۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین «امیرعلی»و«فاطمه» در صدر اسامی نوزادان قزوینی است/ کاهش ۱۵درصدی ولادت در استان
کد خبر: ۳۳۷۹۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۴ ساعت: ۱۱:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ثبت احوال استان:

«امیرعلی»و«فاطمه» در صدر اسامی نوزادان قزوینی است/ کاهش ۱۵درصدی ولادت در استان

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین از کاهش ۱۵درصدی آمار ولادت در شش ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

«امیرعلی»و«فاطمه» در صدر اسامی نوزادان قزوینی است/ کاهش ۱۵درصدی ولادت در استان

حسن وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آمار متولدین شش ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای امسال تعداد 8هزار و 335واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل با 9هزار و 807نفر 15درصد کاهش داشته است.

وی افزود: بر این اساس طی شش ماهه نخست امسال 4هزار و243پسر و 4هزار و 92دختر در استان قزوین متولد شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با اشاره به آمار واقعه وفات در استان بیان کرد: در شش ماهه امسال تعداد 2هزار و 858واقعه فوت به ثبت رسیده که از این تعداد یک هزار و 613واقعه برای مردان و یک هزار و 245واقعه فوت برای زنان بوده است.

این مسئول تصریح کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با 2هزار و 926مورد فوت ثبت شده  دو درصد کاهش داشته است.

کاهش 7.5درصدی ازدواج در استان
وی بیان کرد: در استان قزوین بیشترین فراوانی اسامی برای پسران در شش ماهه اول سال 98 به ترتیب امیرعلی، امیرعباس، ابوالفضل، سام‌یار و آریا و برای دختران فاطمه، زهرا، حلما، باران و آوا است.

وفایی در ادامه گفت: در شش ماهه اول سال جاری تعداد 4هزار و 442واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال قبل با 4هزار و 805 واقعه ازدواج 7.5درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین عنوان کرد: همچنین در شش ماهه سال 98تعداد یک هزار و 363واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل با تعداد یک هزار و 315واقعه طلاق ثبت شده 3.6درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی تصریح کرد: تاکنون تعداد 859 هزار و 188درخواست کارت هوشمند ملی در استان ثبت شده که بیش از85 درصد واجدین شرایط جمعیت استان را شامل می‌شود.

وفایی در پایان گفت: از این تعداد درخواست برای 750هزار و 187نفر کارت صادر شده که چهار هزار و 449نفر از این افراد هنوز کارت خود را تحویل نگرفته‌اند.

انتهای پیام/7003

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان