۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دوره "ایران ۱۴۳۵" ویژه دانشجویان استان قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۸۴۹۶ نویسنده: سعید رضایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۲۳ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی:

دوره "ایران ۱۴۳۵" ویژه دانشجویان استان قزوین برگزار می‌شود

مدیر گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری ناحیه بسیج دانشجویی قزوین گفت: دوره ایران ۱۴۳۵ ویژه دانشجویان استان قزوین با محوریت شناسایی مشکلات استان قزوین و با رویکرد حل مسئله به همت مدیریت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی استان قزوین در شهر معلم کلایه آغاز به کار کرد.

دوره "ایران ۱۴۳۵" ویژه دانشجویان استان قزوین برگزار می‌شود

سعید رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین با یادآوری دغدغه‌های شکل‌گیری طرح 1435 اظهار کرد: رهبر انقلاب در سال 1385 درباره‌ی سند چشم‌انداز 50ساله که ایران در آن به قطب اقتصادی منطقه تبدیل می‌شود، صحبت کردند که پایان این دوره سال 1435 می‌شود.

دبیر اعتلای ناحیه بسیج دانشجویی قزوین افزود: چند سال پس از آن قرارگاه احمدی روشن سازمان بسیج دانشجویی برای فعالیت در حوزه‌ی اقتصادی شکل گرفت، این قرارگاه رویکرد درآمدزا به اقتصاد ندارد و در دو حوزه‌ی مطالبه‌گری از مسئولین و گفتمان‌سازی برای مردم فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌ی 1435 تصریح کرد: در این دوره تیم‌هایی به عنوان هسته‌های مسئله‌محور تشکیل می‌شود که با شناخت، انتخاب و تبیین مسائل شروع به گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری حول آن می‌کنند.

مدیر گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری ناحیه بسیج دانشجویی قزوین تاکید کرد: این دوره در شهر معلم‌کلایه برگزار می‌شود و در آن از تشکیل هسته‌های مسئله‌محور حمایت شده و تقویت و شبکه‌سازی انجام می‌شود.

وی در توضیح محورهای دوره‌ی 1435 گفت: در این دوره ابتدا ابعاد جنگ اقتصادی تبیین و سپس شیوه‌ی مسئله‌شناسی و تفاوت مسئله با مشکل بیان می‌شود. دانش‌پژوهان بعد از این شروع به فعالیت می‌کنند و محصولاتی از قبیل نشریه، کلیپ را تولید و دیگر فعالیت‌های خلاقانه مدنظرشان را انجام می‌دهند.

در این دوره 30دانشجو در قالب شش هسته‌ی تیمی حضور دارند

رضایی اضافه کرد: در روز دوم میزبان مشاورین قوه قضاییه در موضوع فساد و مبارزه با آن هستیم و امکان‌های این قوه برای مبارزه با فساد به بحث گذاشته می‌شود، این کارگاه‌ها دوطرفه است و در روز سوم دانشجویان مباحث را ارائه خواهند داد.

دبیر اعتلای ناحیه بسیج دانشجویی قزوین ابراز کرد: اساتید این دوره آقای شیرمحمدی، مسئول تیم تحلیل و رصد قرارگاه شهید احمدی روشن سازمان بسیج دانشجویی کشور و آقای مجیری از مشاوران قوه‌ی قضاییه هستند.

مدیر گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری ناحیه بسیج دانشجویی قزوین عنوان کرد: در این دوره 30دانشجو در قالب شش هسته‌ی تیمی حضور دارند، دانشجویان تیم‌‌بندی را خود انجام می‌دهند و معمولا افراد هم دانشگاهی هم تیمی می‌شوند.

وی با اشاره به اعتلای سازمان بسیج دانشجویی اذعان کرد: پیش از مطرح شدن اعتلا نیز قرارگاه احمدی‌روشن در حوزه‌ی اقتصادی فعالیت می‌کرد، اما در اعتلا هسته‌های مسئله‌محور در تمام حوزه‌ها تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ 5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان