۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین امروز حوزه دانش‌بنیان درحال مبارزه با اقتصاد نفتی است/ ساختار بوروکراسی ادارات سد و مانع عملکرد واحدهای صنعتی و تولیدی می‌شود
کد خبر: ۳۳۷۹۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۳ ساعت: ۱۶:۲۱ ↗ لینک کوتاه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در قزوین:

امروز حوزه دانش‌بنیان درحال مبارزه با اقتصاد نفتی است/ ساختار بوروکراسی ادارات سد و مانع عملکرد واحدهای صنعتی و تولیدی می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اکنون در کشور بین اقتصاد نفتی و دانش بنیان یک مبارزه وجود دارد و این مبارزه در بخش فرهنگی، سازمانی و بوروکراسی اداری است.

امروز حوزه دانش‌بنیان درحال مبارزه با اقتصاد نفتی است/ ساختار بوروکراسی ادارات سد و مانع عملکرد واحدهای صنعتی و تولیدی می‌شود

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ سورنا ستاری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که بعدازظهر امروز(سه شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در معاونت علمی تعاریفی وجود دارد که مفهوم توسعه از جمله آن‌هاست، توسعه مفهومی درون‌زاست و باید در استان خواستار توسعه باشیم تا اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: تکنولوژی خریدنی نیست تا از خارج کشور وارد شود و در واقع یادگیری تکنولوژی دارای اهمیت است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ابراز کرد: اقتصاد دانش بنیان دانشی است که بر ماده خام اجرا شود، این نوع اقتصاد به یک اکوسیستم و زیست بوم نیاز دارد و لازم است روح حاکم بر استان در این زمینه احساس نیاز کرده و اقدام عملی انجام دهد.

وی افزود: در قوانین مبتنی بر اقتصاد نفتی کارآفرینی مطرح نیست، در مقابل ما باید اهمیت کارآفرینی و ارزش کارآفرین در جامعه را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: استان قزوین از زیست بوم دانش‌بنیان برخوردار است و دارای واحدهای دانش‌بنیان و دانشگاه‌های خوبی بوده و زمینه فعالیت و سرمایه گذاری را داراست.

رسیدن به توسعه نیازمند فعالیت از درون استان است
وی تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه باید از درون فعال شد و اقتصاد و فعالیت‌های دانش بنیان این امر را مدنظر قرار می‌دهد، همچنین سرمایه گذاری بر حوزه پژوهش دارای اهمیت است.

ستاری افزود: دولت باید زیرساخت‌های پژوهش را انجام دهد و بخش خصوصی سرمایه گذاری پژوهش را انجام دهد، درواقع سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش باعث ایجاد تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در معاونت علمی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان بررسی می‌شود، اکنون در کشور بین اقتصاد نفتی و دانش بنیان یک مبارزه وجود دارد و این مبارزه در بخش فرهنگی، سازمانی و بوروکراسی اداری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ابراز کرد: ما سالیان سال است که مصرف کننده محصولات وارداتی هستیم و ساختار بوروکراسی ادارای واحدهای دانش بنیان و صنعت را اذیت می‌کند؛ چرا که زمان زیادی برای گرفتن مجوزها صرف می‌شود.

وی در پایان گفت: در مبارزه جدی‌ای که در کشور وجود دارد، واحدهای دانش بنیان سربازان و خط مقدم مبارزه هستند؛ لذا رسیدگی به مشکلات آن‌ها دارای اهمیت است.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان