۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین "شفافیت آرا"، تضمین سلامت عملکرد مجلس است/ نماینده‌ای که حسابش پاک است از شفافیت فرار نمی‌کند/ عده‌ای به‌دنبال بدبخت نشان‌دادن کشور هستند
کد خبر: ۳۳۷۹۳۷ نویسنده: محمدصادق کوشکی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۰ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران:

"شفافیت آرا"، تضمین سلامت عملکرد مجلس است/ نماینده‌ای که حسابش پاک است از شفافیت فرار نمی‌کند/ عده‌ای به‌دنبال بدبخت نشان‌دادن کشور هستند

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران گفت: نمایندگان به‌عنوان وکلای مردم وظیفه دارند آرای خود را به‌طور شفاف بیان کنند کسی که حسابش پاک باشد از شفافیت آرا باکی ندارد و از آن فرار نمی‌کند و تنها آن‌هایی از شفافیت آرا فرار می‌کنند که حسابشان پاک نباشد.

"شفافیت آرا"، تضمین سلامت عملکرد مجلس است/ نماینده‌ای که حسابش پاک است از شفافیت فرار نمی‌کند/ عده‌ای به‌دنبال بدبخت نشان‌دادن کشور هستند

محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره شفافیت آرای نمایندگان اظهار کرد: شفافیت پدیده‌ای است که جزء ذات مجلس به شمار می‌آید؛ چراکه مجلس جایگاه وکلای مردم است و از آنجایی که موکل بخشی از امور خود را به وکیل واگذار می‌کند لازم است وکیل به‌طور دقیق بیان کند که چه کاری انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: وقتی وکیلی فعالیت خود را از موکل پنهان کند رابطه وکالت به هم می‌خورد، مردم صاحب کشور هستند و برخی از امور را به نمایندگان واگذار می‌کنند از این رو نمایندگان نباید چیزی را از مردم مخفی کنند.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران ابراز کرد: فردی که به عنوان وکیل نظر و آرای خود را پنهان می‌کند به این معناست که معنای وکالت را به درستی درک نکرده، درواقع کسی که حسابش پاک باشد از شفافیت آرا باکی ندارد و از آن فرار نمی‌کند و تنها آن‌هایی از شفافیت آرا فرار می‌کنند که حسابشان پاک نباشد.

وی با اشاره به مزایای شفافیت آرای نمایندگان اذعان کند: شفافیت گارانتی و تضمین سلامت عملکرد است؛ وقتی شفافت ایجاد می‌شود درصد بالایی از احتمال فساد، تخلف و قانون شکنی حذف می‌شود و نظارت مردمی افزایش می‌یابد.

اذعان پژوهشکده‌های امریکایی به توانمندی‌های ایران

این استاد علوم سیاسی درباره علت گرایش برخی به پنهان کردن موفقیت‌های کشور از عموم مردم بیان کرد: برخی تمایل دارند مردم ایران همیشه اخبار بد و ناامیدکننده بشنوند و فکر کنیم همیشه عقب، بدبخت، دزدترین و کثیف‌ترین ملت هستیم.

وی ادامه داد: این افراد دوست ندارند جایگاه واقعی ملت ایران نمایش داده شود و از این رو اگر نقطه‌ای منفی ببینند آن را 10برابر جلوه داده و در مقابل نقاط مثبت را پنهان می‌کنند و علت این نوع رفتارها خودکم بینی و احساس حقارت است.

کوشکی گفت: فردی که خود را مقابل غربی‌ها کم می‌بیند احساس می‌کند چیزی ندارد و در تاریخ افراد متعددی را با این نوع رفتار شاهد بودیم که فتح علی آخوندزاده از جمله آن‌‌ها بوده و اکنون نیز از این دست افراد وجود دارند.

وی ابراز کرد: علی رغم وجود نگاه‌های مبتنی بر خود کم بینی اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های ایران پژوه غربی و امریکایی لحظه‌ای و ثانیه‌ای از رشد توانمندی‌های مختلف ایران گزارش می‌دهند.

نباید اجازه داد غبار فضای مجازی مانع از واقع بینی شود

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: به علت وجود برخی اندیشه‌ها پژوهش‌های فضایی ایران شش سال متوقف شد و چندین تن از بهترین پژوهشگران از کشور اخراج شدند این درحالی است که پیش از آن پژوهش‌های ما در این زمنیه دارای موفقیت بود.

وی با بیان وظیفه اصحاب رسانه در راستای آگاهی سازی نسبت به پیشرفت‌ها و تونمندی‌های کشور اظهار کرد: ما نباید اجازه دهیم غبار فضای مجازی مانع از دید حقیقت شود، اکنون فضای مجازی غبار تیره‌ای ایجاد کرده و ما توانایی دیدند واقعیت‌ها را از دست داده‌ایم.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران در پایان عنوان کرد: هر روز حجم بالایی از اطلاعات ناقض و غلط در فضای مجازی منتشر می‌شود و محصول آن ناامیدتر شدن مردم است، اصحاب رسانه وظیفه داند آن سوی غبار را دیده و به مردم مخابره کنند.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان