۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پخت روزانه نان برای پذیرایی از زائرین اربعین
کد خبر: ۳۳۷۹۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۴ ساعت: ۹:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول موکب امام حسین(ع) در کربلا خبر داد

پخت روزانه نان برای پذیرایی از زائرین اربعین

مسئول موکب امام حسین(ع) با اشاره به پخت روزانه نان برای پذیرایی از زائرین اربعین در کربلا گفت: در سال‌های گذشته مکانی برای اسکان زائرین در این موکب وجود نداشت؛ اما امسال ظرفیت اسکان در موکب فراهم شده است.

پخت روزانه نان برای پذیرایی از زائرین اربعین

فرج الله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین اظهار کرد: موکب امام حسین(ع) که برای منطقه الموت شرقی است در سال ۱۳۹۶ تاسیس شده و امسال به عنوان سومین سال با عنایت الهی به زائرین خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: در دوسال گذشته خدماتی همچون توزیع غذای روزانه و میان وعده انجام شده است و در سال‌های گذشته مکانی برای اسکان زائرین در موکب امام حسین(ع) وجود نداشته اما امسال ظرفیت اسکان در این موکب فراهم شده است.

مسئول موکب امام حسین(ع) در کربلا ابراز کرد: امسال قسمتی محدود با همکاری افراد حاضر در این موکب به عنوان امانت‌داری ترتیب داده‌ شده است.
مرادی عنوان کرد: به مدت دوسال همراه با موکب الموت غربی به زائران خدمت‌رسانی ‌کردیم و امسال هم به صورت موکب ۱ و ۲ با یکدیگر همکاری خواهیم داشت که در سال قبل روزانه به صورت مشترک با موکب الموت غربی به میزان 1500الی 2000 پرس غذا توزیع شد.

این خادم زوار حسینی افزود: امسال بنا بر این است که در پشت خیمه‌گاه حیاط هتلی را هماهنگ کنیم تا به صورت مشارکتی با موکب‌های عراقی خدماتی همچون توزیع غذا، اسکان و توزیع نان ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: امسال تصمیم داریم که با تهیه آرد و حضور یک نانوا در این موکب پخت و توزیع نان صورت گیرد و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته تقریبا ۱۵۰ الی ۲۰۰ خانم و ۱۵۰ الی ۲۰۰ آقا برای اسکان در موکب امام حسین(ع) ظرفیت خواهیم داشت.

این خادم زائرین حسینی بیان کرد: امسال در هر وعده تقریبا نزدیک به ۴۰۰الی ۵۰۰پرس غذا توزیع خواهیم کرد و تصمیم داریم برنامه‌هایی از جمله نماز جماعت، دعای کمیل، دعای توسل و زیارت عاشورا برگزار شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان