۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین افزایش ۲ونیم برابری اعزام زائرین اربعین/ اعزام به عتبات تا اطلاع ثانوی متوقف شد
کد خبر: ۳۳۸۲۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۹ ساعت: ۱۳:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین اعلام کرد

افزایش ۲ونیم برابری اعزام زائرین اربعین/ اعزام به عتبات تا اطلاع ثانوی متوقف شد

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور عراق اعزام‌ها تا روز یازدهم آبان ماه کنسل شده و بعد از این تاریخ در صورت داشتن امنیت متعاقبا زمان اعزام اعلام خواهد شد.

افزایش ۲ونیم برابری اعزام زائرین اربعین/ اعزام به عتبات تا اطلاع ثانوی متوقف شد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین به نقل از شاخص؛ محمدرضا یوسفی با اشاره به افزایش ۲ و نیم برابری اعزام زائرین در ایام اربعین نسبت به سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۹ هزار زائر به عراق اعزام شدند در حالی که امسال ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر افزایش داشتیم.

وی با اشاره به آمار اعزام کاروان‌ها در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۱۵ نفر از طریق کاروان به کربلای معلی اعزام شدند که از این میزان حدود ۶ هزار نفر خانم و ۴ هزار و ۱۱۵ نفر آقا بودند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال تا تاریخ ۱۷مهرماه  ۴ هزار و ۹۰۰ نفر به صورت کاروانی اعزامی داشتیم که ۲ هزار و ۹۰۰ نفر خانم و ۲ هزار نفر آقا بودند.

سازمان هیچ تعهدی در قبال اعزام کاروانی ایام اربعین ندارد

یوسفی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور عراق اعزام‌ها تا روز یازدهم آبان ماه کنسل شده و بعد از این تاریخ در صورت داشتن امنیت متعاقبا زمان اعزام اعلام خواهد شد.

وی در خصوص اعلام نارضایتی مردم از وضعیت خدمات رسانی کاروان‌ها در ایام اربعین توضیح داد: بر اساس روال سال‌های گذشته سازمان عتبات از یک هفته قبل از اربعین هیچ اعزامی تحت عنوان کاروان نداشته و بیشتر افراد به صورت آزاد اقدام به اعزام کرده و هیچ تعهدی به سازمان ندارند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین افزود: باتوجه به اینکه در ایام اربعین برای تمام زوار در عراق مکان‌هایی تحت عنوان موکب در نظر گرفته می‌شود لذا از نظر سازمانی هیچ اقدامی در این خصوص انجام نمی‌شود.

وی در پایان گفت: اطلاع رسانی لازم را قبل از ایام اربعین به دفاتر زیارتی و کاروان‌ها و حتی صدا و سیما انجام دادیم تا مردم مطلع شوند که در ایام اربعین هیچ اقدامی از سمت سازمان صورت نمی‌گیرد و افراد به صورت خودجوش اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان