۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین یک روش ساده برای "کاهش قند خون بیماران دیابتی"
کد خبر: ۳۳۷۹۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۵ ساعت: ۱۳:۴۰ ↗ لینک کوتاه

یک روش ساده برای "کاهش قند خون بیماران دیابتی"

سبک زندگی غلط مبتنی بر رژیم تغذیه نامناسب، مصرف مدام آب یخ، کم‌تحرکی و استرس از جمله دلایل اصلی ابتلا به دیابت است؛ در این مطلب به یک روش ساده برای "کاهش قند خون بیماران دیابتی" اشاره شده است.

یک روش ساده برای "کاهش قند خون بیماران دیابتی"

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛امروزه بسیاری از مردم از بیماری دیابت رنج می‌برند؛ سبک زندگی غلط مبتنی بر رژیم تغذیه نامناسب، مصرف مدام آب یخ، کم‌تحرکی و استرس از جمله دلایل اصلی ابتلا به دیابت است.

با وجود اینکه بیماران مبتلا به دیابت توسط پزشک متخصص خود از خوردن بسیاری از مواد غذایی قندی منع شده‌اند اما متاسفانه پزشکان در طب نوین، توجهی به برخی پرهیزات ضروری برای پیشگیری یا بهبود بیماران دیابتی ندارند به عنوان مثال بر اساس مبانی طب سنتی، مصرف "آب یخ" یکی از دلایل اصلی ابتلا به دیابت است که در طب نوین توجهی به این مسئله مهم نمی‌شود.

اما "ماساژ عمومی بدن" به ویژه در ناحیه شکم، پشت و اندام‌ها در کاهش قند خون بسیار موثر است چرا که ماساژ عمومی بدن علاوه بر کاهش قند خون می‌تواند بسیاری از فاکتورهای خونی را هم اصلاح کند.

پیشنهاد می‌شود مبتلایان به دیابت به طور منظم و هفتگی ماساژ عمومی آرام‌بخش را در برنامه خود داشته باشند.

دستورالعمل‌های طب سنتی علاوه بر کمک به درمان دیابت در بهبود عوارض ناشی از دیابت مانند زخم‌های دیابتی هم بسیار موثر است؛ در طب سنتی با استفاده از  اصلاح تغذیه، درمان‌های موضعی، داروهایی برای پانسمان زخم و زالودرمانی حتی "زخم پای دیابتی" نیز قابل درمان است و بر عکس طب نوین که تجویز به قطع پای مبتلا به زخم دیابت می‌کند، مانع از قطع پای بیمار می‌شود.

انتهای پیام/1404

منبع:تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان