۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین راه‌اندازی زیست بوم فناوری و نوآوری در قزوین/ ۱۶۰محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است
کد خبر: ۳۳۷۹۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۳ ساعت: ۱۵:۵۷ ↗ لینک کوتاه

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور معاون رئیس جمهور مطرح شد؛

راه‌اندازی زیست بوم فناوری و نوآوری در قزوین/ ۱۶۰محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که باحضور معاون علم و فناوری رئیس جمهور و مسئولین استانی برگزار شد؛ مدیران واحدهای مختلف دانش‌بنیان مسائل مختلفی را مطرح کردند.

راه‌اندازی زیست بوم فناوری و نوآوری در قزوین/ ۱۶۰محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ مصطفی مافی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که بعدازظهر امروز(سه شنبه) با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مسئولین استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد؛ اظهار کرد: قزوین دارای 68واحد علم و فناوری است که از این تعداد 21واحد در پارک علم و فناوری واقع شده و تاکنون 160محصول در آن‌ها تولید شده است.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین ادامه داد: ما قصد داریم در استان که دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی است و قطب صنایع شوینده، انرژی، غذایی، بهداشتی دارویی و تهویه است زیست بوم فناوری و نوآوری را شکل دهیم.

در ادامه داود محمدی ابراز کرد: تبدیل علم به ثروت در برنامه ریزی کلان کشور مدنظر قرار گرفته شده و لازم است علم به جای ماندن در کتابخانه در عرصه‌های صنعت و مسائل مورد نیاز جامعه جاری سازد، ما با تجاری سازی علوم فاصله معناداری داریم.

وی افزود: تولید انبوه بر مبنای علم گره گشای مشکلات خواهد بود، پروژه چشمه نور و شتابگر ملی ایران از نمونه‌های مهم کشوری است که در استان اجرا می‌شود و نیازمند اعتبارات است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس عنوان کرد: در راستای فناوری نانو ایده‌هایی در راستای کیفیت آب ارائه شده که استان قزوین به آن نیاز دارد.

در بخش دیگر جلسه هدایت الله جمالی پور اذعان کرد: در استان مدیران وظیفه تسهیلگری و توسعه استان را دارند که ضرورت آن حمایت از حوزه‌های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: تلاش بر این است رابطه دانشگاه با صنعت گسترش پیدا کند و رابطه با واحدهای تولیدی ایجاد شود؛ در واقع باید اعتماد و حمایت در زمینه‌های مختلف ایجاد شود و این اعتماد کشور را در منطقه سرآمد خواهد کرد.

استاندار قزوین در پایان گفت: صنعت، گردشگری و کشاورزی مواردی هستند که باید در استان مورد توجه قرار گیرد و با پیگیری این امور نقش اقتصادی استان در کشور و منطقه پررنگ‌تر خواهد شد.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان