۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین پویش جمع‌آوری کتاب‌های درسی و غیردرسی ویژه مناطق محروم راه‌اندازی شد
کد خبر: ۳۳۸۲۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۹ ساعت: ۱۳:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول کارگروه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین:

پویش جمع‌آوری کتاب‌های درسی و غیردرسی ویژه مناطق محروم راه‌اندازی شد

مسئول کارگروه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین گفت: تبلیغات طرح جمع‌آوری و هدای کتب درسی و غیردرسی هم‌اکنون در سطح شبکه‌های مجازی آغاز شده‌است که در ساعات ابتدایی خود با استقبال خوب و قول اهدای ۵۰۰جلد کتاب داستان مواجه شده‌است.

پویش جمع‌آوری کتاب‌های درسی و غیردرسی ویژه مناطق محروم راه‌اندازی شد

جواد رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌ وهنر صبح قزوین‌؛ درباره‌ی طرح جمع‌آوری و اهدای کتب درسی و غیر درسی اظهار کرد: یکی از مشکلات تحصیل روستایی نبود امکانات تحصیلی از جمله کتاب است.

وی افزود: قرارگاه پیشرفت عمران و آبادانی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با شناسایی این مسئله و در راستای برطرف کردن آن طرح جمع‌آوری و اهدای کتب درسی و غیردرسی را برای اولین بار در استان اجرا کرد.

مسئول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین اذعان کرد: سال گذشته سپاه مشابه این طرح را برای یکی از مدارس اجرا کرد که با استقبال خوب و جمع‌آوری 100جلد کتاب در حوزه‌های مختلف مواجه شد و در سال جاری طرح جمع‌اوری کتب درسی و غیردرسی رسمی و پر بارتر کلید خورد.

وی گفت: بیش‌تر مناطق محروم استان با مشکلات کم‌سوادی مواجه هستند و حوزه‌ی مطالعه و کتابخانه در بسیاری از روستاهای محروم استان اجرا نشده‌است و این درحالی‌است که برخی افراد فارق‌التحصیل یا برخی ارگان‌های اداری دارای بسیاری از کتب بلا استفاده هستند.

این مسئول ابراز کرد: گاهی جهاد در قالب علم تجلی پیدا می‌کند و افراد می‌توانند با اهدای کتب بلااستفاده‌ی خود در مسیر جهاد علمی گام بردارند و هم‌نوعان خود را در حوزه‌ی علمی و مطالعه یاری کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کتب بلا‌استفاده‌ی افراد که زمینه‌ی گسترش علم است، امروزه در گوشه‌ی انباری جای گرفته یا با مبالغ اندکی به برخی از کتاب فروشی‌ها ابلاغ می‌شود در صورتی که می‌توان از این کتب در جایگاه مهم‌تر و ارزشمندتری استفاده کرد.

اهدای کتب به 30 مدرسه مناطق محروم استان قزوین

رجبی تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت عمران و آبادانی قزوین هم‌اکنون با همکاری جهاد دانشگاهی، دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه‌های استان در تلاش است تا با جمع‌آوری کتب بلااستفاده ۳۰مدرسه از مناطق الموت غربی، الموت شرقی و طارم سفلی را در سه دهستان زوارک، دستجرد و چوقور از نعمت علم از طریق مطالعه بهره‌مند کند.

وی افزود: تبلیغات طرح جمع‌آوری و هدای کتب درسی و غیردرسی هم‌اکنون در سطح شبکه‌های مجازی آغاز شده‌است که در ساعات ابتدایی خود با استقبال خوب و قول اهدای ۵۰۰جلد کتاب داستان مواجه شده‌است که اگر این روند ادامه پیدا کند این طرح برای مناطق سراسر استان اجرایی خواهد شد.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: قرارگاه پیشرفت عمران و آبادانی سپاه آماده‌ی دریافت کتب در حوزه‌های درسی، تقویتی، علمی، آموزشی، دینی، اعتقادی و داستان از تمامی مردم استاد و نهادها است تا از این طریق بتواند بسیاری از دانش‌آموزان مناطق محروم را یاری کند.

مسئول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین ابراز کرد: طرح جمع‌آوری کتب درسی و غیر درسی حدود یک ماه اجرایی می‌شود و با آموزش و پرورش در این حوزه صحبت‌هایی انجام شده‌است که در مسیر اجرایی قرار نگرفته‌است اما در صورت استقبال مردمی این طرح برای سایر نقاط محروم نیز بدون محدودیت زمانی اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: تبلیغات، همکاری و اهدای کتب بلا استفاده یکی از مسیرهایی‌است که انسان می‌تواند در حوزه‌ی جهاد علمی فعالیت داشته‌باشد.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان