۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نیروهای داوطلب برای خدمات رسانی از یکدیگر سبقت می‌گیرند/ سومین سال برپایی موکب سلامت قزوین در کربلاست
کد خبر: ۳۳۷۹۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۵ ساعت: ۱۲:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول موکب سلامت ستاد مردمی اربعین قزوین در کربلا:

نیروهای داوطلب برای خدمات رسانی از یکدیگر سبقت می‌گیرند/ سومین سال برپایی موکب سلامت قزوین در کربلاست

مسئول موکب سلامت ستاد مردمی اربعین قزوین در کربلا گفت: امسال مراجعه نیروی داوطلب برای خدمت در موکب سلامت به مراتب بیشتر از سال‌های قبل شده و این نشان دهنده شکل‌گیری یک جریان بزرگ در اربعین است که باید بسترسازی کنیم.

نیروهای داوطلب برای خدمات رسانی از یکدیگر سبقت می‌گیرند/ سومین سال برپایی موکب سلامت قزوین در کربلاست

محمدرضا بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: سومین سال برپایی موکب سلامت حضرت رقیه(س) است که در دو سال گذشته در دو نقطه مستقر بود اما امسال در سه نقطه نجف، کربلا و مسیب در قالب ۱۰۰ کادر پزشکی خدمات می‌دهد.

وی افزود: خدمات درمانی، مامایی، اتاق عمل، داروسازی، پرستاری در موکب ارائه و روزانه حدود ۲هزار ویزیت رایگان در هر موکب انجام می‌شود.

مسئول موکب حضرت رقیه(س) گفت: همه خدمات رایگان است و تمامی زائرین ایرانی و غیرایرانی پذیرش می‌شوند که فارغ التحصیلان و دانشجویان جهادی علوم پزشکی حضور دارند‌ که در طول سال در مناطق محروم استان و در شرایط بحرانی مثل سیل و زلزله خدمات رسانی می‌کنند.

بحرانی بیان کرد: امسال مراجعه نیروی داوطلب برای خدمت در موکب سلامت به مراتب بیشتر از سال‌های قبل شده است و این نشان دهنده شکل گیری یک جریان بزرگ در اربعین است که باید بسترسازی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود امکانات نیز با محدودیت‌هایی از جمله کمبود دارو مواجه هستیم که باید توسط مسئولین تامین شود.

مسئول موکب حضرت رقیه(س) در کربلا افزود: بخش بهداشت و سلامت از کارهایی است که در اربعین بر زمین مانده چراکه سایر بخش‌ها مانند اسکان و تغذیه بسیار پررنگ کمک می‌شود.

این خادم حسینی بیان کرد: با توجه به اینکه هرسال پیاده‌روی اربعین پرشورتر برگزار می‌شود نیز در حوزه بهداشتی و درمانی به پشتیبانی بیشتری نیاز است‌.
انتهای پیام/ 7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان