۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۲هزار بیمار در صف پیوند قرار دارند/ درمان ۱۶۰بیمار پیوند قلب با ورزش علمی و بدون دارو
کد خبر: ۳۳۸۰۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۳۰ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

فوق تخصص جراحی قلب، عروق و ریه در قزوین:

۲۲هزار بیمار در صف پیوند قرار دارند/ درمان ۱۶۰بیمار پیوند قلب با ورزش علمی و بدون دارو

فوق تخصص جراحی قلب، عروق و ریه گفت: اگر ورزش نباشد همه چیز می‌میرد، البته ورزش باید علمی و با برنامه باشد ۹هزار بیمار کرونری و ۱۶۰بیمار پیوند قلب با ورزش بهبود پیدا کرده‌اند و درصورت عمل برای هر بیمار ۸۰۰هزار دلار هزینه می‌شد و با ورزش درمانی این هزینه‌ها ذخیره شد.

۲۲هزار بیمار در صف پیوند قرار دارند/ درمان ۱۶۰بیمار پیوند قلب با ورزش علمی و بدون دارو

به گزارش خبرنگار ورزش و سلامت صبح قزوین؛ دکتر محمد جواد ملکی در سمینار "تاثیر ورزش علمی و حرفه‌ای بر سلامت بدن" که به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی ظهر امروز(سه شنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: ورزش اساس و پایه همه چیز است و ما باید به خودمان و سحر خیزی نهیب بزنیم، لازم است آموزش افزایش پیدا کند با این اقدام می‌توان جلوی افزایش مرگ و میر را گرفت.

وی ادامه داد: اگر ورزش نباشد همه چیز می‌میرد، البته ورزش باید علمی و با برنامه باشد 9هزار بیمار کرونری و 160بیمار پیوند قلب با ورزش بهبود پیدا کرده‌اند و برند سازی این روش ضرورت دارد و امیدوارم آغاز ان از قزوین باشد.

این فوق تخصص جراحی قلب، عروق و ریه ابراز کرد: افزایش طول ترومری برای ترمیم DNA آسیب دیده بوسیله ورزش امکانپذیر است. 

وی افزود: مسئله نخست دادن اطلاعات است، ورزش از دبستان آغاز می‌شود، اولین فردی که از قزوین بالاترین مدال را گرفته مهدی یعقوبی در المپیک ملبورن بود، اطلاعات در مرحله بعدی باید این اطلاعات در تبدیل شود، باید دانست بسباری از بیماری‌ها بر اثر نداشتن عدم تحرک است.

این پزشک تاکید کرد: ما مسئله پیوند را حل کرده و قصد جهانی کردن آن را داریم؛ درواقع بیماران با ورزش علمی و بدون دارو به سلامتی رسیده و حتی توانایی رانندگی دارند.

امکان درمان 12میلیون دیابتی با ورزش و بدون دارو

وی ادامه داد: 22هزار بیمار در صف پیوند ایران قرار دارند و این آمادگی برای درمان آنان وجود دارد، ما وظیفه داریم از ورزشکاران تقدیر کنیم.

ملکی بیان کرد: بیماران قلبی با مشکلات چندگانه مواجه هستند و پس از جراحی با انبوهی از داروها مواجه هستند و سبک زندگی و اندیشه آن‌ها تغییر نمی‌کند، درواقع برای رسیدن به سلامت باید احیای پس از عمل را در اولویت اهمیت و توجه قرار دهیم.

وی افزود: روزانه 150تا 200هزار آسیب DNA داریم که ترمیم نمی‌شود و درنهایت بیماری را به دنبال خواهد داشت. پس از بررسی فکر، سن، جنس، قد و وزن مورد سنجش قرار می‌گیرد.  

فوق تخصص جراحی قلب، عروق و ریه اظهار کرد: بیماران پیوند قلبی روزانه 40تا 60میلیون دارو مصرف می‌کنند و برای هر پیوند 800هزار دلار هزینه می‌شود، با نهادینه شدن درمان با ورزش این میزان هزینه برای کشور ذخیره می‌شود.

این پزشک عنوان کرد: 12میلیون دیابتی وجود دارد و با ورزش علمی و بدون دارو این بیماری قابل کنترل است. 

در این سمینار چند مورد از بیماران قلبی که با ورزش به‌طور کامل درمان شده و حتی دارو نیز مصرف نمی‌کنند، حضور داشته و تجربیات و روند درمان خود را توضیح دادند.

میانگین فعالیت فیزیکی و افراد غیر فعال در قزوین 55است

در بخشی از سمینار نیز مدبر اظهار کرد: تلاش ما بر این است که بعد آموزشی را در هیئت پزشکی و ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان تقویت کنیم و این توسعه از دو جنبه کاربردی و افزایش سطح سواد سلامت مد نظر است تا جوانان، ورزشکاران و پیشکسوتان بتوانند از این راه آموزش و کسب درآمد داشته باشند و به سواد سلامت برسند.

وی ادامه داد: سال‌هاست میانگین میزان فعالیت فیزیکی در دنیا 25است این میزان در کشور ما با روندی رو به افزایش رو به روست و در قزوین بین 55تا 56درصد افراد غیر فعال در جامعه وجود دارند که آسیب‌هایی را به دنبال دارد.

رئیس هیئت ورزشی و پزشکی قزوین ابراز کرد: شروع فعالیت بدنی باید با آگاهی باشد، چراکه هر قشر ورزش تخصصی خود را نیازمند است از این رو افزایش سواد سلامت جامعه برای شروع فعالیت ورزشی در تمامی اقشار ضروری است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان