۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین اقدام فوتبالیست پرسپولیس برآمده از بصیرت و آگاهی بود/ حمایت ورزشکاران قزوینی از "مهدی ترابی"
کد خبر: ۳۳۸۱۵۰ نویسنده: محمدرضا لشگری تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۴ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان قزوین:

اقدام فوتبالیست پرسپولیس برآمده از بصیرت و آگاهی بود/ حمایت ورزشکاران قزوینی از "مهدی ترابی"

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان قزوین گفت: حرکت ترابی به‌جا و مناسب بود؛ چرا که ورزشکار نباید به صرف پرورش جسم توجه داشته باشد بلکه لازم است نسبت به مسائل روز بصیر و آگاه باشد.

اقدام فوتبالیست پرسپولیس برآمده از بصیرت و آگاهی بود/ حمایت ورزشکاران قزوینی از "مهدی ترابی"

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ مهدی ترابی بازیکن تیم پرسپولیس پس از گلزنی برابر پیکان نوشته‌ای را بر پیراهن خود به نمایش گذاشت که در فضای مجازی با بازخوردهای مختلفی روبه‌رو شد.

"تنها راه نجات کشور= اطاعت از رهبری" عبارت و شعاری بود که بر پیراهن این فوتبالیست نوشته شده بود؛ بسیاری از افراد این نوشته را شعاری سیاسی تلقی کرده و این اقدام ترابی را متهم کردند و در فضای مجازی هجمه‌های بسیاری متوجه او شد.

در مقابل، برخی افراد و ورزشکاران این اقدام ترابی را مورد حمایت قرار داده و از او تشکر کردند؛ سازمان بسیج ورزشکاران قزوین نیز طی بیانیه‌ای حمایت خود از این ورزشکار را اعلام کرد.

محمدرضا لشگری، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ درباره بیانیه حمایت از مهدی ترابی اظهار کرد: پس از هجمه ناجوانمردانه به مهدی ترابی که اعتقادات قلبی و باورهای خود را بیان کرده بود، ورزشکاران قزوین برای حمایت از او جمله روی پیراهنش را در بنری چاپ کردند.

وی ادامه داد: در همایش پیاده روی روز پنج شنبه بنر در مسیر و مکان شهدای گمنام به نمایش درآمد و مسئولین و ورزشکاران در حمایت از ترابی آن را امضا کردند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران قزوین ابراز کرد: حرکت ترابی به‌جا و مناسب بود؛ چرا که ورزشکار باید نسبت به مسائل روز بصیر و آگاه باشد.

وی افزود: در چند سال اخیر شاهد این بودیم که هر چقدر سمت اروپا، غرب و امریکا حرکت کرده و به‌صورت داوطلبانه موافق نظر آن‌ها عمل کردیم در مقابل آن‌ها نیز به پیمانی که امضا کرده بودند و برجام اهمیت نداده و روز به روز تحریم‌ها و فشار اقتصادی را افزایش دادند، رهبر معظم انقلاب نیز از ابتدا بیان کردند که از شما حمایت می‌کنیم اما درنظر داشته باشید که نمی‌توان به این افراد و کشورها اعتماد کرد.

این مسئول عنوان کرد: بیان نظر و دیدگاه به‌صورت بصیر و آگاهانه جانبدارانه نیست و می‌توان دید که امروز عمل مطابق با نظر رهبری می‌تواند به کشور کمک کند، بنابراین این اقدام ترابی قابل حمایت است.

لزوم آگاهی و بصیرت ورزشکاران نسبت به مسائل روز

وی با بیان نقش ورزشکاران در جامعه گفت: ورزشکاران تریبون بزرگی را در اختیار دارند و باید از آن بهره ببرند، باید توجه داشت که ورزشکار نباید صرفا به جسم خود بپردازد و لازم است نسبت به مسائل روز و جامعه بصیر و آگاه باشد.

لشگری ادامه داد: صرف پرداختن به جسم نوعی تن پروری است، واکنش نسبت به مسائل در بین ورزشکاران در گذشته نیز وجود داشته و پهلوانان نسبت به این امور توجه داشتند، همچنین در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب نیز شاهد نقش قابل توجه ورزشکاران و وجود شهدای ورزشکار هستیم.

وی تاکید کرد: اکنون نیز جنگ در صحنه‌های نرم، سایبری و اقتصادی ادامه دارد و ورزشکاران باید با بصیرت در این عرصه‌ها عمل کنند چرا که عمر ورزش کوتاه است و حتی قهرمانان المپیک نیز روزی از ورزش دور می‌شوند اما ورزشکاران آگاه و بااخلاق می‌توانند به‌عنوان الگو در جامعه باقی بمانند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان قزوین عنوان کرد: هیئت فوتبال نیز به طور مستقل بیانیه‌ای را تنظیم کرده که ورزشکاران موافق با اقدام و نظر ترابی آن را امضاء می‌کنند.

وی گفت: علی رغم بازخوردهای منفی، بازخوردهای مثبت و آرای موافق نیز وجود داشت اما بازخوردهای منفی باتوجه به فعالیت در فضای مجازی و فعالیت شبکه‌های معاند بیشتر دیده شد.    

اقدام ترابی ولایتمداری و هویت ملی را به رخ جهانیان کشید

عباس علایی مقدم نیز با اشاره به حرکت انقلابی و ارزشی ترابی ابراز کرد: این حرکت بازیکن اخلاق مدار پرسپولیس در مقابل دوریبن‌های تلویزیونی، ریشه در ذات قهرمانان ملی دارد و ولایتمداری، هویت ملی و اسلامی قهرمانان ورزشی کشور را به رخ جهانیان کشید و به اثبات رساند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: تمامی قهرمانان و افتخار آفرینان ورزش ایران اسلامی در رقابت‌های مهم جهانی و المپیک؛ اقتدار و سربلندی بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان اثبات کرده و پرچم مقدس و پرافتخار کشورمان را در کشورهای مختلف جهان به اهتزار درآورده‌اند.

وی تاکید کرد: در صورت همراه بودن ورزش قهرمانی با اخلاق اسلامی و انسانی؛ این مهم می‌تواند همه تبلیغاتی را که در زمینه ایران‌هراسی در دنیا به راه انداخته‌اند، از بین برده و چهره واقعی ایران و ایرانی را به جهانیان معرفی کند.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان