۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجرای طرح ویژه مقابله با گران‌فروشی و احتکار/ افزایش خودسرانه قیمت‌ها غیرقانونی است
کد خبر: ۳۳۸۵۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۲۸ ساعت: ۱۴:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین خبر داد:

اجرای طرح ویژه مقابله با گران‌فروشی و احتکار/ افزایش خودسرانه قیمت‌ها غیرقانونی است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین از برگزاری طرح نظارتی ویژه هدفمندی یارانه بنزین از ۲۵آبان‌ماه به مدت یک ماه خبر داد.

اجرای طرح ویژه مقابله با گران‌فروشی و احتکار/ افزایش خودسرانه قیمت‌ها غیرقانونی است

هوشنگ محمدی گراوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، با اشاره به روند نظارت بر بازار اظهار کرد: اجرای طرح پیشگیری و مقابله با گران فروشی و احتکار ویژه قانون هدفمندی یارانه بنزین در تعزیرات حکومتی استان قزوین درحال اجرا است که از ۲۵آبان ماه کلید خورده و تا یک ماه ادامه دارد.

وی افزود: براساس برنامه‌های سازمان تعزیرات حکومتی در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در برابر اخلالگران اقتصادی، نظارت بر توزیع کالا و خدمات و حمایت از فضای کسب و کار در برابر التهابات کاذب نیز طرح پیشگیری و مقابله با گران فروشی و احتکار ویژه قانون هدفمندی یارانه بنزین  را اجرا می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: حضور موثر و حداکثری سازمان تعزیرات جهت برخورد قانونی با تخلفات و عوامل اخلالگر در نظم بازار به ویزه گران فروشی و احتکار به طور جدی دنبال می‌شود و به پرونده‌های ارجاعی خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی در این خصوص بهره خواهیم برد؛ وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات اقتصادی در جامعه اعم از گران فروشی، کم فروشی، احتکار و عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن قوانین نظام صنفی و اجهافی که از سوی برخی از صنوف در حق مصرف‌کننده می‌شود، است.

شعبه ویژه‌ رسیدگی به تخلفات در اداره کل تشکیل شد

محمدی بیان کرد: تاکنون تخلفی در خصوص این طرح گزارش نشده است، طرح نظارتی با تمام ظرفیت و با حضور دستگاه‌های زیربط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌های اصناف و به همراه رئیس شعبه سیار و همکاران تعزیرات حکومتی در مراکز عرضه مایحتاج مردم اجرا می‌شود و در صورت مشاهده تخلف به صورت ویژه در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این خصوص شعبه ویژه‌ای در اداره کل تشکیل شده تا صدور آراء و متخلفین تسریع شود، از کسبه سطح استان خواستاریم تا حقوق مصرف‌کنندگان و انصاف درباره مردم را رعایت کنند و شهروندان هم در صورت مواجهه به هرگونه تخلف موارد را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات و یا شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صمت اعلام کنند تا اسرع وقت به شکایات رسیدگی شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین تصریح کرد: افزایش خودسرانه قیمت‌ اقلام در بازار به بهانه افزایش قیمت بنزین کاملا غیرقانونی است و از طرف ما قابل پذیرش نیست و گشت‌های مشترک ما در صبح و عصر در محل حضور دارند و نظارت می‌کنند و اگر موردی دیده شود در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان