرد کارها شده است.

وی توجه به معیارهای الهی را لازمه ورود به کارهای جمعی دانست و تأکید کرد: خداوند ابتدا انسان‌ها را به صورت فردی دعوت به کارهای معنوی و الهی می‌کند و پس از آن که در این کار موفق و سربلند شدند، آنها را به کارهای جمعی دعوت می‌کند.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: سه عنصر ایمان، تقوا و تسلیم به ما کمک می‌کند تا در کارهای جمعی سربلند بیرون بیاییم و پیشبرد اهداف اربعین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارهای جمعی و گروهی، نیازمند توجه به عناصر کار جمعی در نظام دینی و الهی است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خداوند وقتی بندگان خود را آماده ورود به کار جمعی می‌بیند، آنها را با آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعا» دعوت می‌کند تا حول محور خدای متعال وارد کار جمعی شوند.

وی در ادامه تعامل و همکاری موکب‌داران اربعین را بسیار عمیق و زیبا توصیف کرد و گفت: موکب‌داران هم در دل‌ها و هم در کارها با یکدیگر وحدت نظر و رویه داشتند و این مهم را به خوبی در عمل می‌توانستیم مشاهده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خدای متعال صرفاً کارهایی که بر اساس تقوا صورت بگیرد را می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: کارهایی که بر اساس تقوا باشد مورد پذیرش خدا قرار می‌گیرد و صرفاً کارهای الهی ماندگاری پیدا می‌کند و در قیامت نیز به فریاد انسان می‌رسد.

ساختار ایجاد شده در اربعین در تمام عرصه‌ها پشتوانه نظام و کشور است

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: بحمدالله این انسجام و وحدتی که در میان جریان اربعین شاهد آن بودیم، در چالش‌ و مشکلات داخلی نیز به فریاد مردم رسیده‌اند و همه دیدیم در سیل، زلزله و فتنه‌ها کشور را یاری کردند و در خدمت‌رسانی به کمک و مدد مسئولان آمدند.

وی اظهار کرد: با لطف و عنایت خدای متعال و حضور جدی جوانان و پیشکسوتان، استان قزوین نسبت به خیلی جاهای دیگر، خدمات سطح بالایی را به زائرین ارائه کرد و این پیشرفت کمی و کیفی در خدمت‌رسانی جای شکرگزاری دارد.

امام جمعه قزوین از رسانه‌های استان که در شکل‌گیری و اطلاع‌رسانی جریان اربعین نقش ایفا کردند نیز قدردانی کرد و گفت: خدمات رسانه‌های استان به ویژه صدا و سیما بسیار گسترده و در برخی زمان‌ها بین‌المللی بود و این مهم ظرفیت بالای رسانه‌ای استان را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین از خانواده کهربایی به ویژه دکتر فؤاد کهربایی نیز قدردانی کرد و افزود: به همت خانواده کهربایی دسته عزاداری استان قزوین در کربلا با عنوان دسته عزاداری جمهوری اسلامی معرفی شد.

آیت‌الله عابدینی از خدمات تیم پزشکی در ایام اربعین نیز قدردانی کرد و عنوان کرد: تیم پزشکی استان قزوین بعضاً به زائران خارجی نیز خدمت‌رسانی کردند و خدمات این گروه‌های تخصصی بسیار حائز اهمیت بود.

در پایان از فعالین استان قزوین در برگزاری حماسه اربعین حسینی تجلیل شد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان