۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پاسخ محکمتر به توهین بحرینی‌ها چیست +تصاویر
کد خبر: ۳۳۷۹۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۵ ساعت: ۱۳:۲۳ ↗ لینک کوتاه

درباره توهین به سرود ملی در بحرین

پاسخ محکمتر به توهین بحرینی‌ها چیست +تصاویر

در تصویری نیمار، سزار، گوستاوو، سیلوا و چند ستاره برزیلی دیگر تیم ملی برزیل در جام جهانی مقابل کرواسی چشم‌هایشان را می‌بندند، سرود را با تمام وجود می‌خوانند، اشک می‌ریزند و آشکار است که واژه واژه‌اش را با عشق و لذت تکرار می‌کنند.

پاسخ محکمتر به توهین بحرینی‌ها چیست +تصاویر
 
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین؛12 اکتبر 2019 ورزشگاه المپیک رم ساعت 22:15 دقیقه؛ تصویر دوناروما، آچربی، بونوچی، دی‌آمبروسیو، اسپیناتزولا،‌ جورجینیو، وراتی،فریادهایی از ته دل با اشک عشق و علاقه‌ای وصف‌ناپذیر به مردم و خاک میهن مقابل تیم ملی یونان، صحنه‌هایی که مو را بر تن هر بیننده فوتبال سیخ می‌کند؛ در رسانه‌های دنیا منتشر شد.

دنیل دروسی هنگام خواندن سرود ملی


 
همچنین در تصویری دیگر نیمار، سزار، گوستاوو، سیلوا و چند ستاره برزیلی دیگر تیم ملی برزیل در جام جهانی مقابل کرواسی چشم‌هایشان را می‌بندند، سرود را با تمام وجود می‌خوانند، اشک می‌ریزند و آشکار است که واژه واژه‌اش را با عشق و لذت تکرار می‌کنند.

و حتی ادوارد مهاجم کروات‌ها که برزیلی است و تابعیت کرواسی را پذیرفته است، هنگام نواختن سرود برزیل روی نیمکت ذخیره چشم‌هایش را بسته بود، مشخص بود باآنکه پرچم کرواسی روی لباسش نقش بسته است اما قلبش به عشق سرزمین مادری – برزیل-  می‌تپد.
 

قاب‌های بالا تنها گوشه‌ای از این شور و عشق به وطن را در میان برخی از فوتبالیست های حرفه ای دنیا را هنگام خواندن سرود ملی کشورشان را نمایان می‌کند.

اما در جریان بازی دیروز تیم ملی ایران و تیم ملی بحرین در چهارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی قطر در سال 2022 شاهد بی احترامی به سرود تیم ملی از سوی تماشاگران و حتی بازیکنان این تیم  بودیم که احساسات مردم و بچه‌های تیم ملی را جریحه‌دار کرد.

در اینجا هدف وارد شدن  اختلاف‌سلیقه‌های سیاسی بین دو کشور نیست. بلکه تلنگری به بازیکنان تیم ملی هست که وقتی در میادین بین المللی حضور پیدا می‌کنند تک‌تک افراد به‌عنوان نماینده 80 میلیون ایرانی باید با غرور و افتخار سرود تیم ملی را فریاد بزنند. نه اینکه بعضا زمزمه یا با صدای بسیار کم شروع به خواندن سرود ملی کنند. حتی در برخی مواقع بعضاً شاهد اشتباه خواندن سرود ملی از سوی بعضی از بازیکنان در جریان بازی‌های تیم ملی بوده‌ایم.

ضمن اینکه علت این بی‌احترامی بحرینی ها را نه اینکه بخواهیم به آرام خواندن و یا نخواندن سرود ملی به بازیکنان نسبت دهیم اما انتظار مردم این است به‌مانند بازیکنان تیم ملی اروگوئه که تاریخ و قدمت این کشور قابل‌مقایسه با گذشته و اصالت کشور ایران نیست، به هنگام خواندن با افتخار سرود ملی را از دل‌وجان فریاد بزنند.

البته کم فوتبالیست و ورزشکار ایرانی هم در میادین مختلف ورزشی نداشته‌ایم که با صدای بلند و مقتدرانه و وطن پرستانه سرود ملی ایران را فریاد نزده اند. اما با توجه به اتفاقات بحرین، باید از این پس متفاوت تر از گذشته باید با سرود ملی در مسابقات بین المللی فوتبال برخورد کرد.

در این میان انتظار افکار عمومی از مسئولین دولتی و دیپلماسی ورزشی کشور پیگیری موضوع با غیرتمندی و جدیدت هست و کمتر از تنبیه بحرین و فوتبال این کشور نباید راضی بشوند. اما جواب درست و بزرگتر و محکمتر البته پاسخی هست که خودمان باید به تماشگرنماهای بحرینی بدهیم. یعنی پاسخی که نشان بدهد که جایگاه و عظمت سرود ملی ایران در نزد مردم و ورزشکاران ایرانی چیست.

بنابراین در پاسخ به این حرکت زشت بحرینی ها باید در دور برگشت مقابل تیم ملی این کشور، در ورزشگاه آزادی بازیکنان به همراه صد هزار نفر تماشاگر یک‌صدا فریاد غرور و عشق به میهن را سر بدهند تا جوابی حقیقی به برخی تماشاگران و مقامات کم مایه در بحرین و یا هر کشوری شبیه آنها باشد.
انتهای پیام/1404
منبع:جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان