۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اجرای طرح درجه‌بندی کارگاه‌های صنایع دستی در قزوین
کد خبر: ۳۳۷۹۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۳ ساعت: ۱۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مديركل ميراث فرهنگي استان خبر داد

اجرای طرح درجه‌بندی کارگاه‌های صنایع دستی در قزوین

مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان قزوین گفت: به منظور شناسایی کارگاه‌های استاندارد و ارتقای کمی و کیفی سطح تولید محصولات، مرحله جدید طرح درجه‌بندی کارگاه‌های صنایع‌دستی و صدور گواهی کیفیت کارگاهی در استان قزوین آغاز شد.

اجرای طرح درجه‌بندی کارگاه‌های صنایع دستی در قزوین

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: طرح درجه‌بندي كارگاه‌هاي توليد محصولات صنايع‌دستي براي اولين بار در سال۱۳۹۵ با هدف بهبود شرايط توليد و استاندارد سازي كارگاه‌ها و فرآيند توليد محصولات صنايع دستي در كشور به اجرا درآمد كه در سال ۹۶ با بررسي‌هاي صورت گرفته ۲۸ كارگاه و در سال ۹۷ تعداد ۱۵ کارگاه واجد شرايط دريافت گواهي كيفيت در سطح استان قزوين شناخته شده و گواهی کیفیت کارگاهی دریافت نمودند.

خزائلی افزود: در سال ۹۸نیز پس از ارسال شیوه نامه و چک لیست بازرسی فنی بازنگری شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بررسی کارگاه‌های تولید محصولات صنایع دستی استان در دست اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با اشاره به مزاياي طرح درجه‌بندي كارگاه‌هاي صنايع دستي عنوان کرد: استاندارد سازي كارگاه‌ها، بالا بردن توان توليد و رقابت پذيري در بازارهاي داخلي و خارجي، فراهم كردن زمينه فروش بيشتر كالاهاي صنايع دستي، افزايش اعتماد و رضايت‌مندي خريداران و مشتريان و ايجاد بانك اطلاعاتي جامع كارگا‌ه‌هاي صنايع‌دستي از جمله مزایای طرح درجه بندی کارگاه‌های صنایع دستی است.

وی ابراز کرد: با اجراي طرح ياد شده زمينه مناسبي براي بهبود شرايط توليد و ايجاد انگيزه در توليدكنندگان كارگاه‌هاي كوچكتر جهت گسترش توليد، رفع نواقص و دريافت گواهي كيفيت فراهم مي‌شود.

خزائلی تصريح كرد: توليدكنندگان محصولات صنايع دستي با دريافت گواهي كيفيت كارگاهي مي‌توانند از مزاياي آن شامل دريافت تسهيلات بانك و شركت در نمايشگاه‌هاي صنايع دستي داخلي و خارجي، حمايت از بسته‌بندي و طراحي محصول نسبت به ساير كارگاه‌هاي فاقد گواهي كيفيت، اولويت معرفي به سازمان بيمه در اجراي قانون بيمه تامين اجتماعي قاليبافان و شاغلين صنايع دستي و اولويت معرفي به سازمان ملي استاندارد بهره‌مند شوند.

مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان قزوین گفت: ضروری است متقاضيان دريافت گواهي كيفيت كارگاهي درخواست خود را تا تاریخ ۳۰ مهرماه به صورت مكتوب به حوزه معاونت صنايع‌دستي استان اعلام نمايند و پس از دریافت راهنمایی‌های لازم فرم‌های مربوطه را دریافت و نسبت به آماده سازی کارگاه تا زمان بازرسی اقدام نمایند؛ همچنين كارگاه‌‌هايي كه قبلا موفق به دريافت گواهي كيفيت شده‌اند نيز در صورت بازديد كارشناسان فني و دارا بودن شرايط استاندارد می‌توانند با اعلام درخواست كتبي نسبت به تمديد گواهي خود اقدام كنند.

وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده تأکید بر پای‌بندی به اصول و رعایت چارچوب‌های تعریف شده گواهی کیفیت و انجام بازرسی‌های فنی به صورت مستمر الزامی بوده و هرگونه تخلف از سوی دریافت‌کنندگان گواهی و محرز شدن آن توسط بازرسان فنی، ابطال گواهی کیفیت را در پی خواهد داشت.

گفتنی است؛ متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به حوزه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین واقع در خیابان نادری، ابتدای خیابان رسالت، کوچه یاسینی، اتاق ۲ مراجعه و یا یا با شماره تماس ۰۲۸۳۳۳۶۷۱۲۱ داخلی ۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان