۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آغاز مجدد ساخت‌وساز در پروژه جاده الموت به کلاچای غیرقانونی است/ بهترین راه‌حل بهسازی جاده موجود است
کد خبر: ۳۳۸۴۱۴ نویسنده: حسن عباس نژاد تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۱۹ ساعت: ۱۳:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین:

آغاز مجدد ساخت‌وساز در پروژه جاده الموت به کلاچای غیرقانونی است/ بهترین راه‌حل بهسازی جاده موجود است

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: وضعیت فعلی جاده الموت به کلاچای مغایر با قوانین موجود بوده و فعالیت صرفا تا کیلومتر ۹/۵ مجاز است و در بازدید اخیر اخطارهای لازم به سازندگان که اقدام به عملیات احداثی داشتند داده شد.

آغاز مجدد ساخت‌وساز در پروژه جاده الموت به کلاچای غیرقانونی است/ بهترین راه‌حل بهسازی جاده موجود است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ ساخت جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای به طول ۱۵۴ کیلومتر از سال ۹۲ کلید خورد. ۷۰ کیلومتر از این مسیر در استان قزوین و مابقی در گیلان قرار دارد.

احداث این مسیر با هدف برقراری مسیر دسترسی جدید بین این دو استان از سمت شرق آنها و با هدف کاهش بار ترافیکی جاده‌های شمالی کشور آغاز شد.

با این وجود پس از گذشت چند سال از آغاز اجرای جاده قزوین-کلاچای به دلیل مشکلات اعتباری و پس از آن طرح مشکلات زیست محیطی (نبود پیوست زیست محیطی) و اختلافات میان دستگاهی و ورود دستگاه قضا، این پروژه پس از کمتر از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.

اخیرا با رصد خبرنگار صبح قزوین متوجه شدیم که عملیات ساخت و ساز و تخریب کوه‌ها و منابع طبیعی در این پروژه ادامه پیدا کرده است در صورتی که این پروژه متوقف شده بود و نباید تا رفع موانع پیوست محیط زیستی آغاز به کار می‌کرده است.

حسن عباس نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: طی آخرین بازدید از پروژه جاده الموت به کلاچای که در چند روز گذشته انجام شد با عملیات احداثی مواجه شدیم که اخطارهای لازم داده شد و کار به‌طور مجدد متوقف شد.

وی ادامه داد: فعالیت تا کیلومتر 9/5 از مسیر جاده باراجین به زرشک مجاز است، اما فراتر از آن از نظر پیوست‌های زیست محیطی غیرمجاز است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین ابراز کرد: برای احداث این جاده گزینه‌های مختلفی مطرح بوده است، اما بدترین مورد از نظر زیست محیطی انتخاب شده و انتخاب گزینه‌ای دیگر ضرورت دارد که بهسازی جاده موجود بهترین انتخاب به نظر می‌رسد.

وی با تاکید بر نظارت به پروژه‌های راه و جاده سازی عنوان کرد: اداره کل محیط زیست به طور کامل بر پروژه‌ها وظیفه نظارتی دارد و مجریان موظف هستند پیش از مکان یابی و اجرایی شدن گزارش‌های ارزیابی را به محیط زیست ارائه دهند.

این مسئول افزود: تمام پروژه‌های راه و جاده سازی استان گزارش ارزیابی را برای بررسی به اداره کل محیط زیست ارائه کرده و تنها با این فقره مشکل داریم و وضعیت فعلی این جاده مغایر با قوانین موجود است.

وی بیان کرد: این جاده پس از گذشت سال‌های طولانی صرفا 17درصد پیشرفت فیزیکی داشته و علت این طولانی شدن را باید از افرادی پیگیری کرد که ملاحظات لازم را رعایت نکرده‌اند.

عباس نژاد اذعان کرد: لازم است در برنامه‌های توسعه‌ای استان پیوست‌های زیست محیطی رعایت شود و درکنار این موارد اداره کل محیط زیست نیز به توسعه استان کمک می‌کند و درباره اخطارها به جاده الموت به کلاچای نیز دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/6006    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان