۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تلاش کنیم قرآن را از مهجوریت خارج کنیم/ چاپ ۳۰۰کتاب با محوریت امام زمان(عج) در بنیاد مهدویت
کد خبر: ۳۳۸۱۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۴ ساعت: ۱۷:۲۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در قزوین:

تلاش کنیم قرآن را از مهجوریت خارج کنیم/ چاپ ۳۰۰کتاب با محوریت امام زمان(عج) در بنیاد مهدویت

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: قرآن کریم در بین ما مهجور واقع شده است و در روز قیامت به واسطه این مظلومیت خود از ما شکایت خواهد کرد؛ بنابراین باید از تفسیر قرآن بهره بگیریم که خدای متعال ما را در روز قیامت درباره کم کاری نسبت به قرآن توبیخ خواهد کرد.

تلاش کنیم قرآن را از مهجوریت خارج کنیم/ چاپ ۳۰۰کتاب با محوریت امام زمان(عج) در بنیاد مهدویت

به گزارش پایگاه خبری صبح قزوین؛ حجت الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی عصر امروز(شنبه) در جلسه معارفه مدیر بنیاد مهدی موعود در استان قزوین اظهار کرد: 20سال پیش بود که یکی از طلبه‌های جوان در گلایه‌ای به من گفت شما علما درباره امام زمان(عج) خوب عمل نکردید، اگر در این باره خوب کار کرده بودید درخصوص ولایت فقیه نیاز به تبیین و روشنگری نداشتید.

وی در ادامه افزود: ظهور امام زمان(عج) زمانی فقط عقیده شیعه بود، اما امروز بحث مدیریت جهان مسئله همه تفکرات است و موضوع "حاکم حکومت حق چه کسی است" در جهان مورد بحث قرار گرفته است بنابراین رسانه‌های زیادی در حال ارائه شبهات در جهان هستند که باید پاسخ قانع کننده ای برای آن‌ها وجود داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ابراز کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) سالیان پیش به واسطه جای خالی ترویج مهدویت در جامعه با توصیه‌های مقام معظم رهبری با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و دولتی راه اندازی شد، در این بنیاد تا امروز بیش از 300کتاب تالیف شده و در اکثر استان‌ها نمایندگی آن راه اندازی شده و زائرسرایی در جنب جمکران برای افزایش حضور زوار حضرت ساخته شد که سالیانه 150هزار نفر از این مکان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت تولید محتوا در حوزه مهدویت بیان کرد: دو نوع مجله و کتاب برای سنین مختلف در حوزه مهدویت توسط بنیاد مهدویت تالیف شده و در حوزه تخصصی مهدویت نیز ورود جدا داشته است.

این مفسر قرآن کریم گفت: دروس خارج در حوزه‌های مختلف درحال برگزاری است و ما نیز در حوزه مهدویت دو درس خارج درخصوص امام زمان(عج) راه اندازی کرده‌ایم، هم اکنون 850داوطلب به صورت افتخاری در حوزه مهدویت مشغول به فعالیت هستند، بنابراین در این حوزه افراد اهل دغدغه و متعهد و اهل کار و متخصص باید به میدان بیایند و کار مهدویت را در دست بگیرند.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) مختص شخص خاصی نیست و متعلق به همه انسان‌هاست، اذعان کرد: رسالت همه ما این است که باید برای زمینه سازی ظهور حضرت با جدیت کار کنیم و این زمینه سازی ظهور ربطی به حزب و مسئول و شورا و وزیر ندارد و همه باید پای کار باشیم، زیرا ما با وعده خدا به میدان زمینه سازی ظهور آمده ایم و تکیه ما به مادیات و جایگاه و قدرت‌ها نیست.

قرائتی تاکید کرد: در خانه هر قزوینی باید یک کتاب با محوریت حضرت مهدی(عج) وجود داشته باشد در صورتی که تا به امروز برای زمینه سازی ظهور و معرفت نسبت به امام غائب خود کوتاهی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر امام زمان(عج) نباشد طبق آیه قرآن کریم اسلام اجازه می‌دهد همه مردم جهان مرتد شوند؛ در آیه 101سوره آل عمران می‌خوانیم که چرا شما کافر می‌شوید درحالی که آیات خدا برای شما خوانده شده و پیامبر بر شما نازل شده است، یعنی اگر رسول و امامی نباشد و ما کافر شویم کمی توجیه خواهیم داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز در کشور عنوان کرد: کار فرهنگی و علمی باید برای امام زمان(عج) به طور جدی صورت بگیرد و برای همه اقشار برنامه مخصوص به آنها برگزار شود و سعی کنیم از مداحان و فرهنگیان و طلاب و مسئولان هیئات مشورت بگیریم که برای فعال شدن بنیاد مهدویت در استان قزوین چه اقداماتی باید صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب عظیمی است که هرچقدر از آن بهره بگیریم مثل دریایی بزرگ پایانی ندارد، تصریح کرد: قرآن کریم در بین ما مهجور واقع شده است و در روز قیامت به واسطه این مظلومیت خود از ما شکایت خواهد کرد؛ بنابراین باید از تفسیر قرآن بهره بگیریم که خدای متعال ما را در روز قیامت درباره کم کاری نسبت به قرآن توبیخ خواهد کرد.

قرائتی عنوان کرد: تفسیر قرآن را در شهر قزوین احیا کنید و طلاب زیادی را در این حوزه آموزش دهید که تفسیرهای کوتاه چند دقیقه ای برای مردم بگویند، باید همه جلسات و روضه‌ها و عزاداری‌های خود را قرآنی کنیم.

انتهای پیام/۶۰۰۱

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان