۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین فاصله زیادی تا رسیدن به آرمان‌های اربعینی داریم /"حب الحسین یجمعنا" وحدتی ریشه‌دار در جهان اسلام ایجاد می‌کند
کد خبر: ۳۳۸۰۹۴ نویسنده: آیت‌الله عبدالکریم عابدینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۱ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

فاصله زیادی تا رسیدن به آرمان‌های اربعینی داریم /"حب الحسین یجمعنا" وحدتی ریشه‌دار در جهان اسلام ایجاد می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اطمینان دارم که هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به آرمان‌های اربعینی داریم که برای این امر باید با برگزاری جلسات و پیگیری‌های استانی در طول سال چاره‌جویی کنیم.

فاصله زیادی تا رسیدن به آرمان‌های اربعینی داریم /"حب الحسین یجمعنا" وحدتی ریشه‌دار در جهان اسلام ایجاد می‌کند

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره برگزاری باشکوه اربعین در سال جاری اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین در واقع همایش بزرگ و بین‌المللی عاشقان امام حسین(ع) از سراسر دنیا است که این حرکت امسال زودتر از سال‌های گذشته شروع شد.

وی افزود: حجم و کثرت جمعیت زائران اربعین حسینی قابل قیاس با سال گذشته نبود؛ به طوریکه تعداد زائران از کشور جمهوری اسلامی ایران شاید حدود سه برابر سال گذشته بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین امسال شاهد حضور افرادی از کشورها و ملیت‌های مختلف با مذاهب گوناگون بودیم که همه این موارد حاکی از آن است که قرار است اربعین مشکل گشایی کند.

وی اضافه کرد: مردم ایران قیام می‌کنند و امام از تبعید به وطن برمی‌گردند و نظام جمهوری اسلامی در کشور مستقر می‌شود؛ اکنون نیز ما با اربعین شاهد یک قیام جهانی هستیم و اثر و برکات آن را برای آینده اسلام و مسلمین بسیار پربرکت می‌بینیم.

با اربعین شاهد یک قیام جهانی هستیم

عابدینی تصریح کرد: به طور یقین با تقویت این حرکت، مقاومت اسلامی هم در منطقه تقویت می‌شود و هرچه حرکت و عظمت راهپیمایی اربعین بیشتر می‌شود امریکایی‌ها بیشتر به این تصمیم می‌رسند که بساط خود را از منطقه جمع کرده و بروند.

وی افزود: شکوه و عظمت راهپیمایی در واقع نویدبخش رسیدن آخر عمر رژیم منحوس صهیونیستی است و همه این مباحث در حقیقت بشارتی برای جهان اسلام و مستضعفین است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: این حرکت عظیم موجب اتحاد و انسجام بیشتر و فرهنگسازی اربعین در میان مردم شده و دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند، با حماسه اربعین حسینی برادری‌ها تقویت شده و فرهنگ زیارت عاشورایی گسترش می‌یابد.

وی تاکید کرد: "حب الحسین یجمعنا" موجب شد تا شاهد ایجاد وحدت و انسجامی ریشه‌دار در میان افراد از اقشار مختلف جهان اسلام و در بین پیروان کتاب‌های آسمانی باشیم.

تقویت اربعین موجب استحکام مقاومت اسلامی در منطقه می‌شود

عابدینی عنوان کرد: اقدامات، خدمات‌رسانی، نظم و تعداد موکب‌ها در قیاس با سال‌های گذشته خیلی بیشتر شده و تعداد خدمات‌دهی آنها بسیار افزایش یافته است، به طوریکه با وجود رشد قابل ملاحظه تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین، به همان نسبت نیز شرایط رفاهی، اسکان و پذیرایی از زوار اربعین حسینی در مجموع نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین پیام اربعین گام‌های بلندی است که به سمت ظهور منجی عالم بشریت برداشته می‌شود و برچیده شدن بساط کفر و استکبار جهانی از منطقه بوده و اینکه محبت امام حسین(ع) دل‌ها را به هم ‌پیوند می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: در بخش اقدامات فرهنگی انجام شده مطمئنا از سال‌های گذشته جلوتریم؛ اما از سوی دیگر اطمینان دارم که هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به آرمان‌های اربعینی داریم که برای این امر باید با برگزاری جلسات و پیگیری‌های استانی در طول سال چاره‌جویی کنیم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان