۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین کارگروه رصد فضای مجازی ویژه انتخابات در قزوین تشکیل می‌شود
کد خبر: ۳۳۸۳۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۱۶ ساعت: ۱۱:۸ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

کارگروه رصد فضای مجازی ویژه انتخابات در قزوین تشکیل می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی با حضور دستگاه‌های قضایی، امنیتی، انتظامی و اجرایی در استان قزوین خبر داد.

کارگروه رصد فضای مجازی ویژه انتخابات در قزوین تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ محمد قاسمی امروز(پنج شنبه) در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: در کشور ما برگزاری انتخابات سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم و در امنیت کامل، در طول چهل سال گذشته نهادینه شده است.

وی افزود: کشوری را نمی‌توان یافت که همانند کشور ما حداقل در طول هر سال یک انتخابات برگزار نماید و ضمن اینکه اکثر مسئولان رده بالا در نظام مقدس جمهوری اسلامی با رای و دخالت مستقیم مردم انتخاب می‌شوند که مایه مباهات است.

دادستان قزوین ابراز کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری با توجه به شرایط منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی در فرمایشات خود تاکیدات فراوان داشته اند، زیرا همه دستگاه ها، نهادها و عامه مردم با قوانینی که توسط نمایندگان در مجلس به تصویب می رسد، ارتباط دارند و به علاوه این امر در زندگی فردی و اجتماعی همه اقشار جامعه تاثیرگذار است.

این مسئول اذعان کرد: در سال جاری برای اولین بار شاهد اجرای اصلاحات انجام شده در قانون انتخابات مجلس و از جمله عضویت ثابت دادستان در هیئت اجرایی شهرستان هستیم، زیرا پیش تر به این صورت شاهد حضور مستقیم مدعی العموم در این سطح نبودیم و این امر حتما در تضمین سلامت انتخابات موثر و می تواند ضمانت اجرای صحیح قانون باشد و انتظار این است که همه ی متولیان امر انتخابات در این راستا حرکت کنند.

قاسمی ادامه دارد: امنیت بستر و پیش فرض همه فعالیت‌های فردی و اجتماعی بوده و در انتخابات نیز بحث امنیت بسیار حائز اهمیت است و همه دستگاه ها و عموم مردم باید تلاش کنند تا انتخابات در فضای امن برگزار شود.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر در همه عرصه‌ها تاثیرگذار بوده و در انتخابات هم موثر بوده، فضای مجازی است که می‌تواند هم کارکرد مثبت و هم منفی داشته باشد.

این مسئول بیان کرد: اگر مدیریت درستی نسبت به فضای مجازی صورت گیرد، بدون شک از فرصت‌های مثبت آن می‌توان برای حضور پرشور مردم و تبلیغات قانون مدارانه استفاده شود، اما اگر از آن غافل شویم، قطعا مشکل ساز خواهد شد و به همین دلیل رصد فضای مجازی در دستور کار قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه با بیان اینکه نگاه تشکیلات قضایی و خصوصا در دوره ریاست آیت الله رئیسی نسبت به همه ی موضوعات و خصوصا تخلفات فضای مجازی پیشگیرانه است، عنوان کرد: کارگروه رصد فضای مجازی ویژه انتخابات به همین منظور و با حضور دستگاه‌های قضایی، امنیتی، انتظامی و اجرایی در استان قزوین تشکیل خواهد شد تا این کارگروه، فضای مجازی را با حضور کارشناسان این حوزه به صورت استانی و مستمر رصد کند.

وی تاکید کرد: انتظار از فعالان فضای مجازی این است که با قوانین این حوزه آشنا شوند، البته رسانه ملی و سایر رسانه‌ها باید در این رابطه آگاه سازی نمایند تا خدایی ناکرده افراد به دلیل عدم آشنایی به قانون دچار مشکل نشوند. زیرا همانگونه که قانونگذار برای جرایم فضای حقیقی جرم انگاری و مجازات تعیین کرده، برای فضای مجازی نیز جرائم و مجازات هایی را در قانون جرائم رایانه ای مشخص کرده است.

این مقام قضایی استان افزود: در انتخاب اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت باید قانون دقیقا رعایت شود و در این راستا حسن شهرت و امانتداری آنان باید مد نظر قرار گیرد و همه ی عوامل اجرایی، نظارتی و قضایی باید در کمال بی طرفی و در چهارچوب قانون حرکت کنند تا شائبه جانبداری در اذهان عمومی ایجاد نشود و خدای ناکرده سلامت انتخابات زیر سئوال نرود، زیرا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند آرا مردم حق الناس است.

دادستان قزوین هشدار داد: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزد‌های نمایندگی مجلس از طریق هر وسیله رسمی و دولتی، سوءاستفاده از وسایل و امکانات کلیه دستگاه‌های اجرایی و موسسات عمومی غیردولتی و هر نهاد بهره‌مند از بودجه و اموال عمومی و نیز فعالیت کارمندان در ساعات اداری ممنوع بوده و قطعا در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد و امید است که همگان نسبت به این موضوع اهتمام و حساسیت ویژه ای داشته باشند و امانتداری پیشه کنند.

قاسمی بیان کرد: تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی باید در چهارچوب قانون و بدور از اتهام زنی صورت گیرد و انتظار این است که کاندیداها به نکات مثبت و برجستگی های خود اشاره کنند و برنامه های آینده خود را ارائه نمایند و به هوادارانشان نیز این مطلب را گوشزد کنند و قطعا به روند تبلیغات در قبل، حین و بعد از انتخابات نظارت دقیق صورت خواهد گرفت و بر اساس موازین قانونی رفتار خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: در انتخابات آینده شاهد اجرای الکترونیکی انتخابات در برخی از شهرهای استان و کاهش تعداد صندوق های سیار اخذ رای هستیم که آن را به فال نیک می گیریم و البته پیش بینی تمهیدات لازم نیز از سوی متولیان امر مورد انتظار است.

وی در پایان عنوان کرد: سیاست های کلی انتخابات مصوب مقام معظم رهبری به کلیه همکاران قضایی ابلاغ شده و این سیاست‌ها برای همه نقشه راه است و قطعا در ماه‌های منتهی به انتخابات، جلسات و نشست‌هایی با کاندیداها، هواداران و مسئولان ستادها و فعالان مجازی در راستای پیشگیری از وقوع جرم برگزار خواهد شد تا با مشارکت همگان انتخابات در فضایی آرام و بدور از هرگونه تنش و حاشیه و در سلامت کامل و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان