۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حمله به نفتکش ایرانی بدون پاسخ نمی‌ماند/ ترکیه دست از ماجراجویی در سوریه بردارد که این ظلم دامنگیرش می‌شود
کد خبر: ۳۳۷۹۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱۹ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

حمله به نفتکش ایرانی بدون پاسخ نمی‌ماند/ ترکیه دست از ماجراجویی در سوریه بردارد که این ظلم دامنگیرش می‌شود

امام جمعه قزوین با اشاره به حمله به نفتکش ایرانی طی روز جاری گفت: این حرکت از سوی هر دشمن و مستکبری که صورت گرفته بدون پاسخ نخواهد ماند.

حمله به نفتکش ایرانی بدون پاسخ نمی‌ماند/ ترکیه دست از ماجراجویی در سوریه بردارد که این ظلم دامنگیرش می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در سال ۱۳۶۹ توسط رهبر معظم انقلاب تشکیلاتی به نام مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاسیس شد و تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است و توانسته تاثیرگذاری عظیمی در بین مسلمانان جهان داشته باشد. اعضای این مجمع علمای بزرگی از سراسر جهان و از کشورهای مختلف دنیا هستند و شعبه‌ها و گروه‌های مختلفی از کشورهای مختلف این مجمع را تشکیل داده اند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی با محوریت فکر و گفت‌وگو درباره مسلمانان جهان فعالیت می‌کند و در آن درباره آینده مسلمانان تصمیم گیری می‌شود و به دنبال ایجاد وحدت و انسجام و رفع شبهات بین مسلمانان جهان هستند. در واقع این مجمع بزرگ درحال عمل کردن به آیه "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا" است.

وی ادامه داد: مجمع تقریب مسلمانان یعنی نزدیک کردن دل‌های اهل عالم و مسلمانان جهان به یکدیگر؛ امیدواریم هر روز به توفیقات این عزیزان گرانقدر که مسئولیت آن برعهده آیت الله اراکی است، افزوده شود و موهبت و برکات ولایت شامل حال همه مسلمانان جهان گردد.

عابدینی گفت: در سال ۱۳۵۹ در همان روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی، خرمشهر به محاصره دشمن درآمد و تا چند مدتی اشغال بود. با مقاومت زیاد مردم خرمشهر و رزمندگان و بسیجی‌ها و شهادت عده زیادی در نهایت شاهد عملیاتی بودیم که فتح خرمشهر را رقم زد. باید شکرگزار خدای متعال باشیم که زمانی در آن شرایط و محاصره قرار داشتیم اما امروز دشمن حتی در خیالات خود هم گمان نمی‌کند که بتواند جسارتی را نسبت به کشورمان داشته باشد.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: خدای متعال را به واسطه نزول این میزان از اقتدار و قدرت و عظمت به ملت و کشور ایران شکرگزاریم، باید قدردان این اقتدار بوده و از این اقتدار و عظمت به نحو احسن بهره ببریم و هم اکنون حمایتگر کشورهایی در جهان باشیم که همچون دوران هشت ساله دفاع مقدس ما در حال ایستادگی و مقابله با مستکبران هستند.

وی با اشاره به مناسبت تصویب لایحه کاپیتولاسیون توسط مجلس شورای ملی در سال ۱۳۴۳ گفت: این لایحه یک ننگین نامه بود که توسط دشمنان به شاه پیشنهاد شد تا امریکایی‌ها در کشور ایران مصونیت داشته باشند و کسی اجازه نداشته باشد به تخلفات آنها رسیدگی کند. هواپیمای مسافربری ایران را برهمین اساس سرنگون کردند و صدهانفر از مردم ایران را به شهادت رساندند و به فرمانده این عملیات مدال شجاعت دادند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: ما در رژیم منحوس شاهنشاهی شرایطی را حاکم بودیم که آمریکایی‌ها هر غلطی می‌خواستند انجام می‌دادند. این لایحه توسط نمایندگان آن دوره به تصویب رسید و امام راحل تمام قد علیه این موضوع ایستادند و فریاد زدند و این تحقیر را نپذیرفتند و امر به معروف و نهی از منکر کردند و خداوند نیز به ایشان عزت داد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: آمریکایی‌های که روزی به چشم حقارت به ایران نگاه می‌کردند امروز ما آنها را زیر پا گرفته و تحقیرشان کرده و بر آنها آقایی می‌کنیم. این آقایی مسلمانان بر مستکبران امریکایی هر روز افزایش پیدا کرده و حقارت مستکبران هر روز بیشتر می‌شود که خدای متعال را از این نعمت سپاسگزاریم.

وی با اشاره به روز بزرگداشت حافظ ابراز کرد: در اشعار مولوی و حافظ گاهی نکاتی را شاهد هستیم که بسیار قابل اهمیت است و به زبان این شعرای بزرگ حقایقی جاری شده که اهمیت بسیاری دارد. اینکه مولوی از شهدا و حادثه کربلا می‌گوید و این اشعار تا به امروز ماندگار شده زمینه بسیار خوبی است زیرا عده زیادی از مردم جهان از طریق همین اشعار وارد دنیای دین و اسلام می‌شوند.

اسکان معلول و سالمند در وهله اول در منزل خودش است

عابدینی بیان کرد: اگر ما درب شعرهای مولوی و حافظ را ببندیم ممکن است مردم جهان از درب وهابیت با اسلام آشنا شوند، بنابراین ما باید درب معنویت را با محوریت شعرهای روحانی شعرای بزرگ خود باز بگذاریم البته کجی و انحراف در هر شعری در جای خود قابل بحث است، اما باید سرمایه‌های عظیم معنوی در اشعار ما به مردم دنیا معرفی شود.

این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: نباید در مقابل عده ای که از طریق اشعار مولوی و مثنوی و حافظ وارد اسلام می‌شوند موضع گیری کرده و آنها را تکفیر کنیم. در برخی از اشعار حافظ عطر ظهور منجی عالم بشریت به استشمام می‌رسد که زیبایی اشعار می‌تواند عامل جذب کننده دل‌های بسیاری از مردم جهان شود.

وی ابراز کرد: ما باید جهان تشنه معنویت را از طریق همین اشعار و ادبیات به امیرمومنان(ع) و نهج البلاغه و طریق حق اهل بیت(ع) و ظهور راهنمایی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مناسبت روز نابینایان و روز جهانی عصای سفید ابراز کرد: عزیزانی که چشم ظاهرشان نمی‌بیند و گوش ظاهرشان نمی‌شنود اما خدای متعال با آنها از طرق دیگر عنایت کرده و نعمات خوبی به آنها بخشیده است، این عزیزان زمانی که تسلیم خواست خدا می‌شوند درک و فهم و بصیرت باطن پیدا می‌کنند، از خداوند درخواست شفای عاجل و لطف و عنایت برای این عزیزان را داریم و ما هم برای خدمت به آنها باید هر ‌کاری می توانیم انجام دهیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: هفته پیوند اولیا و مربیان مناسبت دیگر این ایام است اگر اولیای دانش آموز با محیط آموزشی و مدرسه و معلمان و مربیان تربیتی، ارتباط مناسبی نداشته باشند برای فرزندان این خانواده‌ها خسارت بار خواهد بود، زیرا ما نیازمند شناخت آسیب‌ها و ضعف‌ها و قوت‌های دانش آموزان هستیم و نباید از این موضوع غافل شویم.

وی با بیان اینکه مناسبت دیگر این روزها اسکان معلولین و سالمندان است، ادامه داد: اسکان معلول و سالمند در وهله اول در منزل خودش است، پیران برکت خانواده هستند و فکر نکنیم که باید این برکت را از خود دور کنیم که ترویج دهنده این موضوع غربی‌ها بودند.

عابدینی گفت: معلولان و سالمندان مگر در مواقع ضرور نباید از فضای خانوادگی خود دور شوند و اگر شرایط خاصی برای این عزیزان حاکم بود که باید در فضایی دور از خانواده بسر ببرند همه ما مسئولیت داریم به آنها سر زده و آنها را برکت زندگی و جامعه خود بدانیم.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: روز جهانی غذا و ریشه کنی فقر جزو دیگر مناسبت‌های تقویمی است و چقدر مسلمانان در این معنا پیشگام هستند، همانطور که در دعاهای ماه رمضان از خدا می‌خواهیم همه گرسنگان عالم سیر شوند. جهانیان باید این معنا را از مسلمانان بیاموزند و لازمه این موضوع این است که هر مسلمانی برای فقرا دغدغه داشته باشد.

وی با اشاره به حمله به یک نفتکش ایرانی طی روز جاری گفت: این حرکت از سوی هر دشمن و مستکبری که صورت گرفته بدون پاسخ باقی نخواهد ماند و این اقدام شبیه همان اقدامی است که زمانی صدام ملعون انجام داد و فرودگاه مهرآباد را بمباران کرد و ایران اسلامی جواب دندان شکنی به او داد. این اقدامی که علیه کشتی ایرانی صورت گرفت با پاسخ محکمی از سوی ما روبرو خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تحولات اخیر منطقه ابراز کرد: گویا سران ترکیه و آمریکا طی توافقی که انجام داده اند تصمیم به حمله ناجوانمردانه به سوریه گرفتند که این حمله برای تضعیف دولت سوریه است؛ گویا دشمن در سوریه به دنبال بازگشت داعش است اما با سیلی محکمی که عوامل امریکایی_سعودی و اسرائیلی طی سالیان گذشته در سوریه خورده اند به خوبی می‌دانند که سوریه جای عرض اندام آنها نیست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امروز امریکایی‌ها از ترس اینکه پای داعشی و تروریست‌ها به آمریکا و اروپا باز نشود به دنبال هدایت آنها به کشورهای منطقه هستند. آمریکا زمانی که از سوریه خارج می‌شود باید ولیده‌های نامشروع و نامیمونش را با خود از این کشور بیرون ببرد، ما هم مطمئن هستیم آمریکا با انتقام الهی به واسطه ظلم‌هایی که به مسلمانان و مظلومان جهان داشته است بزودی نابود خواهد شد.

وی ابراز کرد: به ترکیه توصیه می‌کنیم که دست از این ماجراجویی و شیطنت در سوریه بردارد، مردم مظلوم سوریه در این حمله مجروح و آواره شدند این ظلم را ادامه ندهند زیرا این خیانت و ظلم دامن آنها را خواهد گرفت.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان