۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پرداخت ۱۳۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان
کد خبر: ۳۳۷۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱۵ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد

پرداخت ۱۳۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: امسال ۱۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان مستعد و توانمند برای اجرای طرحهای اشتغال، پرداخت خواهد شد.

پرداخت ۱۳۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان
 

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مجید مومنی امروز(دوشنبه) در دیدار با استاندار قزوین در دفتر استاندار بیان کرد: هم اکنون بیش از ۲۹ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۵۲هزار نفر در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد هستند که این رقم کمتر از چهار درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته مجموع اعتبارات کمیته امداد استان قزوین ۲۸۲میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۸ به ۳۷۶میلیارد تومان افزایش یافته است و بررسی مجموع عملکردی این نهاد نشان می‌دهد که در استان قزوین هزینه‌های جاری و تشکیلاتی حداکثر ۹درصد اعتبارات بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این نهاد خدمات مختلفی را به مددجویان تحت حمایت خود ارائه می‌کند البته حجم کمک‌های مردم قابل توجه است، اما نیاز مددجویان نیز متفاوت و گسترده است که تلاش می‌کنیم تا با اجرای برنامه‌های مختلف نسبت به ارائه خدمات شایسته گام‌های مناسبی را برداریم.

وی اعلام کرد: در کنار کمک‌های مختلفی که به مددجویان پرداخت می‌شود؛ ماهیانه حدود هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مستمری به مددجویان تحت حمایت استان پرداخت می‌شود.

مومنی عنوان کرد: در سال جاری ۱۳۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان مستعد و توانمند جهت اجرای طرح‌های اشتغال، پرداخت خواهد شد تا این عزیزان بتوانند زندگی شایسته ای را برای خویش فراهم کنند.

وی ابراز کرد: در این بخش حداکثر مبلغ تسهیلات قابل پرداخت برای اجرای طرح‌های اشتغال دارای توجیه ۵۰میلیون تومان است و در تسهیلات کارفرمایی حداکثر رقم پرداختی ۲۵۰میلیون تومان خواهد بود و در موارد خاص با اخذ مجوز از دفتر مرکزی تسهیلات کارفرمایی قابل افزایش است.

واگذاری ۳۵۰واحد مسکونی طی سال جاری

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: البته ایجاد اشتغال تنها از طریق پرداخت تسهیلات نبوده بلکه بسته تشویقی این نهاد برای کارفرمایان وجود دارد که براین اساس، برای بکارگیری مددجویان در واحدهای مختلف کارفرمایان تا دو سال از پرداخت حق بیمه معاف شده و این رقم از سوی کمیته امداد امام (ره) پرداخت می شود.

وی اساس کار کمیته امداد را در حوزه اشتغال و مسکن بر محور کار فرهنگی متمرکز دانست و گفت: در حوزه مسکن نیز گام‌هایی برای بهبود زندگی مددجویان برداشته ایم که می‌توان به تکمیل هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی مددجویی اشاره کرد همچنین ۴۲۵ واحد مسکن مهر برای واگذاری به مددجویان خریداری شده که با همان قیمت قبل به مددجویان واگذار شده است.

مومنی تأکید کرد: سال جاری نیز واگذاری ۳۵۰واحد مسکونی را در برنامه کاری داریم، البته سیاست مسکن استان بر این است که مشکل مسکن خانواده‌های واجد شرایط را حل کنیم که با تحویل این واحدهای مسکونی، دیگر نیازمند واجد شرایط با جمعیت سه نفر و بالاتر در استان نخواهیم داشت که مشکل مسکن داشته باشند.

وی اظهارکرد: درباره احداث ۲۷۲واحد مسکن روستایی نیز باید گفت که ۸۹باب از این واحدهای مسکونی مربوط به منازل آسیب دیده در باران و سیل سال جاری بوده و مابقی نیز مربوط به سایر مددجویان فاقد مسکن است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: سال گذشته هزار و ۸۰۰ خانوار استان توانمند شده و طی پنج ماهه سال ۹۸ نیز ۱۵۴خانوار توانمند شده و از چرخه حمایتی خارج شده اند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان