۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پیاده‌روی ویژه جاماندگان اربعین در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۷۹۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۵ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی مقاومت بسیج سپاه ناحیه امام حسن(ع):

پیاده‌روی ویژه جاماندگان اربعین در قزوین برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و هنری مقاومت بسیج سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) شهر قزوین از راه‌اندازی ۸ موکب به نیت امام رضا(ع) در حاشیه برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین در استان خبر داد.

پیاده‌روی ویژه جاماندگان اربعین در قزوین برگزار می‌شود

سیدجواد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اباعبدالله الحسین(ع) شهر قزوین از سال ۸۳ به تبعیت از پیاده‌روی روز عرفه مرحوم حجت الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی در دهه ۷۰ که مرز کربلا بسته بود و آن مرحوم تا مرز خسروی پیاده‌روی کردند، برای پانزدهمین سال متوالی در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی و حرکت پیاده کاروان جاماندگان پیاده‌روی اربعین شهر قزوین در ساعت ۸ و نیم صبح روز شنبه مصادف با ۲۷ مهرماه سال جاری و روز اربعین حسینی از مقابل آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) شهر قزوین تا مزار شهدای گمنام قطعه نورالشهدای فدک صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و هنری مقاومت بسیج سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان قزوین اذعان کرد: حرکت از خیابان پیغمبریه به سمت خیابان نادری، از خیابان نادری به میدان سرداران و از آن مسیر به سمت خیابان شهید بابایی تا فلکه جانبازان و جاده نورالشهدای شهرستان قزوین برگزار می‌شود و مراسم نیز با اقامه نماز ظهر و عصر روز اربعین در تپه نورالشهدا به امامت حجت الاسلام قابل امام جمعه موقت قزوین و با قرائت زیارت اربعین توسط حاج محمد غلامی از مداحان استان پایان می‌یابد.

برپایی ایستگاه صلواتی در مسیر پیاده‌روی اربعین

خسروی یادآور شد: در همایش بزرگ پیاده‌روی کاروان جاماندگان اربعین شهر قزوین، برای نخستین بار در سال جاری متولیان فرهنگی شهر قزوین از جمله شهرداری، سازمان زیباسازی، سازمان فرهنگی و ورزشی، شورای اسلامی شهر و کمیسیسون فرهنگی و اجتماعی شهر قزوین، سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) شهر قزوین و حوزه مقاومت بسیج مهدیه، بسیج هنرمندان، بسیج سازندگی، گردان امام علی(ع) شهر قزوین و امامزاده اسماعیل(ع) در سال جاری در برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی کاروان جاماندگان اربعین مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: ۸موکب به نیت امام رضا(ع) در مسیر پیاده‌روی از میدان آزادی، خیابان شهید بابایی تا تپه نورالشهدای فدک قزوین راه‌اندازی و موکب و ایستگاه صلواتی نیز توسط صندوق قرض الحسنه حضرت ابوالفضل(ع) برپا می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری مقاومت بسیج ناحیه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان قزوین عنوان کرد: در ابتدای برنامه، زیارت عاشورا در امامزاده اسماعیل(ع) قرائت و بعد از آن، حرکت پیاده‌روی جاماندگان آغاز می‌شود و مداحانی که از پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلای حسینی جامانده‌اند، در این همایش به مداحی، سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند.

خسروی ابراز کرد: باتوجه به اینکه یکی از ویژگی‌های مومن، زیارت اربعین است، تلاش داریم تا افرادی که از پیاده‌روی اربعین جامانده اند، به زیارت شهدای گمنام مدفون شده در بام قزوین بپردازند؛ چراکه در آیات و روایات به زنده بودن شهدا اشاره شده است؛ بر این اساس در روز اربعین در تپه شهدای گمنام در روز اربعین حضور می‌یابیم تا تجدید پیمانی با این شهدا و سیدالشهدا داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تیزر همایش بزرگ پیاده‌روی بزرگ اربعین و حرکت کاروان جاماندگان اربعین شهر قزوین از امشب در مرکز صداوسیمای مرکز قزوین پخش می‌شود و از همکاران این مرکز تشکر ویژه داریم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان