۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین وجود لابی‌های پشت پرده‌ برای معرفی شهردار و وعده دوساله رئیس‌جمهور در قزوین که همچنان خاک می‌خورد
کد خبر: ۳۳۸۲۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۱۱ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

وجود لابی‌های پشت پرده‌ برای معرفی شهردار و وعده دوساله رئیس‌جمهور در قزوین که همچنان خاک می‌خورد

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

وجود لابی‌های پشت پرده‌ برای معرفی شهردار و وعده دوساله رئیس‌جمهور در قزوین که همچنان خاک می‌خورد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است. 

FATF ادامه قراردادهای بیهوده‌ی گذشته است/ ابوبکر بغدادی توسط همان کسانی که او را مأمور کرده بودند کشته شد

امام جمعه قزوین با اشاره به طرح FATF گفت: در ماجرای تحمیل این طرح به کشورمان همان ماجرای قراردادهای گذشته درحال انجام است که امیدواریم این عده که اصرار به ادامه مذاکره و تصویب این طرح دارند سرشان به سنگ خورده باشد و بیدار شده و نخواهند دوباره ملت ایران را به دنبال خود بکشانند و وقت مردم را تلف کنند.

پویش جمع‌آوری کتاب‌های درسی و غیردرسی ویژه مناطق محروم راه‌اندازی شد

مسئول کارگروه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین گفت: تبلیغات طرح جمع‌آوری و هدای کتب درسی و غیردرسی هم‌اکنون در سطح شبکه‌های مجازی آغاز شده‌است که در ساعات ابتدایی خود با استقبال خوب و قول اهدای ۵۰۰جلد کتاب داستان مواجه شده‌است.

افزایش ۲ونیم برابری اعزام زائرین اربعین/ اعزام به عتبات تا اطلاع ثانوی متوقف شد

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور عراق اعزام‌ها تا روز یازدهم آبان ماه کنسل شده و بعد از این تاریخ در صورت داشتن امنیت متعاقبا زمان اعزام اعلام خواهد شد.

۳۸ هزار زائر اربعین با ناوگان عمومی قزوین جابجا شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از جابجایی تعداد ۳۸ هزار و ۷۹۶ نفر زائر اربعین حسینی(ع) با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای قزوین خبر داد.

قزوین ظرفیت تولید سالانه ۷میلیون تن محصولات کشاورزی را داراست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هم اکنون سالانه ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که این میزان را می‌توان به هفت میلیون تن افزایش داد.

وعده دوساله رئیس‌جمهور در قزوین که همچنان خاک می‌خورد/ هزار و ۱۰۰میلیارد اعتباری که منبع تامین ندارد!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: مجموع اعتبارات سال جاری برای پروژه آبرسانی ۱۷میلیارد بود که تاکنون ۲میلیارد و ۳۰۰میلیون آن تخصیص داده شده و صرف بهره برداری پروژه آبیک به ۱۲۰میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، اما عدم تامین اعتبارات به‌عنوان مشکل اصلی اجرای پروژه را با پیشرفت ۸درصدی پس از دو سال مواجه ساخته است.

نظام ارجاع و مصرف افراطی دارو نیازمند اصلاح است/ اختصاص بیش‌ترین بودجه‌ کشور به حوزه‌ سلامت

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در مجلس بیش‌ترین سهم بودجه‌ کشور را به حوزه‌ سلامت و وزارت بهداشت اختصاص داده‌ایم لذا مسئولان مربوطه نیز باید این بودجه را به بهترین نحو مدیریت کنند به عنوان مثال نظام ارجاع و مصرف افراطی دارو نیازمند اصلاح است.

اجرای فاز دوم طرح بیمه‌‌ همگانی از هفته‌ی آینده/ ۴۵۰هزار قزوینی تحت پوشش بیمه‌ سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با اشاره به آمار بیمه‌ شدگان بیمه‌ سلامت در استان گفت: این بیمه در مجموع ۴۵۰هزار نفر را در قزوین تحت پوشش قرار داده که ۸۰ درصد این افراد رایگان بیمه شده‌اند.

پرداخت تسهیلات مسکن به ۴۹۱مددجوی قزوینی

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری ۴۹۱مددجو با پرداخت بیش از دو میلیارد و ۳۶۵میلیون تومان از تسهیلات مسکن بهره‌مند شده‌اند.

اهل بیت(ع) در برخورد با فساد و انحراف برای حفظ ارزش‌های دینی نگاه معترضانه داشتند

امام جمعه‌ی موقت شال گفت: اهل بیت(ع) نمونه‌ی بارز یک انسان کامل از جهات مختلف هستند و توجه به اخلاق در تمامی ائمه مشاهده می‌شود، اما این بزرگواران در برخورد با فساد، انحراف و گناه اخلاقی برای حفظ ارزش‌های دینی نگاه معترضانه دارند.

قصه‌ی امدادگرانی که هر جا تکلیفشان باشد حاضر می‌شوند/ از اندیمشک و اهواز تا کربلا و بیروت

انجمن پزشکان بدون مرز کشور گفت: یک بار از تهران پیشنهاد شد که به خارج از کشور و کشورهایی چون مالزی، اندونزی، سوریه و لبنان تیم پزشکی اعزام می‌شود، ما نیز اعلام آمادگی کردیم و به لبنان رفتیم.

اجرای طرح جمع‌آوری اسباب‌بازی‌های اهدایی به کودکان مناطق سیل‌زده

مسئول گروه خیریه "امین" در قزوین گفت: طرح جمع‌آوری اسباب‌بازی‌های اهدایی شهروندان قزوینی به کودکان مناطق سیل‌زده لرستان با مشارکت خیریه امین، هیئت اباصالح المهدی قزوین و حوزه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) قزوین از تاریخ ۴ تا ۸ آبان ماه امسال در قزوین اجرا می‌شود.

اتحاد هیئتی‌ها زیر پرچم یا زهرا (س)/ پیگیری مطالبات مردمی با هماهنگی مساجد امکانپذیر است

مسئول هیئت یا زهرا (س) ناحیه شهری مهرگان گفت: شاکلهٔ هیئت جدا از هیئت امنای مساجد نیست. وقتی قرار است برنامه‌ای برگزار شود با حضور مسئولان همهٔ مساجد جلسه‌ای برگزار شده و هر مسجد عهده‌دار کاری می‌شود.

ساده‌زیستی و همنشینی با طبقات ضعیف از مهمترین سیره‌ رفتاری امام رضا(ع) بود/ توحید همراه با ولایت انسان را از انحرافات دور نگه می‎دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه "قرآن و حدیث" قم گفت: امام فرمود اینکه خداوند در حدیث قدسی فرموده است هرکس به توحید پناه ببرد از همه گزندها و آفت‌ها و انحرافات در امان می‌ماند، توحید همراه با ولایت است و فرمودند بشرطها و شُروطِها وَ سپس با انگشت مبارک به خودشان اشاره کرده و فرمودند أنَا مِن شُروطِها.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین منصوب شد

با حضور مسئولان استانی و کشوری فاطمه محمدبیگی به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین منصوب شد.

وقوع ۱۴میلیون حمله سایبری به کشور/ حوزه بیولوژیک یکی از تهدیدات عمده‌ استان است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: تاکنون بیش از ۱۴میلیون حمله سایبری به کشور داشتیم که با همه آن‌ها مقابله شده و شاید بیشتر از یکی دو مورد موفق نبوده و ما هم در بحث دفاع و هم حمله اقدام می‌کنیم.

۱۲۰شهرستان فاقد کتابخانه عمومی است/ فقط ۲۰درصد مردم به کتابخانه‌ها دسترسی دارند

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: سال ۹۳ در سطح کشور ۱۷۰شهرستان فاقد کتابخانه بود و اکنون علی رغم همه تلاش‌های صورت گرفته ۱۲۰ شهرستان در کشور دارای کتابخانه عمومی نیستند.

۴۱کیلومتر از رودخانه‌های شهر لایروبی شد/ وقوع سیل در روستاهای تاکستان و بوئین‌زهرا

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: برای مقابله با آبگرفتگی و بروز سیل رودخانه‌های داخل شهر رصد شده و ۴۱کیلومتر رود داخل شهری لایروبی شده است، البته طی روزهای گذشته بارش‌ها در چهار منطقه روستایی منجر به آبگرفتگی ۲۰واحد مسکونی شد.

پرداخت کمک معیشت به بیش از ۳۴ هزار مددجو

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: هم اکنون ۲۱ هزار و ۵۰۷ خانوار که ۳۴ هزار و ۸۰۳ نفر را شامل می شود، از کمیته امداد استان قزوین کمک معیشت دریافت می‌کنند.

لابی‌های پشت پرده‌ای که منجر به معرفی شهردار قزوین شد/ جای خالی بررسی آئین‌نامه انتخاب شهردار در صحن شورا!

درحالی سیاوش طاهرخانی به‌عنوان شهردار قزوین انتخاب شده است که حاشیه‌هایی درباره تطبیق مدرک تحصیلی او برای تصدی سمت شهرداری وجود دارد و مدرک تحصیلی وی با آئین نامه وزارت کشور همخوانی ندارد و شهردار جدید قزوین با حمایت جریانات خاصی بر کرسی شهرداری نشسته است.

تلاش کنیم قرآن را از مهجوریت خارج کنیم/ چاپ ۳۰۰کتاب با محوریت امام زمان(عج) در بنیاد مهدویت

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: قرآن کریم در بین ما مهجور واقع شده است و در روز قیامت به واسطه این مظلومیت خود از ما شکایت خواهد کرد؛ بنابراین باید از تفسیر قرآن بهره بگیریم که خدای متعال ما را در روز قیامت درباره کم کاری نسبت به قرآن توبیخ خواهد کرد.

جامعه را برای ترویج مبانی قرآنی و مهدویت بسیج کنیم/ باید از جزیره‌ای عمل شدن در حوزه‌های فرهنگی و دینی دوری کرد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ما باید بتوانیم جامعه را برای ترویج قرآن که جزو رهنمودهای مکرر پیامبر گرامی اسلام (ص) است بسیج کنیم، در قرآن می‌خوانیم که اگر انسانی از آیات الهی بهره نگیرد در تاریکی مطلق به سر خواهد برد‌ و از نور و روشنایی دور می‌شود.

تخریب پنج واحد مسکونی و تلفات دام بر اثر سیل/ شرایط جوی تا چهارشنبه نامساعد است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: روز گذشته در استان شاهد بروز سیل در استان بودیم که بر اثر آن تخریب پنج واحد مسکونی، تلفات ۱۸راس دام، آبگرفتگی در روستاهای جم‌جرد، بوئینک، دودهه در بخش کوهین و روستای دستجرد در بخش تاکستان اتفاق افتاد.

۴۲۰۰دانش‌آموز قزوینی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند/ اجرای ۱۵۰ عنوان برنامه در هفته‌ بسیج دانش‌آموزی

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در سطح مدارس استان برای هفته‌ی بسیج دانش‌آموزی برنامه‌ریزی شده است که تا ۱۳آبان‌ماه برگزار می‌شود.

اقدام فوتبالیست پرسپولیس برآمده از بصیرت و آگاهی بود/ حمایت ورزشکاران قزوینی از "مهدی ترابی"

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان قزوین گفت: حرکت ترابی به‌جا و مناسب بود؛ چرا که ورزشکار نباید به صرف پرورش جسم توجه داشته باشد بلکه لازم است نسبت به مسائل روز بصیر و آگاه باشد.

حرکت کاروان عزاداری امام رضا(ع) در شهر قزوین

مسئول مجموعه فرهنگی شمس الشموس استان قزوین گفت: مراسم کاروان عزاداری شمس‌الشموس همزمان با صبح شهادت امام مهربانی‌ها از مقابل امامزاده اسماعیل(ع) به سمت امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار می‌شود.

همه دستگاه‌ها آماده مقابله با آسیب‌های ناشی از بارندگی‌ها باشند/ قصور و سوءمدیریت‌ها پذیرفته نیست

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به اعلام کارشناسان هواشناسی مبنی بر استقرار سامانه بارشی و تداوم این بارش‌ها در پاییز سال جاری، همه دستگاه و اعضاء ستاد بحران استان به خصوص مجموعه مدیریت شهری و اداره آب منطقه‌ای باید آمادگی لازم برای جلوگیری و مقابله با آسیب‌های اینگونه حوادث طبیعی را داشته باشند.

 رسیدگی به بیش از ۴هزار پرونده متخلفین اقتصادی در قزوین

سرپرست تعزیرات حکومتی قزوین گفت: در ۷ ماهه نخست امسال به بیش از۴ هزار پرونده متخلفین اقتصادی رسیدگی شد.

عراق و آسیای میانه، بازار مصرف تولیدات غذایی قزوین/ شیرهای بسته‌بندی فاقد مواد نگه‌دارنده است

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی علوم پزشکی قزوین گفت: در کل استان ۴۱۵واحد غذایی وجود دارد که اکنون ۳۱۵مورد از آن‌ها فعال هستند و در چهار قالب کارخانه، کارگاه با شناسه نظارت کارگاهی، مشاغل خانگی که با جهاد کشاورزی و اداره کار همکاری دارند و انبارها و سردخانه‌ها فعال هستند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان