۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شکست مفتضحانه فتنه‌ مثلث شوم "غربی، عبری و عربی"/ اتحاد ایران و عراق؛ ستون‌ اصلی جریان مقاومت است
کد خبر: ۳۳۷۸۹۲ نویسنده: حیدر ولی زاده تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱۵ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

شکست مفتضحانه فتنه‌ مثلث شوم "غربی، عبری و عربی"/ اتحاد ایران و عراق؛ ستون‌ اصلی جریان مقاومت است

در سال های اخیر حوادث منطقه از جمله حضور داعش، جنگ های نیابتی ، حضور دول غربی تحت تاثیر حرکت عظیم مردمی در اربعین قرار گرفتند چرا که اتحاد بین دو کشور مهم مقاومت و منطقه در قالب اربعین پیام مهمی برای  دشمنان مقاومت داشت و نشان داد که امت واحده اسلام بدون کوچکترین هراسی در برابر جباران زمانه در هر شرایطی ایستادگی خواهند کرد.

شکست مفتضحانه فتنه‌ مثلث شوم "غربی، عبری و عربی"/ اتحاد ایران و عراق؛ ستون‌ اصلی جریان مقاومت است

صبح قزوین؛_____حیدر ولی زاده.

ایران و عراق بدون شک از مهم ترین ستون‌های محور مقاومت محسوب می‌شوند، دو کشوری که نه تنها مرز طولانی مشترکی با هم دارند بلکه از نظر فرهنگی و تاریخی نیز مشابهات‌ها و اشتراکات بسیاری دارند، سقوط رژیم بعث صدام نیز موجب شد که از لحاظ سیاسی دو کشور بسیار نزدیکتر به همدیگر شوند.

نمود دوستی و برادری این دو کشور را به صورت واضح و آشکار در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین می‌توان دید که در سال‌های اخیر نیز روز به روز بر اهمیت آن افزوده شده است در شرایط عادی شاید مرزهای ساخته استعمارگران، توانسته است دو کشور همسایه را از لحاظ جغرافیایی جدا کند، اما در پیاده روی اربعین، مرزهای‌های جغرافیایی بین این دو کشور نیز کاملا کم رنگ می‌شود گویا شاهد وجود یک کشور و البته امت واحده هستیم که نتیجه آن هم تقویت محور مقاومت خواهد بود.

بدون شک پیاده روی اربعین بی‌نظیرترین حرکت عظیم دینی است و با توجه به ویژگی‌های دین اسلام و ویژگی‌های قیام امام حسین(ع) این پیاده روی در بطن خود حامل پیام‌های مهم سیاسی نیز است، حرکت سیل عظیم شیعیان به همراه بسیاری از مردم اهل تسنن و غیرمسلمانان در این روز به سمت مبدایی مشترک که نماد سلطه ناپذیری، ایستادگی و مقاومت در برابر جباران زمانه است نمی‌تواند برای دشمنان اسلام بی اهمیت باشد و اتاق‌های فکر آنها برای مقابله با اربعین برنامه ای نداشته باشند.

در سال‌های اخیر حوادث منطقه از جمله حضور داعش، جنگ‌های نیابتی، حضور دول غربی تحت تاثیر حرکت عظیم مردمی در اربعین قرار گرفتند چراکه اتحاد بین دو کشور مهم مقاومت و منطقه در قالب اربعین پیام مهمی برای  دشمنان مقاومت داشت و نشان داد که امت واحده اسلام بدون کوچکترین هراسی در برابر جباران زمانه در هر شرایطی ایستادگی خواهند کرد.

گسترش روزافزون فرهنگ پیاده روی اربعین و اتحاد دو ملت، پیش بینی حضور چندین برابری در اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته، شکست ترامپ در خاورمیانه، شکاف بین عربستان و امارات،  بن بست سیاسی در شکل گیری کابینه جدید رژیم صهیونیستی، ناتوانی عربستان در برابر مردم یمن و در نهایت تقویت روز افزون جبهه مقاومت سبب شد که امسال دشمنان وارد کارزار شوند و ما  شاهد توطئه "مثلث غربی، عبری، عربی" در برابر  این حرکت عظیم  مردمی باشیم.

بدون تردید اعتراضات و تظاهرات روزهای گذشته در عراق در این مقطع زمانی مهم‌ترین ابزار دشمن برای کمرنگ کردن و چه بسا متوقف کردن راهپیمایی اربعین و به دنبال آن ایجاد فاصله بین مردم دو کشور و تضعیف محور مقاومت است.

تظاهرات و تجمع عراق که در ابتدا در اعتراض به شرایط معیشتی و اقتصادی برگزار شد اما طولی نکشید که از مسیر خود خارج شد و در کمترین زمان ممکن رنگ و بوی دیگری به خود گرفت، بطوری که شعارها و اقدامات در قالب ساختارشکنانه قرار گرفت تاملی اندک در این اعتراضات نشان می‌دهد که شباهت بسیار نزدیکی بین اعتراضات 98 در عراق و 96 و 88 در ایران وجود دارد.

راهپیمایی اربعین تقویت کننده جریان مقاومت

براستی این شباهت‌ها می‌تواند اتفاقی باشد؟ بررسی واکنش‌های و تحرکات کشورهای غربی از جمله امریکا و انگلستان به همراه فعالیت‌های رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی نشان می‌دهد که به مانند حوادث و فتنه‌های ایران اسلامی شاهد توطئه "مثلث غربی، عبری و عربی" هستیم.

برای اثبات این ادعا کافی است به اظهارات مقامات کشورهای مذکور، فعالیت رسانه‌های حامی و پشتیبان این کشورها توجه شود در روزهای اخیر بیشترین مطالب توییتر با توجه به نقشه هشتگ‌ها از امارات و عربستان بوده است، در سفارت‌های آمریکا و انگلیس رفت و آمدها افزایش یافته است، رسانه‌های عربی از جمله العربیه و اینترنشنال خط دهی خود را به سمت حمله به ایران و اعلام نارضایتی مردم عراق از حضور ایرانی‌ها می‌برند و رسانه‌های غربی نیز با آب و تاب حوادث عراق را پوشش می دهند.

همه این اقدامات و بسیاری از اقداماتی که در قالب سرویس‌های امنیتی و جاسوسی از سوی مثلث غربی، عبری و عربی انجام می‌شود در وهله اول پیاده روی اربعین حسینی را نشانه رفته است و در صورت موفقیت به سمت گسست دوستی و برادری دو ملت حرکت خواهد کرد و در نهایت به هدف خود یعنی تضعیف و گسست محور مقاومت به عنوان مهم ترین و تنهاترین مخالف تحقق آمال غربی، عبری و عربی خواهد رسید.

اما تجربه ثابت کرده است که این توطئه نیز به سرانجام نخواهد رسید و بیش از هرچیز هوشیاری دو ملت سبب خواهد شد که راهپیمایی عظیم اربعین امسال با تقویت جبهه مقاومت توطئه دشمنان را خنثی کند و آمال و آرزوهای آنها را به یاس تبدیل نماید.

همانگونه که ابزار وحشت و توحشی بنام داعش در سال‌های گذشته نتوانست محور مقاومت را تضعیف و تجزیه کند این بار نیز شاهد شکست مفتضحانه مثلث شوم غربی، عبری و عربی خواهیم بود، اما آن چیزی که اهمیت دارد این است که این مثلث شوم هیچوقت آرام نخواهد نشست و پس از فروکشی با ابزار و روش‌های دیگر فتنه جدیدی به پا خواهد کرد لذا هوشیاری امت اسلامی ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/2000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان