۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین چه کسی برای کمک به شبنم نعمت زاده نامه می‌نویسد؟/ قاضی: انقدر نامه ننویسید
کد خبر: ۳۳۸۰۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۱ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

چه کسی برای کمک به شبنم نعمت زاده نامه می‌نویسد؟/ قاضی: انقدر نامه ننویسید

بر اساس صحبت‌های قاضی مسعودی مقام بسیاری از اطرافیان شبنم نعمت زاده برای کمک به او به دادگاه نامه فرستاده‌اند.

چه کسی برای کمک به شبنم نعمت زاده نامه می‌نویسد؟/ قاضی: انقدر نامه ننویسید
 

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛مرداد سال گذشته بود که خبری مبنی بر کشف انباری از داروهای احتکار شده به ارزش پنج میلیارد تومان در استان البرز منتشر شد که عده‌ای آن را متعلق به دختر محمدرضا نعمت زاده وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت دانستند.

پس از گذشت یکسال از این موضوع اولین جلسه رسیدگی به پرونده شبنم نعمت‌زاده بیست و پنجم شهریور ماه برگزار شد.

دادگاهی که با حواشی متعددی روبه‌رو بود و پس از گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی در شعبه ۳ دادگاه ویژه جرایم و مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی مقام تشکیل شد.

شبنم نعمت‌زاده به اتهام اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی به مبلغ ۱ هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۵۹ ریال از تاریخ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ در بازداشت به سر می‌برد.

نامه‌های محرمانه نعمت زاده برای قاضی بیش از ده‌ها مورد است

نعمت‌زاده که با قرار وثیقه آزاد بود  حدود یک ماه  پیش از آغاز اولین جلسه رسیدگی به پرونده‌اش به لحاظ بیم فرار به دستور دادگاه  بازداشت شد.

به گفته قاضی پرونده، از آنجایی که مشخص نبود چرا یک جوان متولد ۷۳ توانسته بود وثیقه بسیار سنگینی را برای نعمت‌زاده در دادگاه قرار دهد و به لحاظ مطرح شدن موضوع خروج از کشور و بیم فرار او بازداشت شده بود.

متهم ردیف اول پرونده احتکار دارویی که از یکی از خانواده‌های سرشناس و سیاسی  است برای رهایی خود از بازداشت و حکم دادگاه تا به حال اقدام به نامه‌نویسی‌ و پیغام رساندن‌های بسیاری کرده است.

 نعمت‌زاده در جلسه چهارم جلسه رسیدگی به پرونده خود از ارسال نامه محرمانه‌ای برای قاضی مسعودی مقام صحبت کرد؛ البته بر اساس شنیده‌ها مشخص شده که تعداد نامه‌هایی که نعمت زاده برای قاضی پرونده خود ارسال کرده بیش از ده‌ها مورد بوده است.

در نهایت  ارسال نامه و پیغام‌های مختلف از بیرون دادگاه سبب شد تا مسعودی مقام به آنها واکنش نشان دهد.

اگر قرار به سیاسی کاری بود هیچکدام از مراحل دادرسی طی نمی‌شدند

به گفته قاضی مسعودی مقام، محمدرضا نعمت‌زاده پدر متهم ردیف اول، در محافل مختلف دستگاه قضا را به سیاسی‌کاری متهم کرده است، اما وی پس از پایان جلسه اول دادگاه آب پاکی را روی دست نعمت‌زاده ریخت و از بی‌فایده بودن دخالت‌های دیگران در دادگاه و جلسه محکمه صحبت کرد.

قاضی مسعودی مقام در واکنش به صحبت‌های پدر نعمت‌زاده مبنی‌بر سیاسی‌کاری دادگاه، اظهار کرد: اگر قرار بود موضوع را به صورت سیاسی پیگیری کنیم، هیچکدام از مراحل دادرسی طی نمی‌شدند.

اما گویا صحبت‌های قاضی در جلسه اول موجب نشد تا اطرافیان متهم دست از ارسال نامه‌های مختلف به دادگاه بردارند تا جایی که او مجبور شد بار دیگر در جلسه چهارم رسیدگی به پرونده به متهم گوشزد کند تا تفکرات مختلف را از ذهن خود خارج کرده و به دوستان و اطرافیان خود بگوید که دست از نامه‌نگاری‌ها بردارند، زیرا در دادگاه او از این دست خبر‌ها و کمک‌ها وجود ندارد.

قاضی دادگاه بار‌ها در صحبت‌های خود خطاب به نعمت‌زاده از انجام روند قانونی و اجرای عادلانه قضاوت صحبت کرده است.

ارسال نامه به دادگاه از سوی اطرافیان نعمت‌زاده و انگ سیاسی زدن به دادگاه از سوی پدر او تاکنون منجر به فراموشی موضوع اصلی نشده است و به گفته ریاست دادگاه تاریخ بازداشت موقت نعمت‌زاده تا شانزدهم آبان ماه ادامه دارد و در صورت نیاز این حکم بار دیگر تمدید خواهد شد.
دادگاه در حال حاضر متقاضی مشخص شدن سرنوشت پول‌های کلان و فساد‌های مالی است و کاری به نامه‌های محرمانه متهم قاضی یا اطرافیان او به قاضی ندارد.

انتهای پیام/1404

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان