۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افتتاح ۵۰میلیارد تومان پروژه روستایی در دهه فجر/ ۶۶۲ روستا در استان دارای طرح هادی است
کد خبر: ۳۳۷۸۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱۴ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین خبر داد

افتتاح ۵۰میلیارد تومان پروژه روستایی در دهه فجر/ ۶۶۲ روستا در استان دارای طرح هادی است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ۶۶۲ روستا در استان دارای طرح هادی است و طرح هادی ۳۶۲ روستا بررسی شده و کار تهیه حریم طرح‌های هادی شروع شده است.

افتتاح ۵۰میلیارد تومان پروژه روستایی در دهه فجر/ ۶۶۲ روستا در استان دارای طرح هادی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی فرخزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز(یکشنبه) به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین 824 روستا در قالب 46 دهستان داریم.

وی با اشاره به جمعیت 336هزار نفری روستایی استان، افزود: 630 روستا دارای دهیاری و 194 روستا هم فاقد دهیار است و همچنین 654 روستا دارای شورا است.

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه 2ونیم درصد جمعیت استان در حوزه عشایری قرار دارند، گفت: 56درصد از تعداد کل روستاهای دارای دهیاری نیز تحت پوشش فعالیت‌های دهیاری قرار دارند.

فرخزاد ابراز کرد: فعالیت‌های عمرانی خوبی در حوزه روستایی انجام شده که از سال 92تا سال جاری 440 میلیارد تومان بودجه عمرانی روستایی را داشتیم و در دهه فجر امسال هم 50میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی روستایی در استان افتتاح خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: در روزهای اخیر 10 پروژه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان با اعتبار 4میلیارد تومان در روستاهای منطقه الموت و طارم افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه 30درصد از ارزش افزوده در مناطق روستایی استان هزینه می‌شود، ادامه داد: تاکنون 278روستای استان گازرسانی شده و اکنون 85درصد از روستاها گاز دارند.

معاون عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: آمار تعداد خانوار عشایری استان از 250خانوار در سال 87 به 2هزار و 300 خانوار در سال جاری رسیده که روند افزایشی را در پیش گرفته است.

فرخزاد گفت: در بخش راه های روستایی در حد متوسط کشوری قرار داریم و از 5هزار و 100 کیلومتر راه روستایی در استان 51درصد آسفالته، خاکی37درصد و 12درصد هم شوسه است.

این مسئول ابراز کرد: 87فضای ورزشی در روستاها داریم که 0/3 از ارزش افزوده را در سال گذشته به فضای ورزشی روستایی اختصاص دادیم و 430هزار متر فضای ورزشی روستاهای ما است و امروز 86درصد جمعیت روستایی استان از آب سالم برخوردارند و 336کیلومتر خط انتقال آب را داریم.

اجرای بیمه مسکن روستاها برای اولین بار در قزوین

وی عنوان کرد: 100درصد روستاهای دارای بیش از 5خانوار استان قزوین از نعمت برق برخوردارند و برق 13روستا هم در روزهای اخیر افتتاح شد.

فرخزاد ادامه داد: سال گذشته و امسال در حوزه آموزش و پرورش نیز 57مدرسه با 312 کلاس درس روستایی با اعتبار 44 میلیارد تومان مرمت و بازسازی و ساخته شده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: در حوزه خدمات بهداشتی 100درصد جمعیت روستایی از خدمات بهداشتی برخوردارند و 263 خانه بهداشت داریم.

این مسئول بیان کرد: در بنیاد مسکن حدود 50درصد از خانه‌های روستایی مقاوم سازی شد و بیمه اماکن مسکونی روستایی با همت دفتر روستایی استانداری اتفاق افتاده و اولین منطقه در کشور هستیم که بیمه مسکن روستایی انجام شد.

وی اضافه کرد: 662 روستا در استان دارای طرح هادی است و طرح هادی 362 روستا بررسی شده و کار تهیه حریم طرح‌های هادی شروع شده است.

فرخزاد عنوان کرد: در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز توانستیم در اکثر نقاط به ویژه حریم رودخانه ها را رهاسازی کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: در بحث خدمات رسانی فناوری اطلاعات از 824روستای استان نیز 703 روستا دارای سرویس خانگی ثابت، 450 روستا دارای تلفن بی سیم و شبکه همراه اول است، 300روستا دارای تلفن نسل سوم و چهارم و 740روستا تحت پوشش اینترت است.

این مسئول در پایان بیان کرد: در بحث گردشگری با رویکرد اشتغالزایی سال گذشته و امسال 170میلیارد تومان تسهیلات در قالب 1264 طرح روستایی اختصاص یافت که 3500 اشتغال مستقیم ایجاد کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان