۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ورزش جانبازان و معلولان نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری است/ والیبال نشسته استان پتانسیل بالایی دارد
کد خبر: ۳۳۷۹۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۵ ساعت: ۱۱:۴۷ ↗ لینک کوتاه

عضو تیم ملی والیبال نشسته در مصاحبه با صبح قزوین:

ورزش جانبازان و معلولان نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری است/ والیبال نشسته استان پتانسیل بالایی دارد

حسین فرزانه سیاهکل گفت: برای ورزش‌های جانبازان و معلولین سرمایه گذاری مناسبی انجام نمی‌شود و از نظر سخت‌افزاری نیز امکانات به طور عمده شامل حال این نوع از ورزش نمی‌شود.

ورزش جانبازان و معلولان نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری است/ والیبال نشسته استان پتانسیل بالایی دارد

حسین فرزانه سیاهکل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین اظهار کرد: از ابتدای کودکی به ورزش گروهی علاقه داشتم؛ ضمن اینکه در خانواده‌ای ورزشی زندگی می‌کردم و خواهرم نیز عضو تیم ملی بسکتبال بود، کم‌کم به علت داشتن معلولیت در تیم والیبال نشسته عضو شدم.

وی ادامه داد: 15سال عضو تیم ملی والیبال نشسته بودم و موفق به کسب چهار مدال طلا و برنز جهانی، سه مدال آسیایی شدم، همچنین در تورنومنت‌های بین المللی نیز شرکت داشتم و با تیم استانی قزوین قهرمانی کشور را به دست آوردیم.

ملی‌پوش والیبال نشسته ایران ابراز کرد: ورزش‌ جانبازان و معلولین از حمایت‌های مردمی زیادی برخوردار نیست؛ تا پیش از انقلاب نگاه به ورزش معلولین ترحم‌آمیز بود و پس از انقلاب نیز دیدگاه مردم تغییر کرد باوجود این همچنان به طوز مطلوبی از آن حمایت نمی‌شود.

وی افزود: برای ورزش‌های جانبازان و معلولین سرمایه گذاری مناسبی انجام نمی‌شود و از نظر سخت‌افزاری نیز امکانات به طور عمده شامل حال این نوع از ورزش نمی‌شود و امیدواریم با اختصاص سخت افزارهای خوب نقطه عطفی برای این ورزش‌ها ایجاد شود.

این ورزشکار قزوینی عنوان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان از ورزش جانبازان و معلولین حمایت می‌کند؛ اما یک دست صدا ندارد و لازم است تمام مسئولین استان به 14رشته موجود در حوزه جانبازان و معلولین توجه کنند و اسپانسرهای خاصی برای این ورزش‌ها درنظر گرفته شود.

قهرمانی در مسابقات جهانی امریکا با توسل به امام حسین(ع)
وی اذعان کرد: والیبال نشسته استان از پتانسیل خوبی برخوردار است و تاکنون موفقیت‌های زیادی توسط آن‌ها حاصل شده است.

فرزانه سیاهکل ادامه داد: از طریق اداره ورزش و جوانان استان فرصت‌های خوبی برای استعداد‌یابی ورزشی فراهم شده است؛ طی سال‌های گذشته معلولیت‌ها کاهش پیدا کرده اما برای همین میزان نیز باید آسیب شناسی صورت گرفته و این افراد در زمینه‌های مختلف ورود پیدا کنند.

وی بیان کرد: من باوجود داشتن معلولیت با عضویت در تیم‌های ورزشی به اعتماد به نفس رسیدم، کارمند دولت شده و حتی تا پذیرش مقطع دکتری نیز پیش رفتم، افراد مختلف دارای معلولیت باید بدانند خانه نشینی و عزلت گزیدن به آنها کمک نمی‌کند؛ بلکه می‌توانند مانند سایر افراد در جامعه حضور داشته باشند.

عضو تیم والیبال نشسته ایران با بیان موقعیت تیم والیبال نشسته کشور در مقایسه با سایر تیم‌های جهانی گفت: ایران تیمی پرافتخار است، 6دوره مقام قهرمانی و دو دوره نایب قهرمان پارالمپیک و بازی‌های جهانی را کسب کرده و در بازی‌های آسیایی نیز به طور قطع مدال طلا به ایران تعلق دارد.

وی افزود: سایر کشورها ازنظر سخت افزاری در سطح بالایی قرار دارند اما ایرانی‌ها از هوش و استعداد بالاتری برخوردار هستند و درصورت ساماندهی می‌توانند به قله برسند، اما مشکلاتی برای تیم‌ها وجود دارد از جمله اینکه جوایز آسیایی به طور کامل به دست ما نرسید.

این ورزشکار قزوینی با اشاره به خاطره‌ای از بازی‌های جهانی در امریکا عنوان کرد: سال 2010در مسابقات جهانی امریکا در گیم پنجم با امتیاز 12برابر بودیم و تمام شرایط نیز برابر بود، در آن لحظه به امام حسین(ع)توسل کردم تا در کشور امریکا پرچم ایران برای دومین بار پس از انقلاب بالا برود و با این توسل پیروزی ازآن تیم ایران شد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان