۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت زغفران رفت
کد خبر: ۳۳۸۴۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۲۳ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان:

۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت زغفران رفت

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای استحصال هر کیلو زعفران نیاز به ۱۱۰ تا ۱۷۰ هزار گل زعفران است که امسال ۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت زغفران رفت.

۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت زغفران رفت
 

علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۴۷ هکتار  از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت زعفران رفته است.  

وی افزود: از این میزان مزارع کشت شده ۹.۷ هکتار غیر بارور و تازه کاشت و ۳۷.۳۵ هکتار بارده است.

این مسئول با اشاره به این نکته که  به طور متوسط از هر هکتار سه کیلوگرم زعفران خشک در استان تولید می‌شود، پیش بینی کرد: امسال بیش از  ۱۱۰ کیلو گرم محصول زعفران خشک در استان تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: برای استحصال هر کیلو زعفران نیاز به ۱۱۰ تا ۱۷۰ هزار گل زعفران است.

وی عمده مناطق پراکنش کشت این محصول در سطح استان را؛ اراضی مستعد شهرستان‌های قزوین، تاکستان، آوج، بوئین زهرا و آبیک ذکر کرد و گفت: کشت این محصول در اراضی آهکی قابلیت باردهی اقتصادی ضعیفی دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: هم اکنون ۸۳ نفر بهره بردار برای تولید محصول زعفران در استان فعالیت دارند.

وی گفت: سازگاری زعفران با شرایط آب و هوایی سرد و خشک بهترین شرایط گل دهی را دارد بطوری که با بروز سرما شرایط رشد و گل دهی این محصول فراهم  می شود.

اکبری بر ایجاد شرکت تعاونی تولید و صنایع تبدیلی وابسته، وجود فروشگاه به جهت تامین نهاده‌های زعفران، تهیه پیاز گواهی شده در استان و تهیه برند زعفران تولیدی استان را برای حمایت از تولید کنندگان این محصول ضروری دانست.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان