۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین وقوع ۱۴میلیون حمله سایبری به کشور/ حوزه بیولوژیک یکی از تهدیدات عمده‌ استان است
کد خبر: ۳۳۸۱۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۶ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین اعلام کرد

وقوع ۱۴میلیون حمله سایبری به کشور/ حوزه بیولوژیک یکی از تهدیدات عمده‌ استان است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: تاکنون بیش از ۱۴میلیون حمله سایبری به کشور داشتیم که با همه آن‌ها مقابله شده و شاید بیشتر از یکی دو مورد موفق نبوده و ما هم در بحث دفاع و هم حمله اقدام می‌کنیم.

وقوع ۱۴میلیون حمله سایبری به کشور/ حوزه بیولوژیک یکی از تهدیدات عمده‌ استان است
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمد افشار در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز(دوشنبه) در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همایش پیاده روی اربعین بزرگترین پدافند غیرعامل دنیا بود که اتفاق افتاد و شاهد لشکر۲۰میلیونی و بدون مرز مسلمانان بودیم.

وی افزود: ما در یک عصر فراصنعتی هستیم که تهدیدات در آن متنوع است، تهدیدات را می‌توان از دو بعد فناوری و تهدید شناسایی کنیم و یکی از پیچیدگی‌های امروز بحث هوشمند بودن تهدیدات است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: بحث دیگر سیستمی و یکپارچه بودن تهدیدات و ترکیبی از عوامل است به طوری که از همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی کشورها برای تهدید استفاده می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: بخش دیگر تهدیدات تمرکز بر سیستم رهبری و حاکمیت کشورها است که تلاش می‌کنند تا فرماندهی واحدی کشورها را در فضاهای مجازی و واقعی تضعیف کنند و این یک راهبرد علمی است که اتفاق می‌افتد.

افشار عنوان کرد: ما در پدافند غیر عامل با کشورهای تهدید کننده در چالش هستیم و یکی از مهمترین اهداف پدافند بحث بازدارندگی است  که تهدیدکنندگان اصلی جمهوری اسلامی آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای مرتجع منطقه هستند.

وی با بیان اینکه ما با ۵لایه از تهدیدکنندگان مواجه هستیم، گفت: لایه اولیه در موضوعات دیپلماتیک و سیاسی است که سیاست کشور ما در بحث برجام پس از مصوبه شورای امنیت معکوس شد و امروز توپ در زمین ما قرار گرفته است.

نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مناطق ۱۶گانه

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین افزود: بحث دیگر تهدیدات در حوزه نظامی است که همیشه این چالش را با آمریکا داشتیم و این راهبرد را دارند که در جوامع ایجاد ترس و وحشت کنند اما با اقدامات هوشیارانه دلیرمردان این سرزمین به مرحله بازدارندگی رسیدیم.

این مسئول اذعان کرد: یکی از بزرگترین دستاوردها که اخیرا اتفاق افتاد شکار پهپاد امریکایی بود که درواقع با این اقدام بزرگ هیمنه امریکا و اروپا در هم شکست و یک آمادگی عامل و غیرعامل برای کشور ما ایجاد کرد.

افشار عنوان کرد: خوشبختانه اقداماتی که در حوزه نظامی، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی اتفاق افتاده باعث شده تا در این حوزه پیشگام باشیم و همچنین در جنگ نرم هم فضای رسانه‌ای معاند آمد نیوز جریان سازی می کرد که توسط فرزندان ما از هم پاشید.

وی یادآور شد: برای تبیین اهداف پدافند غیرعامل نیز مقام معظم رهبری هشتم آبان را روز پدافند غیرعامل نامگذاری کردند و از ۸تا۱۴آبان ماه هم به عنوان هفته پدافند غیرعامل اختصاص یافته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین اضافه کرد: شعار امسال “پدافند غیر عامل مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید و دفاع همه جانبه عامل و غیرعامل” است و هدف از این نکوداشت تبیین نقش و جایگاه پدافند غیرعامل برای عموم مردم و مسئولین است.

این مسئول بیان کرد: برای این هفته برنامه‌های مختلف ملی، استانی و شهرستانی را برنامه‎ریزی کردیم و بیش از ۱۲۰ برنامه در استان و شهرستان‌های تابعه برگزار خواهد شد.

افشار تشریح کرد: نواختن زنگ پدافند غیر عامل در مناطق ۱۶گانه، دیدار اعضای شورای پدافند غیرعامل با امام جمعه، اجرای ۱۶رزمایش در ۱۶منطقه توسط سپاه، افتتاح چند پروژه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و صبحگاه مشترک از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: امروز به صورت هرمی در تمام مدارس استان پدافند غیرعامل را تشکیل دادیم و در هر مدرسه مسئول پدافند داریم به طوری که هر ۱۰مدرسه زیر مجموعه یک مدرسه است و همین طور دسته بندی شده تا اینکه نهایتا به ستاد آموزش و پرورش می‌رسد.

طرح جامع پدافند غیرعامل استان قزوین در حال انجام است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین اضافه کرد: همایشی هم در روز شنبه برگزار خواهیم کرد که طی آن از فعالان حوزه پدافندغرعامل تقدیر خواهد شد و چند رزمایش در حوزه سایبری هم برگزار خواهیم کرد.

افشار عنوان کرد: بحث سایبری یک حوزه بسیار مهم است که حتی برای اولین در دنیا اتفاق می‌افتد که دولت امریکا ایران را به حمله سایبری تهدید می‌کند لذا باید در این زمینه آمادگی بالایی داشته باشیم.

این مسئول عنوان کرد: همایش تاب آوری در برابر بحران‌های انسان ساز و طبیعی یک همایش علمی است که در روز ۱۹آبان ماه با مشارکت راه و شهرسازی و نظام مهندسی برگزار خواهد شد و همچنین چند مانور عملیات امداد و نجات در استان خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان قزوین در حال انجام است و ۸۰ درصد پیشرفت داشته که به اتمام خواهد رسید و مکان یابی سیلوهای ذخیره سازی  را هم در دستور کار داریم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین افزود: حوزه بیولوژیک یکی از تهدیدات عمده‌ای است که وجود دارد که در کشور ما هم توسط دشمن پروژه‌هایی اجرا می‌شود که با آن مقابله می‌کنیم.

افشار یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۴میلیون حمله سایبری به کشور داشتیم که با همه آن‌ها مقابله شده و شاید بیشتر از یکی دو مورد موفق نبوده و ما هم در بحث دفاع و هم حمله اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان