۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مشکلات بخش خودروسازی کشور در حال حل و فصل شدن است/ اقتصاد بدون نفت را جدی بگیریم
کد خبر: ۳۳۷۸۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱۴ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

مشکلات بخش خودروسازی کشور در حال حل و فصل شدن است/ اقتصاد بدون نفت را جدی بگیریم

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در بخش خوردوسازی نیز مشکلاتی وجود دارد که البته نمی‌توان اسم آن را بحران گذاشت، این صنعت از صنایع بزرگ کشور با تعداد بالایی از شاغلین است و برای دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو مشکلات آن در حال حل و فصل شدن است.

مشکلات بخش خودروسازی کشور در حال حل و فصل شدن است/ اقتصاد بدون نفت را جدی بگیریم

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: دولت بیشترین برنامه و اولویت خود در حوزه صنعت را برای عملیاتی کردن واحدهایی درنظر گرفته که تقریبا به پیشرفت 80درصدی رسیده‌اند، برای این واحدها تسهیلات و وام‌های با نرخ‌های سود مناسب تعریف شد، همچنین در مواردی همچون پرداخت مالیات نیز امتیازاتی برای آن‌ها اعمال شده است.

وی ادامه داد: البته این برنامه حمایتی دولت از واحدهای صنعتی به این معنا نیست که به واحدهای با پیشرفت کمتر از 80درصد توجه نشود، بلکه برای آن‌ها نیز در اولویت‌های بعدی چاره اندیشی می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ابراز کرد: در چند سال گذشته باوجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که ترامپ بر ما تحمیل کرده با برنامه ریزی‌های انجام شده و همت مهندسان، کارگران و مسئولین مربوطه در استان‌ها شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد صنعتی هستیم و درواقع راه برون رفت و پیروزی در این نبرد اقتصادی تکیه بر داشته‌‎های داخلی است. 

وی افزود: طرح‌های آب و خاک از جمله مواردی است که به‌طور ویژه مورد توجه دولت است، توسعه بخش کشاورزی و حل مسائل زیست محیطی در گرو حل و به سامان رسیدن پروژه‌های آب و خاک است و در چند ماه گذشته در استان‌های مختلف طرح‌هایی در این زمینه افتتاح شده است.

استفاده از ظرفیت‌های داخلی راه برون رفت از جنگ اقتصادی است

این مقام مسئول درباره تسهیلگری برای بخش صادرات ابراز کرد: هنگامی که به دنبال اقتصاد قطع شده از نفت هستیم باید جایگزینی را برای آن تعریف کنیم و توجه به صادرات و حذف موانع و بروکراسی‌هایی که منجر به کندی صادرات می‌شود یکی از راه حل‌های توجه به اقتصاد بدون نفت است.

وی ادامه داد: وضعیت صادرات غیرنفتی شرایط بسیار خوبی را نسبت به سال گذشته داراست، در بخش خوردوسازی نیز مشکلاتی وجود دارد که البته نمی‌توان اسم آن را بحران گذاشت، این صنعت از صنایع بزرگ کشور با تعداد بالایی از شاغلین است و برای دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو مشکلات آن در حال حل و فصل شدن است.

امیری اذعان کرد: امروز در نبرد اقتصادی تمام عیار با امریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی قرار داریم و نگاه به داخل و استفاده از ظرفیت‌های داخلی راه برون رفت از این جنگ است و تلاش صنعتگران و کارآفرینانی همچون شرکت شوفاژکار تاکستان در این زمینه در نوع خود قابل تقدیرو تشکر است. 

وی ادامه داد: واحد صنعتی شوفاژکار تقریبا برای 400نفر اشتغال ایجاد کرده و حدود 180میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: محصولات این شرکت دارای کیفیت بالایی هستند و تولیدات آن قابلیت رقابت با محصولات مشابه کشورهای اروپایی را نیز داراست و بخش قابل توجهی از آن نیز صادر می‌شود و برای ارز آوری واحد قابل توجهی در استان قزوین به شمار می‌آید.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان