۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین درباره استعفای صادقی و اظهارنظر علی مطهری
کد خبر: ۳۳۸۵۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۲۸ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

و بازهم فرافکنی؛

درباره استعفای صادقی و اظهارنظر علی مطهری

فراکسیون امید در برهه های مختلف در حمایت از وزرای پیشنهادی دولت، در حمایت از طرح ها و لوایح دولتی و حتی در شرایطی که دولت به سبب عملکرد ضعیف در کانون انتقاد بود حامی و پشتیبان پاستور نشینان بود و حالا عجیب است که سعی می کنند در طرحی که دولت به اجرا در آمده است و مجلس پیشتر درباره آن تصمیم گیری کرده خود را مخالف جلوه دهد.

درباره استعفای صادقی و اظهارنظر علی مطهری
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛مجلس شورای اسلامی در حوزه تصمیم گیری سهمیه بندی بنزین و گران کردن آن به نوعی خود را در حاشیه نشان داد. بعد از گرانی بنزین در ساعت صفر بود که عده ای از نمایندگان بیان داشتند که از موعد افزایش قیمت بنزین بی اطلاع بودند.

در این میان، «عبدالرحیم خدری»، دبیر کمیسیون انرژی درباره اظهار بی‌اطلاعی تعدادی از نمایندگان درخصوص افزایش قیمت بنزین گفت: «اصرار دولت، بر افزایش قیمت بنزین بود که هم در صحن علنی و هم در کمیسیون انرژی این مساله بارها عنوان شد  اما نمایندگان و کمیسیون تمام پیشنهادها را رد کرده بودند.»

وی تاکید کرد: «نمایندگان بر عدم افزایش قیمت بنزین در این موقعیت زمانی اجماع‌نظر داشتند و هیچکدام از افزایش قیمت بنزین اطلاعی نداشتند. ما انتظار داشتیم رئیس مجلس به‌عنوان یکی از امضاکنندگان طرح افزایش قیمت نظر ما را به گوش دیگر اعضا برساند و با افزایش قیمت بنزین مخالفت کند.» 

برخی از نمایندگان مجلس هم از طرح های خود برای بهبود وضعیت سهمیه بندی بنزنی سخن گفتند. اعضای فراکسیون امید هم در طرحی تبلیغاتی بیان می کردند که طرحی دوفوریتی در روز شنبه ارائه خواهند کرد و مطالبات مردم را پیگیری می نمایند.

اما در روز شنبه مجلسی ها اعلام کردند که هئیت رئیسه مجلس اجازه طرح این مسائل را نداده است. برخی از نمایندگان جنجالی مجلس از جمله «محمود صادقی» که از جمله حامیان همیشگی دولت بود حالا از استعفا سخن گفته اند. 

علی مطهری نماینده فراکسیون امید که سه سال نائب رئیس دوم مجلس و عضو هئیت رئیسه مجلس بود نیز بیان داشت مجلس از حیز انتفاع ساقط شده است. 

نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در پاسخ به اینکه مجلس چگونه می تواند نظارت بر رفتار دولت داشته باشد گفت فعلا مجلس شورای اسلامی کاری ندارد چون از حیز انتفاع ساقط است.

جالب اینجاست که برخی از نمایندگان از رویه هئیت رئیسه مجلس درحالی انتقاد دارند که خود در چند سالی که مجلس فعالیت  داشت و حالا به سمت پایان آن نزدیک می شویم ساختار مجلس و رویه حمایتی آن از دولت را ساخته اند. درواقع برخی از نمایندگان در طول مجلس دهم بیشتر از اینکه وکیل المله باشند وکیل الدوله بوده و نماینده و پیگیر طرح های دولتی در مجلس بودند و در این میان از لوایح اف ای تی اف گرفته تا موارد دیگر به طور تام و تمام از دولت حمایت کرده اند.

فراکسیون امید در برهه های مختلف در حمایت از وزرای پیشنهادی دولت، در حمایت از طرح ها و لوایح دولتی و حتی در شرایطی که دولت به سبب عملکرد ضعیف در کانون انتقاد بود حامی و پشتیبان پاستور نشینان بود و حالا عجیب است که اعضای این جریان سیاسی سعی می کنند در طرحی که دولت به اجرا در آمده است و مجلس پیشتر درباره آن تصمیم گیری کرده خود را مخالف جلوه دهد. 

همواره در مجلس دهم طرح های دولتی با حمایت فراکسیون امید به تصویب مجلس رسید. فراکسیون امید در این حوزه سعی کرد ابتدا با طرح های پوپولیستی خود را همراه مردم نشان دهد اما بازهم در مجلس با بی عملی از کنار وعده هایی که داده بودند رد شدند و حالا سعی می کنند بازهم بی عملی و انفعال خود را در مجلس شورای اسلامی با شانتاژ رسانه ای و استعفاهای صوری جبران کنند تا به نوعی بیش از این با ریزش اعتبار اجتماعی خود روبرو نشود.

به نظر می رسد فراکسیون امید با همین رویه در بسیاری از مسائل و بزنگاه های مختلف کشور عمل کرده و سبب تضعیف مجلس شورای اسلامی شده است و اما امروز این نمایندگان مطرح نمی کنند که همین رویه و فعالیت شان بوده که وضعیت مجلس را به این مسیر کشانده است و سعی دارند بدین طریق در آستانه انتخابات آتی مجلس خود را بی اختیار نشان دهند. 

این نمایندگان حالا با توئیت های پوپولیستی و با مصاحبه هایی که حاکی از عدم اختیار آنهاست سعی دارند کم کاری های خود در رویه سازی انفعالی مجلس را جبران نمایند. به نظر می رسد بیشتر در بزنگاه ها  می توان برخی از مسئولان را شناخت در زمانه ای که کشور در چالش موضوع بنزین قرار گرفته است برخی تنها به سود و منفعت شخصی و جناحی فکر می کنند و سعی دارند چهره‌ای مظلومانه به خود بگیرند. 

نکته دیگر که در اینجا لازم به ذکر است آن است که جدای از ارادت این طیف از نمایندگان به دولت روحانی، حضور چهره هایی نظیر لاریجانی، کاظم جلالی، تاجگردون و الیاس حضرتی در ترکیب شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا که همگی جزو همفکران فراکسیون امید و خصوصا افرادی نظیر مطهری و صادقی هستند، نباید جای حدیث دیگری باقی بگذارد. با این تفسیر، می توان گفت که خروجی تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا به عبارتی همان تصمیم دوستان و همراهان فراکسیون امید است و رهبرانقلاب همچون گذشته به درستی از خروجی تصمیم مسئولان قوای سه گانه به عنوان مسئولان اداره امور کشور حمایت کردند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان