۲۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۹ دوشنبه

صبح قزوین کم‌رنگ شدن مساجد زمینه ابتلاء به آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند
کد خبر: ۳۳۸۴۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۲۳ ساعت: ۱۵:۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قز‌وین:

کم‌رنگ شدن مساجد زمینه ابتلاء به آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند

استاندار قز‌وین گفت: معتقدم بخشی از مشکلات امروز جامعه به خاطر کم‌رنگ شدن مسجد در حوزه‌های مختلف است؛ با بررسی دقیق مسائل متوجه می‌شویم ریشه بخش عظیمی از مسائل فرهنگی، مذهبی است که با کم‌رنگ شدن آن، زمینه ابتلاء به آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌شود.

کم‌رنگ شدن مساجد زمینه ابتلاء به آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ هدایت اله جمالی پور در یکصد و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی مشترک با شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین که امروز(پنج‌شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کانون‌های مهم پیروزی انقلاب اسلامی مساجد است و بخش عظیمی از فعالیت‌های انقلاب از درون مسجد شکل گرفته است.

استاندار قزوین بیان کرد: مسجد یک کانون بسیار مهم پررونق و اثرگذار در حوزه اجتماعی، فرهنگی، دینی و انقلابی است که خوشبختانه نتایج فعالیت‌ها هم منتج به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی تصریح کرد: معتقدم بخشی از مشکلات امروز جامعه به خاطر کم‌رنگ شدن مسجد در حوزه‌های مختلف است اگر مشکلات را دقیق بررسی کنیم متوجه می‌شویم ریشه بخش عظیمی از مسائل فرهنگی، مذهبی است که با کم‌رنگ شدن آن، زمینه ابتلاء به آسیب‌های اجتماعی فراهم شده و دشمنان با سوءاستفاده از شرایط به جامعه آسیب می‌زنند.

جمالی پور عنوان کرد: هراندازه که مساجد فعال، محور و وحدت بخش باشد ما می‌توانیم بخشی از این مسائل را کنترل و مدیریت کنیم لذا باید در قزوین یک کار جدی در این راستا آغاز کنیم.

وی اضافه کرد: اعتقاد و باور ما این است که هسته اصلی موفقیت در جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی، مساجد هستند، بنابراین باید مسجد کانون شود و از مردم برای اداره مساجد کمک بگیریم زیرا اگر مساجد کانون مردمی شود و مردم در آن خارج از اینکه از چه نگاهی هستند فعالیت کنند، با مشارکت عموم مردم بستر مناسبی فراهم می‌شود.

مسجد یکی از کانون‌های مهم بازدارنده از آسیب‌های اجتماعی است

این مقام مسئول عنوان کرد: مسجد یکی از کانون‌های مهم و اثرگذار در حوزه اجتماعی و بازدارنده از آسیب‌های اجتماعی است و از گذشته یک پایگاه مهم در رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مردم به شمار می‌آید.

استاندار قزوین گفت: باید زمینه مشارکت مردم در امور مساجد را ایجاد کنیم چراکه برای موفقیت مساجد، مردم باید در تصمیم سازی و تصمیم گیری در مساجد مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: معتقدم باید سازمان، شورا یا جایگاهی در استان ایجاد شود تا مسئولان متولی در امور مساجد در آن عضو شوند و به مسائل مربوطه رسیدگی کنند؛ پیشنهاد می‌کنم یک شورای سیاستگذاری مساجد در استان تشکیل و جلسات با حضور هسته اصلی شامل امام جمعه، شهردار، رئیس شورای اسلامی، مدیر‌کل ارشاد، مدیرکل اوقاف، رئیس راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، معاون عمرانی، صدا و سیما و آموزش و پرورش برگزار شود.

جمالی پور بیان کرد: به منظور احداث مساجد در مناطق محروم، کانون خیرین مسجدساز تشکیل شود که برای این کار باید اعتمادسازی کنیم که مردم احساس کنند مسجد خانه و پناهگاه آنهاست و محل وفاق ملی است.

وی در پایان گفت: همه ما در قبال مسجد وظیفه داریم و باید برای تضمین آینده فرزندان خود در این وانفسای مسائل و معضلات اجتماعی به مسجد به عنوان کانون هدایت گر توجه شود.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از پوسترهفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی و چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد رونمایی شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان