۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چه کسی ماشین‌‌ فتنه‌ساز تلگرام را در اختیار زم قرار داد؟
کد خبر: ۳۳۸۰۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۱ ساعت: ۱۰:۴۶ ↗ لینک کوتاه

لزوم برخورد با «زم» سازها؛

چه کسی ماشین‌‌ فتنه‌ساز تلگرام را در اختیار زم قرار داد؟

نباید با زم و مرتبطین او در داخل کشور هیچ گونه تساهلی صورت گیرد، اما نباید غافل شویم که اگر اهمیت برخورد با زم سازها بیشتر از برخورد با خود زم نباشد، کمتر از آن هم نیست.

چه کسی ماشین‌‌ فتنه‌ساز تلگرام را در اختیار زم قرار داد؟
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛یکی از اصولی که در زندگی همه ما انسان ها جریان دارد، تبعیت از قانون علت و معلول و عمل کردن بر اساس آن است. اگر می بینیم تعدادی از مشکلات روزمره، معلول یک اشتباه محاسباتی و یا عملکرد نادرست ما است، عقل حکم می کند به جای اینکه برای تک تک مشکلات راه حل بیابیم، به دنبال از میان برداشتن علت همه آنها برویم. زیرا اگر علت اصلی برطرف نشود، ممکن است صد مشکل دیگر ایجاد شود که اصلاً نتوانیم راه حلی برای آن پیدا کنیم و یا پیدا کردن راه حل برایمان هزینه داشته و زمان بر باشد.

این روزها، خبر دستگیری روح الله زم، مدیر کانال فتنه گر و معاند آمد نیوز، و شکست سرویس های جاسوسی بیگانه توسط سربازان گمنام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجب خوشحالی در داخل کشور شده و سردرگرمی رسانه ها و بنگاه های سخن پراکنی غربی را به دنبال داشته است.

شکی وجود ندارد که نباید با زم و مرتبطین او در داخل کشور هیچ گونه تساهلی صورت گیرد، اما نباید غافل شویم که اگر اهمیت برخورد با زم سازها بیشتر از برخورد با خود زم نباشد، کمتر از آن هم نیست. همان کسانی که سفره ای پرچرب برای ماشین های فتنه ساز از جمله تلگرام و اینستاگرام و ...  در داخل کشور پهن کردند و مدام از گردش آزاد اطلاعاتی سخن گفتند که در میدان واقعیت و سیاست  و در دنیای تبلیغات رسانه ای، بیشتر به جوک شبیه است تا واقعیت.

فتنه گری ها، شبهه افکنی ها و دروغگویی های آمد نیوز در این سال ها و مخصوصاً در اغتشاشات دی ماه 96، از بستر همان تلگرامی صورت گرفت که با پشتوانه بیت المال مردم ایران، به آن اجازه دادند تا در فضای شبه انحصاری در کشورمان فعالیت کرده و فتنه انگیزی کند.

امروز کاسبان تلگرام، آنهایی که مذاکره محرمانه با تلگرام داشتند و از تلگرام تعهد گرفتند و با وجود عهد شکنی و خیانت تلگرام به کشور در موارد متعدد، باز هم از مسیر خود برنگشته و  هم اکنون نیز به کار خود می بالند، باید در پیشگاه ملت جواب دهند. امثال زم ها در پستوی خود ننشستند و از طریق قابلمه و کفگیر جوانان را فریب نداده و در داخل کشور فتنه آفرینی نکردند! آنها از بستر همان تلگرامی در درون کشور سم پاشی می کردند که با کمک و حمایت عده ای از مسئولین در درون کشور مشغول جمع آوری اطلاعات مردم و جاسوسی علیه کشور بود.
 
شک نکنید که اگر ماشین‌های مجازی زم‌ساز (تلگرام، اینستاگرام، واتس‌اپ و...) نادیده گرفته شوند، باید منتظر زم‌هایی به‌ مراتب خطرناک ‌تر از این زمِ ‌سوخته باشیم.
 
 مقابله با سلسلهٔ نفوذ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار با اهمیت است، اما اگر زم را نقطه‌ای روی خط نفوذ بدانیم، قبل از این نقطه و بعداز آن باید با هم منهدم شوند!

صریح تر بگوییم، کسانی که با زبان، دستور و عمل خود زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی کشور را در اختیار شبکه های اجتماعی خارجی دشمن قرار دادند، متهم به زمینه‌سازی برای در جرایم گستردهٔ فضای مجازی (آمدنیوز و...) نیستند؟! آنها بارها و بارها به سخن کارشناسان فضای مجازی گوش ندادند و زمینه ساز شکست پروژه های ملی  فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله پیامرسان های داخلی و وابستگی کشور در این حوزه شدند.

 امروز بخشی از آنهایی مقصر هستند که با تصمیمات غلط خود در وزارت ارتباطات و با برخی سیاست های اشتباه و نادرست در شورای عالی فضای مجازی موجب شده اند که بخش قابل توجهی از مدیریت و حاکمیت فضای مجازی کشور به دست دشمنان ما بیفتد. انتظار می رود که قوه قضائیه به این مسأله مهم ورود پیدا کند. شاید اگر در آن مقاطع این قوه زودتر اقدام می کرد، امروز دیگر زم را با این اسم و رسم نمی شناختیم تا ذهن جوانان را مسموم کند.
 
رهبر معظم انقلاب در مرداد ماه سال 97، بعد از نوسانات  بازار ارز و سکه و کاهش ارزش پول ملی اشاره کردند: « در همین قضایای ارز و سکه گفته شد مبلغ18 میلیارد دلار از ارز موجود کشور آن هم در حالی که برای تهیه ارز مشکل داریم، بر اثر بی‌تدبیری، به افرادی واگذار شد و برخی از آن سوء استفاده کردند. این موارد مشکلات مدیریتی است و ارتباطی با تحریم‌ها ندارد.

.... همه بیشتر به‌دنبال آن فردی هستند که ارز یا سکه را گرفته است در حالی که تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بی‌تدبیری عرضه کرده است که اقدامات اخیر قوه قضائیه نیز در واقع برخورد با کسانی است که با یک تخلف و خطای بزرگ، زمینه‌ساز این مسائل و کاهش ارزش پول ملی شدند.»

در محل بحث ما نیز آنچه مهمتر از دستگیری زم است، - با وجود پیروزی بزرگ سپاه و فریب خوردن سرویس های اطلاعاتی بیگانه – برخورد با کسانی است که به راحتی بستر اینترنت و فضای مجازی کشور را به تریبونی برای معاندین و ضد انقلاب ها تبدیل کردند تا به امنیت مردم و کشور تعرض کنند.

نکته پایانی اینکه راه اندازی واقعی شبکه ملی اطلاعات  و ملزومات آن، جریان‌های معاند را در نطفه خفه می‌کند. اگر کسی از مسئولین فضای مجازی کشور – چه در شورای عالی فضای مجازی و چه در وزارت ارتباطات – نسبت به اهمیت آن آگاه نیست یا آن را با کابل کشی و سیم کشی اشتباه گرفته است و یا اینکه احیاناً به آن اعتقادی ندارد، باید در برابر تهدیداتی که متوجه کشور خواهد شد  و همچنین ضررهای مادی و معنوی  حاصل از بی توجهی نسبت به آن در برابر قانون و مردم و از همه مهمتر در پیشگاه الهی پاسخگو باشد.
انتهای پیام/1404
منبع:جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان