۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اختصاص ۱۲هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته/ تسهیلات تا دوبرابر افزایش می‌یابد
کد خبر: ۳۳۷۹۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۳ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

اختصاص ۱۲هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته/ تسهیلات تا دوبرابر افزایش می‌یابد

معاون علمی‌وفناوری رئیس جمهور گفت: برای مقابله با تحریم‌ها در معاونت علمی برنامه‌ای جدی در نظر گرفته شده و تمام زیرمجموعه‌ها این موضوع را هدف گذاری کرده‌اند و تسهیلات شرکت‌ها در سال گذشته ۱۲هزار میلیارد تومان بود که امسال به دوبرابر افزایش می‌یابد.

اختصاص ۱۲هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته/ تسهیلات تا دوبرابر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ سورنا ستاری طی بازدید از واحدهای صنعتی و دانش بنیان که صبح امروز(سه شنبه) در شهرک صنعتی کاسپین صورت گرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در معاونت علمی برنامه‌ای جدی درباره اقلام تحریمی در نظر قرار گرفته شده و تمام معاونت‌ها این اقلام را هدف قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: نسل جوانی که در این حوزه‌ها فعالیت دارند زمینه ساز اتفاقات خوب در زمینه شرکت‌های دانش بنیان هستند و در زمینه‌های مختلف پزشکی، دارو و غذا و فولاد سازی فعالیت‌هایی انجام می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ابراز کرد: شرایط تحریم باعث شده بازار مناسبی برای شرکت‌ها درنظر گرفته شود و شرکت‌ها از این شرایط راضی هستند اما این حد رضایت بخش نیست.

وی افزود: بخشی از بازار تولیدات دانش بنیان به دولت اختصاص دارد و بخشی نیز باید توسط مردم مورد توجه قرار گیرد، البته ما باید به افزایش سرمایه گذاری خطر پذیر کمک کنیم.

این مسئول عنوان کرد: تسهیلات شرکت‌ها در سال گذشته12هزار میلیارد تومان بود که امسال به دوبرابر افزایش می‌یابد و سرمایه در گردش و ابعاد اقتصادی نیز در شرکت‌های دانش بنیان درنظر گرفته می‌شود.

وی درباره صادرات شرکت‌های دانش بنیان اذعان کرد: هدفگذاری یک میلیارد دلاری برای صادرات شرکت‌ها درنظر داریم که امیدواریم در سال جاری تحقق پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تاکنون 4هزار و 600 شرکت‌ دانش بنیان داشته‌ایم و در آن‌ها برای 300هزار نفر اشتغال ایجاد شده است؛ رشد شرکت‌ها نیز با افزایش روبه روست و حمایت‌های بیشتری نسبت به گذشته از آن‌ها انجام می‌شود.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان