۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین پرداخت کمک معیشت به بیش از ۳۴ هزار مددجو
کد خبر: ۳۳۸۱۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۶ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبرداد

پرداخت کمک معیشت به بیش از ۳۴ هزار مددجو

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: هم اکنون ۲۱ هزار و ۵۰۷ خانوار که ۳۴ هزار و ۸۰۳ نفر را شامل می شود، از کمیته امداد استان قزوین کمک معیشت دریافت می‌کنند.

پرداخت کمک معیشت به بیش از ۳۴ هزار مددجو

مجید مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: یکی از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت کمک معیشت به نیازمندان است که تمامی منابع این کمک از طریق منابع داخلی کمیته امداد تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار 21هزار و 507خانوار که 34هزار و 803نفر را شامل می‌شود، از کمیته امداد استان قزوین کمک معیشت دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: از نیازهای موثر و جدی نیازمندان که کمک در آن زمینه به ارتقای موثر و جدی زندگی نیازمندان منجر می‌شود، کمک‌های فرهنگی و اشتغال است.

وی عنوان کرد: وقتی خانواده‌ای دارای درآمد نباشد، هیچ گاه به کمک‌های مقطعی به سوی زندگی پایدار حرکت نمی‌کند از این رو موضوع اشتغال زایی مددجویان رویکردی است که به طور جدی دنبال می‌شود.

اشتغالزایی در راستای فقرزدایی

این مسئول تصریح کرد: خانواده با درآمد و استقلال مالی دارای عزت خواهد بود از این رو ایجاد اشتغال از طریق کمک به حضور مددجویان در عرصه‌های اشتغال و یا معرفی آن‌ها به کارفرمایان جویای نیروی کار رویکردی است که برای فقرزدایی دنبال می‌شود.

وی افزود: برای این منظور بسته تشویقی برای کارفرمایان در نظرگرفته شده که در صورت جذب مددجویان به آنها تعلق می‌گیرد.

مومنی اذعان کرد: کمک فرهنگی گام دیگری است که برای رفع محرومیت و فقرزدایی پایدار دنبال می‌شود، اگر امکان تحصیل شایسته برای فرزندان نیازمندان فراهم شود، فقر در خانواده آنها باقی نمی‌ماند بلکه فرزندی که طعم تلخ فقر را چشیده است، با انگیزه و اعتقاد جدی‌تری برای حضور شایسته تر در جامعه اقدام می‌کند.

وی عرصه‌های کمک رسانی به نیازمندان را نیز گسترده دانست و گفت: همانطور که نیاز مددجویان متفاوت و متنوع است، عرصه‌های خدمت رسانی نیز متفاوت است از این رو کسی که توانایی بکارگیری نیروی کار را دارد می‌تواند برای اشتغال یک نیازمند گام بردارد.

مدیرکل کمیته امداد قزوین عنوان کرد: کمک به خرید کتب کمک آموزشی، کمک به تأمین هزینه کلاس‌های تقویتی، تأمین سیار نیازهای تحصیلی و کمک‌های از این دست گام‌هایی است که به ارتقای زندگی مددجویان کمک می‌کند وعموم مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را در سرفصل‌های مختلف از طریق کد #028*8877* به نیازمندان اهداء کنند.

پرداخت بیش از 6میلیارد تومان تسهیلات ضروری به نیازمندان

وی درباره صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ابراز کرد: وظیفه این صندوق ارائه خدمات بانکی به نیازمندان به دور از بروکراسی اداری موجود در بانک‌ها و با محوریت اجرای موازین شرعی را به عهده دارد.

این مسئول ادامه داد: برهمین اساس هم اکنون تسهیلات پرداختی به مددجویان بدون حتی یک درصد کارمزد و یا سود بانکی بوده و مجموع مبلغ اقساط دریافتی از مددجویان با تسهیلات پرداختی برابر است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ابراز کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از شش میلیارد و 305میلیون تومان تسهیلات ضروری به نیازمندان پرداخت شده است که این رقم طی شش ماهه نخست سال 97بیش از سه میلیارد و پنج میلیون تومان بوده است.

وی افزود: مقایسه آمارها حکایت از آن دارد که در شش ماهه نخست سال جاری پرداخت تسهیلات ضروری از سوی این صندوق به نیازمندان تحت حمایت، از رشد 110درصدی برخوردار بوده است.

مومنی بیان کرد: علاوه بر رشد مبلغ تسهیلات پرداخت شده، افراد نیازمند بهره‌مند از این تسهیلات نیز 43درصد رشد داشته به طوری که تعداد هزار و 137مددجوی دریافت کننده تسهیلات در شش ماه نخست سال 97به هزار و 623نفر در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

وی افزود: عموم مردم نیک اندیش و به ویژه خیرین بزرگوار می‌توانند با افتتاح حساب و سپرده گذاری در این صندوق زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان را فراهم کنند؛ شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در ابتدای خیابان بوعلی شرقی شهر قزوین واقع شده است.

این مسئول در پایان گفت: عموم مردم می‌توانند از طریق شماره تماس 02833249302 و یا مراجعه حضوری به این شعبه از شرایط و نحوه افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان