۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تخریب پنج واحد مسکونی و تلفات دام بر اثر سیل/ شرایط جوی تا چهارشنبه نامساعد است
کد خبر: ۳۳۸۱۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۴ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خبر داد

تخریب پنج واحد مسکونی و تلفات دام بر اثر سیل/ شرایط جوی تا چهارشنبه نامساعد است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: روز گذشته در استان شاهد بروز سیل در استان بودیم که بر اثر آن تخریب پنج واحد مسکونی، تلفات ۱۸راس دام، آبگرفتگی در روستاهای جم‌جرد، بوئینک، دودهه در بخش کوهین و روستای دستجرد در بخش تاکستان اتفاق افتاد.

تخریب پنج واحد مسکونی و تلفات دام بر اثر سیل/ شرایط جوی تا چهارشنبه نامساعد است

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین به نقل از شاخص؛ قدرت الله مهدیخانی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی بارندگی‌ها از بعد ازظهر امروز مجدد آغاز شده و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امروز صبح جلسه‌ای با دستگاه‌های امدادی عضو شورای هماهنگی در راستای هماهنگی‌ و آمادگی برای حوادث احتمالی ناشی از بارش‌ها در استانداری داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین بیان کرد: روز گذشته در استان شاهد بروز سیل در استان بودیم که بر اثر آن تخریب پنج واحد مسکونی، تلفات ۱۸راس دام، آبگرفتگی در روستاهای جم‌جرد، بوئینک، دودهه در بخش کوهین و روستای دستجرد در بخش تاکستان اتفاق افتاد.

این مسئول ادامه داد: بیشتر حوادث ناشی از سیلاب در توابع شهرستان قزوین اتفاق افتاد به طوری که بروز سیل در روستای بوئینک و دودهه موجب مسدود شدن جاده قزوین-رشت شد که همین مشکل را در اتوبان هم داشتیم.

اتوبان قزوین-رشت مسدود شد

مهدیخانی ابراز کرد: ما مجبور شدیم تا با استفاده از تجهیزات راهداری نیز نیوجرسی‌های وسط جاده را برداریم تا مسیر آب باز شود و چند دقیقه‌ای باعث مسدود شدن جاده شد که در کمترین زمان توانستیم مشکل را حل کنیم.

وی بیان کرد: دستگاه‌های امدادی و خدماتی به طور ۲۴ساعته در آماده‌باش کامل هستند و به دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی هم ابلاغ کردیم تا آمادگی لازم را برای شرایط بحرانی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: به دستور استاندار جلسه هماهنگی در صورت بروز حوادث احتمالی و شرایط بحرانی با حضور خود استاندار و یا معاونین برگزار خواهد شد و این آمادگی در مجموعه استانداری وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: در روزهای بارانی آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی راننده‌ها را داریم که نکات ایمنی باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدیخانی عنوان کرد: مردم از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند و با توجه به احتمال بارش برف در ارتفاعات از رانندگان می‌خواهیم که علاوه بر ایمنی وسیله نقلیه و زنجیرچرخ نیز البسه گرم و آذوقه به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ 7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان