۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جامعه را برای ترویج مبانی قرآنی و مهدویت بسیج کنیم/ باید از جزیره‌ای عمل شدن در حوزه‌های فرهنگی و دینی دوری کرد
کد خبر: ۳۳۸۱۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۴ ساعت: ۱۷:۳۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

جامعه را برای ترویج مبانی قرآنی و مهدویت بسیج کنیم/ باید از جزیره‌ای عمل شدن در حوزه‌های فرهنگی و دینی دوری کرد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ما باید بتوانیم جامعه را برای ترویج قرآن که جزو رهنمودهای مکرر پیامبر گرامی اسلام (ص) است بسیج کنیم، در قرآن می‌خوانیم که اگر انسانی از آیات الهی بهره نگیرد در تاریکی مطلق به سر خواهد برد‌ و از نور و روشنایی دور می‌شود.

جامعه را برای ترویج مبانی قرآنی و مهدویت بسیج کنیم/ باید از جزیره‌ای عمل شدن در حوزه‌های فرهنگی و دینی دوری کرد

به گزارش پایگاه خبری صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز(شنبه) در مراسم تودیع و معارفه مسئول بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) در استان قزوین که با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم این سعادت را پیدا کردیم در محضر شخصیت بزرگی که پرچمدار اقامه نماز و زکات و مهدویت در کشور است، حضور داریم تا با حضور مسئولان فرهنگی و دینی و رسانه‌ای و نهادهای دینی و فرهنگی استان قزوین بتوانیم در مسیر ترویج مهدویت قدم برداریم.

امام جمعه قزوین خطاب به حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز کرد: ای کاش شما یک دوره سفر استانی درنظر می‌گرفتید جهت تقویت انگیزه های ائمه جمعه و برخی ائمه جماعتی که استعداد ترویج مهدویت را دارند تا این عزیزان دور هم جمع شوند و شما وضعیت قرآنی و دغدغه‌های دینی را برای آنها تبیین کنید. زیرا نفوذ کلام شما به گونه‌ای است که با مطرح کردن دغدغه‌های قرآنی می‌توانید زمینه ساز افزایش جلسات قرآنی و مهدویت در کشور شوید.

وی اذعان کرد: ما باید بتوانیم که جامعه را برای ترویج قرآن که جزو رهنمودهای مکرر پیامبر گرامی اسلام (ص) است بسیج کنیم، در قرآن می‌خوانیم که اگر انسانی از آیات الهی بهره نگیرد در تاریکی مطلق به سر خواهد برد‌ و از نور و روشنایی دور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روایتی از زمان شهادت حضرت ابوالفضل(ع) عنوان کرد: حضرت عباس(ع) زمانی که دست راستش قطع می‌شود قسم یاد می‌کند که اگر دستان مرا قطع کنید باز هم پای دین باقی می‌مانم؛ در روایتی می‌خوانیم که منظور حضرت این بوده که تا زمانی که دست من قطع نشده بود نمی‌دانستم خدا معامله خود را با من شروع کرده است، اما زمانی که خدا دست مرا خریداری کرد متوجه شدم دست من یدالله شد.

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به فعالیت بنیاد مهدی موعود(عج) در قزوین یادآور شد: آقای کاشی با عمری تجربه در عرصه مهدویت ورود پیدا کرد و عرصه مهدویت توسط وی در قزوین ساماندهی شد و حضورشان در آینده مهدویت در قزوین بسیار ارزشمند بود و تجارب عقیدتی و مدیریتی خود را به یادگار گذاشت که از زحمات وی قدردانی می‌کنیم، برادر دینی دیگر ما که قرار است جایگزین آقای کاشی شوند فردی دینی، معنوی، پرورشی و بسیجی است که مورد اعتماد ماست و ان شاالله در مسیر ترویج مهدویت اقدامات خوبی انجام دهند.

وی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: انتظار داریم شما با نفوذ کلامی که دارید فضایی ایجاد کنید که هر کدام از جزیره‌های نماز و زکات و مهدویت و اربعین و مساجد به صورت بهم پیوسته و به صورت متصل فعالیت کنند و از جزیره ای کار کردن هرکدام از این حوزه‌های مهم جلوگیری کنید و به گونه‌ای شود که همه به صورت هم افزایانه عمل کنند.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از زحمات آقای حسن کاشی مدیر سابق بنیاد مهدی موعود(عج) در قزوین تقدیر به عمل آمد و آقای محمد پورزرشکی به عنوان مدیر جدید این بنیاد در قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/۶۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان