۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین وظیفه‌ تشکل‌ دانشجویی ایجاد نگاه نقادانه و امیدبخشی است/ دنیاطلبی مسئولان، سرعت تحقق جامعه اسلامی را کُند می‌کند
کد خبر: ۳۳۷۹۶۲ نویسنده: علی درودیان تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۳ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

فعال حوزه جوانان:

وظیفه‌ تشکل‌ دانشجویی ایجاد نگاه نقادانه و امیدبخشی است/ دنیاطلبی مسئولان، سرعت تحقق جامعه اسلامی را کُند می‌کند

این فعال حوزه جوانان گفت: وظیفه‌ی تشکل‌های دانشجویی ایجاد نگاه نقادانه در کنار امیدبخشی به آینده در نوع برخورد به مسائل جاری کشور است.

وظیفه‌ تشکل‌ دانشجویی ایجاد نگاه نقادانه و امیدبخشی است/ دنیاطلبی مسئولان، سرعت تحقق جامعه اسلامی را کُند می‌کند

علی درودیان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ درباره‌ی بیانیه‌ گام دوم انقلاب اظهار کرد: بیانیه‌ی گام دوم عصاره‌ی 30سال تجربه‌ ولی فقیه مسلمین و چشم‌انداز سیر پیش روی انقلاب اسلامی است؛ متن بیانیه‌ گام دوم ماحصل چهل سال گذشته، مسیر طی شده‌ انقلاب و آینده و راهکارهای تحقق جامعه‌ پیشرفته اسلامی است.

وی افزود: بیانیه‌ گام دوم انقلاب برای نخستین بار ریشه‌ای ترین جهاد ما را، امید و نگاه خوشبینانه به آینده دانسته‌ است و این رهنمود را کلید اساسی همه‌ قفل‌ها معرفی کرده ‌است.

فعال فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: جامعه کنونی خالی از نقد و کم و کاستی نیست و دلیل ابلاغ بیانیه‌ گام دوم برطرف کردن نقص‌های موجود در جامعه و ایجاد تغییرات در اجرای امور است که جامعه را به سوی تمدن اسلامی هدایت می‌کند.

وی گفت: وظیفه‌ تشکل‌های دانشجویی ایجاد نگاه نقادانه در کنار امیدبخشی به آینده در نوع برخورد به مسائل جاری کشور است؛ به طوری که این نگاه به صورت جنبش طرح مسئله در میان جوانان مطرح شود و برای حل آن مباحث ترکیبی از معلوم‌ها و مجهول‌ها و یا داشته‌ها و نداشته‌ها طراحی شود.

درودیان ابراز کرد: نگاه نقادانه به تنهایی پاسخگوی حل مشکلات نیست و لازم است برای ایجاد امیدواری در جامعه درکنار نقدها نقاط قوت نیز مطرح شود و با کنار هم قراردادن توانمندی‌ها و نقاط ضعف به حل مسائل پرداخته شود که این روش می‌تواند درکنار حل مشکلات باعث ایجاد امیدواری در جامعه شود.

نسل جوان و انقلابی باید با جدیت بیشتری وارد میدان فعالیت شود

وی ادامه داد: جان مایه‌ی این بیانیه حضور جوانان در متن امور کشور است، امری که در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس به درستی انجام شد و با توکل به خداوند کشور را از حضور بیگانگان محفوظ داشت اما با گذشت زمان به دلیل نگاه اشتباه و انحرافات مدیران از مسیر اصلی خود خارج و باعث خودباختگی و کاهش اعتماد به نفس جوانان شد.

این فعال فرهنگی بیان کرد: رواج دنیا طلبی و فساد در برخی مدیران باعث شد تا سرعت جامعه در تحقق الگوی کامل جامعه اسلامی کم شود.

درودیان بیان کرد: تبیین و تفکر در بیانات مقام معظم رهبری به ویژه بیانیه‌ی گام دوم نشان می‌دهد که نگاه ویژه‌ی رهبر انقلاب به جوانان به این معناست که آنها باید در امور و مسائل کشور شرکت کنند تا این تغییرات در آینده‌ باعث توانمندی بیشتر جامعه شود.

وی افزود: نسل جوان و انقلابی باید با جدیت بیشتری وارد میدان فعالیت شود اما شرکت در اعتکاف، هیئات و راهپیمایی‌ها به تنهایی برای پیشبرد اهداف کافی نیست و جوانان باید در مسیر عرصه‌های اجرایی حرکت کنند.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: لازم است جوانان برای تحقق جامعه اسلامی، الگوهای اسلامی را معرفی کنند؛ اگرچه در این مسیر فراز و نشیب‌های فراوانی وجود دارد اما ملاک میزان تحرک در مسیر صحیح است و تلاش ما می‌تواند تنه‌ی محکم درخت تنومندی باشد که شجره‌ی طیبه را تشکیل می‌دهد و در نهایت روزی به مرحله‌ ثمربخشی خواهد رسید.

تحقق بیانیه‌ گام دوم انقلاب نیازمند تغییر تفکر برخی مسئولین و پذیرش جوان‌گرایی ‌است

وی عنوان کرد: طبق بیانات امام خمینی(ره) "مبارزه با راحت طلبی جمع نمی‌شود"اگرچه هم‌اکنون نیز قوه پیشران، حرکت خود را در مسیر اقدام شهدایی مانند احمدی روشن، تهرانی مقدم و شهریاری زمانی گذاشته و وارد میدان شده‌اند و با وجود کورترین گره‌ و تحریم‌ها توانستند از امتحان سربلند خارج شوند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: تحقق بیانیه‌ گام دوم علاوه بر فعالیت جوانان نیازمند تغییر تفکر برخی مسئولین و پذیرش جوان‌گرایی است.

وی درباره‌ جایگاه سخنان رهبر انقلاب ابراز کرد: توجه به سخنان رهبر انقلاب و عمل به آن‌ها به همگان واجب است و این سخنان نباید تنها در قالب شعار و بیلبورد پیاده ‌شود بلکه باید در مرحله اجرایی قرار بگیرد.

درودیان گفت: جوانان انقلابی با مطالبه‌گری و هوشیاری خود نباید به برخی مسئولین غیرانقلابی اجازه‌ی فعالیت بدهند و زمینه‌ی تغییرات اساسی در برخی موارد را به وجود بیاورند.

این جوان انقلابی تصریح کرد: رابطه‌ی امام و امت باید نوسازی شود و این به آن معناست که وقتی رهبر انقلاب دستورالعمل‌هایی را صادر می‌کنند تمام اقشار جامعه از جمله مردم و مسئولین در اجرایی شدن دستورات لبیک بگویند و سخنان رهبر را تنها به مجموعه‌ی اشعار و نگارشات اضافه نکنند.

وی در پایان ابراز کرد: موانع دیگری که روند تحقق برخی تغییرات را کاهش می‌دهد، وجود مدیران فاسد و فساد اداری است چراکه برای عملی‌شدن بندهای مختلف بیانیه باید با روحیه‌ی جهادی و انقلابی وارد عرصه فعالیت شد و مدیر انقلابی تنها کسی است که قدرت ایستادگی در برابر فساد و شجاعت به کارگیری جوانان را داشته باشد.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان