۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین وقتی ۳۱۳ زائر کوچک اربعین راهی کربلا می‌شوند+تصاویر
کد خبر: ۳۳۷۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۱ ساعت: ۱۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

نذری متفاوت؛

وقتی ۳۱۳ زائر کوچک اربعین راهی کربلا می‌شوند+تصاویر

این فعال فرهنگی گفت: با توجه به بازخوردهای مثبت پخش عروسک‌ها از سال گذشته در مسیر پیاده روی اربعین و شادی کودکان حاضر در این مراسم، تصمیم گرفتیم تا با همکاری دوستان تعداد ۳۱۳عروسک به نیت امام زمان(عج) و حضرت رقیه(س) درست کرده و در مسیر پیاده روی اربعین پخش کنیم.

وقتی ۳۱۳ زائر کوچک اربعین راهی کربلا می‌شوند+تصاویر

اعظم میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهارکرد: طرح عروسک‌های اربعین از زمانی شکل گرفت که سال گذشته تعدادی عروسک بافتنی در مسیر اربعین توسط برخی دوستان پخش شده بود که بازخوردهای خوبی داشت.

وی گفت: امسال نیز با توجه به بازخوردهای مثبت از پخش عروسک‌ها از سال گذشته در مسیر پیاده روی اربعین و شادی کودکان حاضر در این مراسم، تصمیم گرفتیم تا با همکاری دوستان تعداد 313عروسک به نیت امام زمان(عج) و حضرت رقیه(س) درست کرده و در مسیر پیاده روی اربعین پخش کنیم.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه با اطلاع رسانی در فضای مجازی و به شکل چهره به چهره، هزینه ساخت عروسک‌های تامین شد، ابراز کرد: در ابتدای کار الگوها توسط یکی از بانوان کارآفرین استان قزوین که در زمینه ساخت عروسک فعالیت می‌کند در اختیار گروه قرار گرفت و از اوایل محرم با همکاری روزانه حدود 15 نفر ساخت عروسک‌ها آغاز شد که مجموعا در حدود 40 نفر در ساخت عروسک‌ها مشارکت کردند.


این مسئول فرهنگی عنوان کرد: با توجه به این که پیاده روی اربعین یک حرکت عظیم فرهنگی است و امام حسین(ع) به جهانیان شناسانده می‌شود، تصمیم گرفتیم تا با طراحی پیکسل‌هایی با شعار " الحسین یجمعنا" و طراحی عروسک‌ها به شکل محجبه در این حرکت عظیم نقشی هرچند کوچک داشته باشیم.

وی افزود: در ساخت این عروسک‌ها به نکات تربیتی و فرهنگی توجه شد و سعی کردیم تا عروسک‌ها به نحوی طراحی شود تا کودکان بتوانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند و عروسکها در 2 حالت با چادر و بدون چادر ببینند و همزادپنداری کنند.

میرزایی گفت: به لطف خدا و همکاری جهادگرانه دوستانی که شبانه روز برای ساخت این عروسک‌ها تلاش کردند، قصد داریم تا این طرح را برای سال‌های آینده نیز ادامه دهیم و در طراحی عروسک‌ها به شکلی تخصصی‌تر عمل کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه هزینه تمام شده برای هر عروسک حدودا 20 الی 25 هزارتومان بوده است، یادآور شد: بخشی از مواد اولیه تولید عروسک‌ها مانند چادر توسط اعضای مشارکت کننده در این طرح تامین شد و همگی با عشق و علاقه وصف ناپذیری 35 روز با جان و دل برای راهی کردن 313 زائر کوچ اربعین تلاش کردند.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان