۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجرای فاز دوم طرح بیمه‌‌ همگانی از هفته‌ی آینده/ ۴۵۰هزار قزوینی تحت پوشش بیمه‌ سلامت هستند
کد خبر: ۳۳۸۲۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۸ ساعت: ۱۳:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل بیمه سلامت استان خبر داد

اجرای فاز دوم طرح بیمه‌‌ همگانی از هفته‌ی آینده/ ۴۵۰هزار قزوینی تحت پوشش بیمه‌ سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با اشاره به آمار بیمه‌ شدگان بیمه‌ سلامت در استان گفت: این بیمه در مجموع ۴۵۰هزار نفر را در قزوین تحت پوشش قرار داده که ۸۰ درصد این افراد رایگان بیمه شده‌اند.

اجرای فاز دوم طرح بیمه‌‌ همگانی از هفته‌ی آینده/ ۴۵۰هزار قزوینی تحت پوشش بیمه‌ سلامت هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، ­همایش بزرگداشت هفته‌ بیمه‌ سلامت با حضور جمعی از مسئولین استانی ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

دکتر قاسم بهرامی مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با اشاره به ارائه‌ خدمات درمانی به بیمه‌شدگان قزوینی، اظهار کرد: ما با اکثر مراکز درمانی سرپایی و بیمارستان‌های خصوصی قرارداد داریم و این مراکز با وجود تاخیر در پرداخت‌ها، خدمات خود را ادامه دادند که جای تشکر دارد.

وی افزود: در طرح تحول سلامت تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی مدیریت شده و در خدمت رسانی به بیماران همکاری خوبی با بیمه‌های پایه و تکمیلی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و دیگر سازمان‌های مرتبط وجود داشت که اکنون نیز ادامه دارد.

این مسئول اضافه کرد: با طرح تحول سلامت 132هزار قزوینی از بیمه‌ رایگان بهره‌مند شدند و از هفته‌ آینده نیز فاز دوم طرح بیمه‌ همگانی آغاز می‌شود که در این مرحله همه‌ افراد دهک‌های یک، دو و سه صاحب دفترچه‌ رایگان می‌شوند، دهک‌های چهار 50درصد هزینه‌ و دهک پنج و بالاتر باید تمام هزینه را پرداخت کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان قزوین با اشاره به آمار بیمه‌ شدگان بیمه‌ سلامت عنوان کرد: این بیمه در مجموع 450هزار نفر را در قزوین تحت پوشش قرار داده که 80 درصد این افراد رایگان بیمه شده‌اند، بیش از 900 نفر بیمار خاص تحت پوشش این بیمه هستند که بیش از 10 میلیارد تومان هزینه‌ داروی آن‌ها می‌شود.

بهرامی بیان کرد: بیمه‌ سلامت در تمام شهرستان‌ها نمایندگی دارد و اداره‌ شهرستان الوند و بوئین‌زهرا نیز راه‌اندازی شده است، در دیگر شهرها نیز یا اداره‌ی نمایندگی و یا مراکزی برای چاپ دفترچه وجود دارد تا مردم برای دفترچه ناچار به مراجعه به قزوین نباشند.

وی در پایان گفت: با توجه به آمارها استان قزوین کمترین تعداد مراجعه به بیمارستان‌های تهران را دارد و این نشان می‌دهد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان پاسخگوی نیاز مردم قزوین هستند.

در حوزه‌ی خدمات سلامت فاصله‌ زیادی با آرمان‌ها داریم

در ادامه‌ این مراسم هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین با بیان اینکه خدمات درمانی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه است، اظهار کرد: در چهل سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد زحمات زیادی برای حوزه‌ درمان و سلامت کشور کشیده شده است.

وی افزود: در سال‌های ابتدای انقلاب و دهه‌ شصت بخش عظیمی از کادر پزشکی ما از کشورهای دیگر چون اندونزی و افغانستان تامین می‌شد؛ چراکه در آن سال‌ها ضعف جدی در خدمات درمانی داشتیم.

این مسئول با تاکید بر خدمات نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌ پزشکی تصریح کرد: امروز در حوزه‌ی پزشکی منطقه سرآمد هستیم و بسیاری از تخصص‌ها در کشور ایجاد شده است؛ به طوریکه مقصد بسیاری از کشورها برای درمان ایران است، در جهان هم رتبه‌ی خوبی داشته و آموزش پزشکی نیز از وضعیت خوبی برخوردار است.

جمالی‌پور با اشاره به حوزه‌ خدمات سلامت عنوان کرد: با وجود تمام پیشرفت‌ها، هنوز هم در حوزه‌ خدمات سلامت فاصله‌ی زیادی با آرمان اصلی داریم، دولت از ابتدا عزمش را بر اولویت حوزه‌ سلامت قرار داد که مجلس نیز در تصویب بودجه با دولت همکاری کرد و پیشرفت‌های خوبی حاصل شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: برخورداری از نظام جامع سلامت حق مردم است و بسیاری از کشورهای دنیا یک نظام جامع بیمه‌ای دارند که وقتی فردی دچار بیماری می‌شود، با وجود پزشک مخصوص و نظام ارجاع هیچ دغدغه‌ای برای درمان ندارد.

وی با اشاره به چالش‌های کشور در زمینه‌ اقتصادی بیان کرد: این چالش‌های اقتصادی و شرایط تحریم گاهی موجب تاخیر در پرداخت‌های بیمه می‌شود؛ با این وجود عزم تمامی مسئولین از مقام معظم رهبری تا مجلس و دولت بر تشکیل نظام جامع بیمه‌ای است.

انتهای پیام/ 5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان