۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ماسک سفید کننده صورت فوری: ۳۶ ماسک سفیدی پوست در ۷ روز
کد خبر: ۳۳۷۸۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱۳ ساعت: ۱۵:۴ ↗ لینک کوتاه

ماسک سفید کننده صورت فوری: ۳۶ ماسک سفیدی پوست در ۷ روز

بسیاری از افراد دوست دارند که پوست سفید و درخشانی داشته باشند. آن‌ها زمان و پول زیادی را صرف می‌کنند تا رنگ پوست‌شان را کمی روشن کنند. در ادامه این نوشتار با ۳۶ ماسک سفید کننده صورت فوری آشنا می شویم که در ۷ روز درخشندگی و سفیدی بسیار خوبی را به صورت شما هدیه می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

ماسک سفید کننده صورت فوری: ۳۶ ماسک سفیدی پوست در ۷ روز

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛بعضی از افراد هم ممکن است مشکل عدم یکنواختی در رنگ پوست‌شان داشته باشند به این ترتیب که پوست گردن‌شان تیره و پوست صورت‌شان روشن است. افرادی که زمان زیادی را در معرض نور آفتاب هستند ممکن است آفتاب‌سوختگی را تجربه کنند. علاوه بر این، قرار گرفتن بیش از حد در معرض مواد شیمیایی مضر موجود در محصولات آرایشی ممکن است منجر به تیره شدن رنگ پوست شود.

محصولات سفیدکننده‌ی فراوانی در بازار فروخته می‌شود؛ با این حال، ما در مورد کیفیت و کارایی این محصولات مطمئن نیستیم. استفاده‌ی بی‌توجه از محصولات بر پایه‌ی مواد شیمیایی ممکن است منجر به بروز عواقب جدی و خطرناک شود. زمان آن رسیده که اطلاعات و آگاهی‌مان را در مورد مواد شیمیایی و روش‌های خانگی برای سفید و درخشان کردن پوست بالا ببریم. قطعا متعجب خواهید شد وقتی که بدانید بسیاری از محصولات سفیدکننده‌ی پوست در آشپزخانه‌تان یافت می‌شوند.

اگر شما پوست روشن را ترجیح می‌دهید و به دنبال داروهای خانگی برای سفید و درخشان شدن پوست در هفت روز هستید، این مقاله را بخوانید.

۳۶ ماسک سفیدی پوست در ۷ روز

الف – نقش ملانین در روشن کردن پوست

ملانین نقش مهمی‌ در تعیین رنگ پوست دارد. افرادی که دارای پوست تیره‌تر هستند تولید ملانین بالاتری دارند نسبت به کسانی که پوست‌شان روشن است. نور خورشید تولید ملانین را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند منجر به تیره و کدر شدن پوست شود. برخی از غذاهای خاص نیز روی ملانین در پوست ما تاثیر می‌گذارد.

روش‌های زیادی برای سفید و درخشان کردن پوست وجود دارد. اولین متد رویه‌سابی لایه‌ی بیرونی پوست است که سبب می‌شود سلول‌های تازه‌ و سالم پوست نمایان شوند. با این حال، این روش نباید به طور مکرر انجام شود چرا که پوست را نازک و حساس می‌کند. دومین مورد مهار تولید ملانین در پوست است، که در نتیجه رنگ پوست روشن‌تر می‌شود. این روش ممکن است بدون خطر باشد اما باید به طور مرتب انجام بپذیرد. برخی از افراد ممکن است بخواهند پوست خود را با استفاده از محصولات پوستی شیمیایی روشن کنند. اما این محصولات هم ممکن است باعث تحریک پوست، خارش، قرمزی و بروز آسیب درازمدت روی پوست شوند. به جای استفاده از این محصولات، چرا از روش‌های طبیعی برای روشن و درخشان کردن پوست استفاده نکنیم؟ در این مقاله قصد داریم روش‌های خانگی فوق‌العاده‌ای را برای روشن و درخشان کردن پوست در اختیارتان بگذاریم. این روش‌های طبیعی هم پوستی روشن و شفاف به شما می‌دهند و هم پوست‌تان را بدون ایجاد هرگونه عارضه‌ای جوان و نرم می‌کنند.

ب – روش‌های خانگی برای روشن و درخشان کردن پوست در ۷ روز

۱. ماست و پوست خشک پرتقال

اگر به دنبال روش‌های خانگی برای سفید و روشن کردن پوست هستید، می‌توانید ترکیبی از ماست و پوست خشک پرتقال را امتحان کنید. ماست حاوی خواص آبرسان است، در حالی که پوست خشک پرتقال می‌تواند پوست را لایه‌برداری کند. با استفاده از پوست پرتقال خشک می‌تواند تولید سلول‌های پوستی جدید را افزایش دهد، در نتیجه رنگ پوست بهبود می‌یابد. ماست هم آسیب پوست را ترمیم می‌کند و سبب هیدراته شدن پوست شما می‌شود.

آیا تمایل دارید از پوست پرتقال خشک شده و ماست برای سفید و درخشان کردن پوست استفاده کنید؟ پس دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

– یک قاشق غذاخوری ماست تازه را با یک قاشق غذاخوری پوست خشک پرتقال مخلوط کنید

– خمیر به دست آمده را روی صورت‌تان بگذارید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

اگر می‌خواهید به نتیجه‌ی مورد نظرتان برسید، باید این روش درمانی ماسک سفید کننده را به مدت دو هفته تکرار کنید.

۲. لیمو، عسل و شیر

اگر به دنبال روش‌های شگفت‌انگیز طبیعی و خانگی برای سفید و درخشان شدن پوست هستید، نباید آبلیمو را نادیده بگیرید. این ماده که حاوی اسید است، می‌تواند به پوست نفوذ کند و تولید سلول‌های جدید پوست را افزایش دهد. استفاده از آبلیمو می‌تواند پوست شما را به طور طبیعی و موثر روشن کند. با این حال، آبلیمو ممکن الست پوست را خشک و حساس کند. به همین دلیل این است که بسیاری از مردم عسل و شیر هم به آن اضافه می‌کنند. شیر حاوی خواص آرام‌بخش و عسل می‌تواند پوست شما را مرطوب کند. ترکیب شیر، آبلیمو و عسل بهتر از سایر محصولات پوستی شیمیایی است. آیا دوست دارید این ترکیب را برای سفید و درخشان کردن پوست شدن پوست امتحان کنید؟ در این‌جا دستورالعمل آن را می‌بینید:

– یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری شیر را در یک کاسه بریزید

– یک قاشق چایخوری عسل را به این کاسه اضافه کنید

– تمام مواد تشکیل‌دهنده را مخلوط کنید

– ترکیب حاصل را روی پوست استعمال کنید

– اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

اگر تمایل دارید به نتیجه‌ی مورد نظرتان برسید، باید این روش درمانی ماسک سفید کننده را دو بار در هفته و به مدت چند هفته تکرار کنید. یادتان باشد که آبلیمو سبب می‌شود پوست نسبت به نور خورشید حساس‌تر شود. بنابراین، پس از انجام این درمان، باید دست کم ۸ ساعت از خانه خارج نشوید.

۳. جوی دوسر، ماست و گوجه‌فرنگی

ترکیبی از ماست، گوجه‌فرنگی و بلغور جوی دوسر یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن تمام انواع پوست است. بلغور جوی دوسر داراي خواص رویه‌ساب است، در حالي که گوجه‌فرنگي موجب تولید سلول‌هاي پوستي جديد مي‌شود. ماست دارای خواص آرام‌بخش و مواد مغذی است. اگر دوست دارید پوست درخشان و روشنی داشته باشید، نباید این ترکیب را نادیده بگیرید!

– ماست، گوجه‌فرنگی و بلغور جوی دوسر را (یک قاشق غذا خوری از هر کدام) با هم مخلوط کنید تا خمیر نسبتا سفتی آماده شود.

– خمیر حاصل را روی صورت و گردن‌تان پخش کنید.

– اجازه بدهید به مدت حدود ۳۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

اگر دوست دارید، می‌توانید از یک مرطوب‌کننده مناسب پوست خودتان ستفاده کنید تا مانع خشکی پوست شوید و در عین حال زودتر هم به نتیجه برسید.

ماسک سفید کننده صورت فوری

۴. ماسک سفید کننده با ماست

ماست هم یکی دیگر از مواد خانگی موثر برای سفید و درخشان شدن پوست در طول ۷ روز است. ماست دارای مزایای زیادی برای سلامت پوست و دستگاه گوارش است. این ماده‌ی خوراکی اسید لاکتیک دارد که می‌تواند پوست شما را مرطوب و سفید کند. استفاده از ماست روی پوست‌تان می‌تواند آن را تغذیه و در عین حال نرم کند.

روش انجام این درمان:

– مقدار مناسبی از ماست را روی پوست صورت‌تان استعمال کنید.

– اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

برای رسیدن به نتایج مطلوب باید این درمان ماسک سفید کننده را چند بار در هفته تکرار کنید. روش دیگر این است که می‌توانید ماست را با یک قاشق غذاخوری عسل یا لیمو به عنوان یکی از ترکیبات خانگی برای سفید و درخشان کردن پوست، مخلوط کنید.

۵. ماسک سفید کننده با لیمو

لیمو دارای خواص سفیدکننده است. بنابراین، اگر به دنبال شیوه‌های شگفت‌انگیز برای داشتن پوستی سفید و درخشان هستید، نباید آن را نادیده بگیرید.

روش انجام این درمان:

– آب لیمو را بگیرید

– از یک توپ پنبه برای استعمال آب لیمو روی پوست استفاده کنید

– چند دقیقه آرام پوست را ماساژ بدهید

– اجازه بدهید دست کم به مدت ۳۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

شما باید این درمان را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به بهترین نتایج ممکن برسید. یادتان باشد که استفاده از لیمو ممکن است پوست را خشک کند. بنابراین، بهتر است کمی عسل هم به آن اضافه کنید تا رطوبت پوست از بین نرود. شما همچنین می‌توانید بعد از انجام این درمان مرطوب‌کننده‌ی مورد علاقه‌تان را استعمال کنید.

۶. ماسک سفید کننده با آرد نخود

در صورتی که به دنبال داروهای خانگی برای سفید و درخشان شدن پوست هستید، نباید آرد نخود را نادیده بگیرید. آرد نخود برای روشن كردن پوست و از بين بردن جوش‌های سرسیاه از پوست شما موثر است. این ماده چربی اضافی را از پوست‌تان حذف می‌کند و در عین حال سبب می‌شود که روغن‌های ضروری روی پوست بمانند تا پوست رطوب خود را حفظ کند.

آیا دوست دارید بدانید که چگونه از آرد نخود برای سفید و روشن شدن پوست استفاده کنید؟ برای امتحان کردن این ماده دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

– مقداری گلاب را با دو قاشق غذاخوری آرد نخود مخلوط کنید تا خمیر صاف و یکدستی آماده شود

– خمیر را چند دقیقه آرام روی پوست بمالید

– اجازه بدهید حدود ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند

– در نهایت خمیر را با آب ولرم شستشو دهید

توصیه می‌شود برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، این روش درمانی ماسک سفید کننده را سه بار در هفته تکرار کنید.

۷. آب گوجه‌فرنگی

آب گوجه‌فرنگی نیز یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست است. این ماده خواص زیادی برای سلامت پوست دارد. آب گوجه‌فرنگی نه تنها پوست را سفید می‌کند، بلکه به آن رطوبت هم می‌دهد. استفاده‌ی منظم از آب گوجه‌فرنگی می‌تواند باعث روشن، درخشان و مرطوب شدن پوست شود. برای داشتن پوستی سالم و زیبا، توصیه می‌شود که گوجه‌فرنگی‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید این دستورالعمل را امتحان کنید:

– یک گوجه‌فرنگی را له کرده و آن را با کمی ماست مخلوط کنید تا ترکیب حاصل بافت خمیری پیدا کند

– خمیر حاصل را روی پوست پخش کنید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۳۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

شما باید این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا جادو اتفاق بیفتد!

۸. ماسک سفید کننده صورت با پاپایا

پاپایا یکی از داروهای شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست در ۷ روز است که باید بدانید. این خبر خوبی است برای کسانی که این میوه را دوست دارند. پاپایا شیرین و خوشمزه است. خوردن پاپایا به طور منظم نه تنها سلامت بدن را حفظ می‌کند، بلکه سبب روشن شدن پوست هم می‌شود. افرادی که دوست دارند پاپایا بخورند دارای پوست درخشان و روشنی هستند. شما می‌توانید این میوه را به صورت ماسک هم استفاده کنید.

روش انجام این درمان:

– یک تکه پاپایا را بردارید و آن را له کنید

– پاپایای له شده را با کمی آبلیمو مخلوط کنید

– ترکیب حاصل را روی صورت‌تان پخش کنید

– اجزاه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

اگر دوست دارید به نتایج رضایت‌بخشی برسید، باید این درمان ماسک سفید کننده صورت را به طور مرتب تکرار کنید.

۹. چوب صندل، زردچوبه، و شیر

شیر خواص آرام‌بخش دارد. زردچوبه و چوب صندل برای رویه‌سابی پوست و از بین بردن آلودگی‌ها و کثیفی‌ها از روی پوست موثر هستند. بنابراین، اگر به دنبال روش‌ّهای شگفت‌انگیز خانگی برای داشتن پوستی سفید و درخشان هستید، نباید ترکیب چوب صندل، زردچوبه و شیر را نادیده بگیرید. برای امتحان کردن این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

– یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه، دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و کمی‌شیر را با هم مخلوط کنید

– ترکیب حاصل را روی پوست پخش کنید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم بشویید

این مواد می‌توانند اثرات سفیدکننده داشته باشند و کمک‌تان می‌کنند که از شر ناخالصی‌های روی پوست خلاص شوید. اگر دوست دارید نتیجه‌ی قابل‌توجهی را به دست آورید، باید این روش را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

۱۰. ماسک سفید کننده صورت با آب سیب‌زمینی

سیب‌زمینی یکی از سالم‌ترین مواد غذایی در جهان است و آب آن را می‌توان برای جنبه‌های زیبایی و سلامتی استفاده کرد. در این مقاله، ما می‌خواهیم آب سیب‌زمینی را به عنوان یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست در در ۷ روز معرفی کنیم. آب سیب‌زمینی در حذف ناخالصی‌ها، مرطوب کردن پوست و از بین بردن کیسه‌ی زیر چشم و تیرگی دور آن موثر است. آب سیب‌زمینی در صورتی که به طور منظم مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند نتیجه قابل‌توجهی به شما بدهد.

روش انجام این درمان:

– آب یک سیب‌زمینی را بگیرید

– با استفاده از یک توپ پنبه آن را روی پوست صورت‌تان پخش  کنید

– صبر کنید تا به طور کامل خشک شود

– در نهایت با آب ولرم آن را بشویید

– شما می‌توانید این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را دو بار یا سه بار در هفته تکرار کنید.

۱۱. شیر و بادام

اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای سفید و درخشان شدن پوست هستید، ترکیب شیر و بادام عالی است. این ترکیب هیچ اثر بدی روی پوست ندارد و در واقع تاثیر آن در بهبود پوست شگفت‌انگیز است بادام می‌تواند ناخالصی‌ها و آلودگیها را از پوست پاک کند در حالی که شیر پوست را نرم می‌کند و برخی مواد مغذی را به آن می‌رساند.

روش انجام این درمان:

– چند بادام را آسیاب کنید

– پودر بادام را با مقدار کافی شیر مخلوط کنید تا خمیر نسبتا سفت و یکدستی آماده شود

– خمیر به دست آمده را روی صورت و گردن‌تان پخش کنید

– برای اطمینان از این‌که مواد مغذی و خواص شیر و بادام به طور کامل جذب پوست شده‌اند، اجازه بدهید ترکیب به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند

– این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را هر روز تکرار کنید تا بهترین نتایج ممکن را به دست آورید

روش‌های خانگی دیگری هم برای سفید و درخشان کردن پوست در ۷ روز در این نوشتار قید شده‌است. به خواندن مقاله ادامه بدهید تا با آن‌ها آشنا شوید.

۱۲. شکر و جوی دوسر

آیا می‌دانستید که ترکیبی از شکر و بلغور جوی دوسر نیز یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست در طول ۷ روز است؟ شکر برای لایه‌برداری پوست موثر است، در حالی که بلغور جوی دوسر پوسترا تغذیه و آن را آرام می‌کند.

آیا دوست دارید ترکیب شکر و بلغور جوی دوسر را به عنوان یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست استفاده کنید؟ برای این منظور دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

– سه قاشق غذاخوری شکر را با یک مشت بلغور جوی دوسر مخلوط کنید

– کمی آبلیمو را به این مخلوط اضافه کنید تا بافت اسکراب مانندی به دست بیاورد

– ترکیب حاصل را روی پوست گردن و صورت‌تان استعمال کنید

– آن را به آرامی روی پوست ماساژ بدهید و در نهایت آبکشی کنید

برای رسیدن به نتیجه‌ی مورد نظرتان این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را دو بار در روز تکرار کنید.

۱۳. پوست پرتقال و شیر

اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای داشتن پوست سفید و درخشان هستید، نباید ترکیب پوست پرتقال و شیر را نادیده بگیرید. این روش برای پوست‌های چرب مناسب است. پوست پرتقال می‌تواند رنگ پوست را روشن کند و شیر پوست را آبرسانی کرده و آن را تسکین می‌دهد. این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت برای برطرف کردن لکه‌های پوستی نیز مفید است.

روش انجام این درمان:

– پوست پرتقال را خشک کنید و آن را آسیاب کنید تا پودر شود

– پودر پوست پرتقال را با عسل و شیر مخلوط کنید

– ترکیب حاصل را روی پوست صورت پخش کنید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

توصیه می‌شود که این درمان را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه‌ی مورد نظرتان برسید.

۱۴. اسپری گلاب و نارگیل

گلاب به خاطر مزایای شگفت‌انگیزی که برای زیبایی دارد، شناخته‌شده است. هنگامی که آن را با نارگیل ترکیب کنید، یکی از درمان‌های خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست آماده خواهد شد. آب نارگیل در پاک کردن پوست و محو کردن لکه‌ها بسیار موثر است.

روش انجام این درمان:

– آب نارگیل و گلاب را در مقادیر برابر با هم مخلوط کنید

– ترکیب حاصل را در یک بطری اسپری بریزید

– دست کم به مدت یک ماه کامل آن را دو بار در روز روی صورت‌تان اسپری کنید

این روش درمانی برای روشن و درخشان کردن انواع پوست قابل استفاده است. استفاده‌ی منظم از این روش می‌تواند پوست شما را شاداب‌تر و نرم‌تر کند.

۱۵. ماسک سفید کننده صورت فوری با زردچوبه

در فهرست داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست نباید زردچوبه را نادیده بگیرید. زردچوبه می‌تواند رنگ پوست شما را بهبود ببخشد و نقاط تیره‌ی پوست را از بین ببرد.

روش انجام این درمان:

– پودر زردچوبه را با گلاب و آبلیمو در مقادیر برابر ترکیب کنید تا یک خمیر نرم آماده شود

– خمیر آماده شده را روی پوست پخش کنید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند

– در نهایت آن را با آب سرد شستشو دهید

از آن‌جایی که در این روش درمانی ما از آبلیمو استفاده می‌کنیم ممکن است پوست شما خشک‌تر و حساس‌تر شود. بنابراین توصیه می‌شود که پس از این انجام این درمان یک مرطوب‌کننده‌ی خوب روی پوست‌تان بزنید. آیا دوست دارید به نتیجه‌ی مورد نظرتان برسید؟ هیچ چیز بهتر از این نیست که به مدت چند هفته این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را تکرار کنید و از نتیجه‌ی کار لذت ببرید!

۱۶. ماسک هویج برای پوست خشک

هویج حاوی خواص روشن‌کننده و تغذیه‌کننده‌ی پوست است. بنابراین، ما نباید آن را در فهرست داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست نادیده بگیریم. این درمان مناسب پوست‌ّهای خشک است. استفاده‌ی منظم از ماسک هویج می‌تواند به طور موثر به از بین رفتن لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن و نقاط تیره کمک کند.

روش انجام این درمان:

– چند هویج را له کنید

– هویج له شده را با دو قطره روغن ویتامین E، چند قطره آبلیمو و یک قاشق چایخوری شیر مخلوط کنید

– خوب هم بزنید

– ترکیب حاصل را روی صورت و گردن پخش کنید

– صورت‌تان را به آرامی به مدت چند دقیقه ماساژ بدهید

– اجازه بدهید ترکیب به مدت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بنشیند

– درنهایت آن را با آب گرم بشویید

برای رسیدن به نتیجه‌ی رضایت‌بخش، این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت باید یک یا دو بار در هفته انجام شود.

۱۷. ماسک سفید کننده صورت فوری با آلوئه‌ورا

اگر به دنبال روش‌های شگفت‌انگیز طبیعی و خانگی برای سفید شدن و درخشش پوست هستید، نباید از آلوئه‌ورا نادیده بگیرید. ژل آلوئه‌ورا در کاهش تیرگی پوست و بهبود رنگ پوست موثر است. در صورتی که آلوئه‌ورا را به طور منظم روی پوست می‌تواند سبب صاف و درخشان شدن آن شود. آلوئه‌ورا می‌تواند بافت و سلول‌های پوست را اصلاح کند. این گیاه دارویی باعث رشد سلول‌های جدید پوست می‌شود.

روش انجام این درمان:

– برگ آلوئه‌ورا را برش بزنید و سپس ژل آن را خارج کنید

– ژل آلوئه‌ورا را روی پوست‌تان استعمال کنید

– اجازه بدهید به مدت حدود نیم ساعت روی پوست بنشیند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

– برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب توصیه می‌شود که این درمان ماسک سفید کننده صورت را دو بار در هفته تکرار کنید.

۱۸. ماسک سفید کننده صورت فوری با سفیده‌ی تخم‌مرغ

تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین است که نه فقط برای سلام بدن‌تان بلکه برای پوست هم مناسب است. شما می‌توانید سفیده‌ی تخم‌مرغ را به عنوان یک درمان خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان شدن پوست استفاده کنید.

برای استفاده از این ماده باید دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

– تخم‌مرغ را بشکنید و سفیده و زرده را از هم جدا کنید

– سفیده‌ی تخم‌مرغ را خوب بزنید

– با استفاده از یک قلم‌مو سفیده را روی پوست‌تان پخش کنید

– اجازه بدهید چند دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

برای رسیدن به نتایج مورد نظرتان باید این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را چند بار در هفته تکرار کنید.

۱۹. آبلیمو و خیار

ترکیب آب لیمو و خیار را نادیده نگیرید اگر به دنبال داروهای خانگی برای سفید و درخشان شدن پوست هستید. خیار در کاهش میزان چربی پوست و روشن کردن آن به طور طبیعی موثر است. خیلی ساده باید دستورالعمل زیر را به طور منظم دنبال کنید.

– یک خیار را له کنید و سپس آن را با چند قطره آبلیمو مخلوط کنید

– ترکیب حاصل را روی پوست صورت‌تان استعمال کنید

– آن را به آرامی ماساژ بدهید و بگذارید به مدت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب تازه شستشو دهید

اگر این ترکیب را زیر چشمان‌تان قرار دهید، می‌تواند حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم را از بین ببرد.

۲۰. ماسک سفید کننده با بابونه

آیا تا به حال در مورد مزایای شگفت‌انگیز گل بابونه چیزی شنیده‌اید؟ یکی از مزایای زیبایی شگفت‌انگیز گل‌های بابونه، روشن کردن و تغذیه کردن پوست است. بابونه یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست است.

روش انجام این درمان:

– در یک فنجان آب ۳ یا ۴ قاشق غذاخوری گل بابونه بگذارید

– چند دقیقه آن را بجوشانید

– اجازه بدهید خنک شود و به دمای اتاق برسد

– ترکیب را صاف کنید

یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری گلاب هم به این محلول اضافه کنید

– یک تکه پنبه را در این محلول خیس کنید

– محلول را روی پوست استعمال کنید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

شما باید این درمان طبیعی را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا نتایج مورد نظرتان حاصل شود.

۲۱. گوجه‌فرنگی و آبلیمو

ترکیبی از آب گوجه‌فرنگی و لیمو نباید نادیده گرفته شود در صورتی که به دنبال شیوه‌های شگفت‌انگیز برای صاف و درخشان شدن پوست هستید. آبلیمو در از بین بردن آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها از پوست موثر است، در حالی که گوجه‌فرنگی یک رویه‌ساب طبیعی است. لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی در کاهش تیرگی پوست تاثیر زیادی دارد. ماسک تهیه شده از گوجه‌فرنگی و آبلیمو می‌تواند رنگ پوست را بهبود ببخشد و تیرگی ناشی از نور خورشید را از بین ببرد.

برای استفاده از این ماسک صورت به مواد زیر نیاز دارید:

– ۱ یا ۲ گوجه‌فرنگی

– ۲ قاشق چایخوری آب لیمو

روش تهیهخمم و استعمال ماسک:

– گوجه‌فرنگی و آبلیمو را در مخلوط کن قرار دهید و آن را روشن کنید

– خمیر نرم به دست آمده از گوجه‌فرنگی و آبلیمو را روی پوست‌تان بمالید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پسوت بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

– شما باید این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را هر روز بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن تکرار کنید.

۲۲. ماساژ بدن با روغن داغ

درمان‌های خانگی و طبیعی زیادی برای سفید و درخشان کردن پوست وجود دارد و یکی از آن‌ها ماساژ بدن با روغن داغ است. ماساژ بدن با داغ می‌تواند شما را به میزان زیادی آرام کند و در عین حال رنگ پوست‌تان را نیز بهبود ببخشد، نتیجه‌ای که سبب می‌شود پوست روشن‌تر شود. علاوه بر این، ماساژ می‌تواند رنگ پوست شما را با افزایش گردش خون در سراسر بدن بهبود بخشد.

برای امتحان کردن ماساژ روغن داغ به عنوان یک درمان موثر جهت سفید و درخشان کردن پوست در طول ۷ روز به مواد زیر نیاز دارید:

– چند برگ چریش

– یک روغن پایه (روغن نارگیل / روغن بادام / روغن زیتون)

– چند برگ ریحان مقدس

روش انجام این درمان:

– روغن پایه مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید، روغن‌ّایی مانند روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن زیتون

– چند برگ چریش و چند برگ ریحان مقدس را له کرده و سپس آن‌ها را به روغن پایه‌ی مورد نظرتان اضافه کنید

– ترکیب به دست آمده را روی پوست‌تان بگذارید

– چند دقیقه آن را به آرامی ماساژ بدهید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۳۰ دقیقه روی پوست بماند

– در نهایت دوش بگیرید

برای رسیدن به نتیجه‌ی مورد نظرتان توصیه می‌شود که این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را یک یا دوبار در هفته تکرار کنید.

۲۳. ماسک سفید کننده با ماست و عسل

مخلوط ماست و عسل می‌تواند یک ترکیب عالی باشد برای کسانی که دوست دارند پوستی روشن و شفاف داشته باشند. استفاده‌ی منظم از این ماسک صورت می‌تواند پوست شما را روشن کند، آن را به خوبی پاکسازی کند و کمک‌تان می‌کند از شر آلودگی‌های جمع شده داخل منافذ پوست‌تان خلاص شوید.

برای انجام این درمان مواد زیر را آماده کنید:

– ۱ قاشق غذاخوری عسل

– ۲ قاشق چایخوری ماست ساده

روش انجام این درمان:

– عسل و ماست را با هم مخلوط کنید تا خمیر نرمی آماده شود

– ترکیب به دست آمده را روی صورت و گردن‌تان پخش کنید

– اجازه بدهید ماسک به مدت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت بماند

– در نهایت آن را با آب گرم شستشو دهید

این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت باید یک یا دو بار در هفته انجام شود. بعد از دو یا سه هفته متوجه تفاوت قابل‌توجهی روی صورت‌تان خواهید شد. در صورتی که ماسک صورت ماست و عسل برای شما تاثیری نداشت، درمان‌های طبیعی دیگری نیز برای سفید و درخشان کردن پوست در ۷ روز وجود دارند که می‌توانید امتحان کنید!

۲۴. ماسک میوه‌ای

میوه یکی از سالم‌ترین مواد غذایی در جهان است زیرا به میزان فراوانی ویتامین و مواد مغذی ضروری دارد. شما همچنین می‌توانید از ماسک میوه‌ای استفاده کنید چرا که فواید شگفت‌انگیزی برای پوست دارد. ماسک میوه به عنوان یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست شناخته شده‌است. برای درست کردن ماسک میوه می‌توانید از آووکادو، پاپایا، خیار و خامه استفاده کنید. آووکادو چربی زیادی دارد. بنابراین، در نرم کردن پوست موثر است، آن را تغذیه می‌کند و بافت صافی به پوست‌تان می‌دهد. علاوه بر این، آنزیم‌های موجود در پاپایا می‌تواند پوست شما را تسکین دهد و رنگ آن را روشن کند.

برای انجام این درمان ابتدا مواد زیر را آماده کنید:

– یک تکه‌ی کوچک پاپایا

– آووکادو

– نصف یک خیار

– ۲ قاشق چایخوری خامه

روش انجام این درمان:

– ابتدا پاپایا، خیار و آووکادو را له و بعد آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید

– سپس به ترکیب بالا دو قاشق چایخوری خامه اضافه کنید

– خمیر به دست آمده را روی پوست‌تان بگذارید و اجازه بدهید دست کم به مدت ۲۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب بشویید

برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن باید این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را یک بار در هفته انجام بدهید.

۲۵. گلاب

گلاب برای طراوت بخشیدن به پوست، روشن كردن آن و تسکین پوست تحریک شده و دچار سوزش موثر است. گلاب را می‌توان هم برای پوست‌های حساس و هم برای پوست‌های چرب استفاده کرد. همچنین می توانید از این ماده برای تهیه‌ی اسکراب و ماسک‌های خانگی استفاده کنید.

روش انجام این درمان:

– هر روز از گلاب برای تمیز کردن پوست صورت‌تان استفاده کنید

برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن باید این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را دو بار در روز تکرار کنید.

۲۶. دانه‌ی زیره‌ی سبز

زیره‌ی سبز سرشار است از ویتامین E، C و A که می‌توانند پوست شما را جوان کنند و رنگ آن را بهبود بدهند. استفاده از این دانه‌ّهای قدرتمند نیز یکی از راه‌های شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست است که تمایل داریم در این مقاله معرفی کنیم.

برای انجام این درمان به مواد زیر نیاز دارید:

– ۲ فنجان آب

– ۱ قاشق چایخوری زیره‌ی سبز

روش انجام این درمان:

– ۱ قاشق چایخوری دانه‌ی زیره را به ۲ فنجان آب اضافه کنید

– اجازه بدهید به مدت چند  دقیقه بجوشد

– شعله را خاموش کنید و اجازه بدهید که محلول خنک شود

– شما می‌توانید از این محلول برای شستن صورت‌تان به طور روزانه استفاده کنید

برای دیدن نتایج حاصل از این روش درمانی باید صبور باشید. چند هفته‌ای طول می‌کشد تا این روش روی پوست‌تان جواب دهد.

۲۷. آب نارگیل

آب نارگیل برای سالم و درخشان کردن پوست شما تاثیر بسیار زیادی دارد. علاوه بر این، استفاده‌ی منظم از آب نارگیل می‌تواند لکه‌ها و جای زخم را از بین ببرد. آب نارگیل نیز باید در فهرست داروهای موثر برای سفید و درخشان کردن پوست قرار بگیرد.

برای استفاده از این ماده باید دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

– یک تکه پنبه بردارید و با استفاده از آن آب نارگیل را روی صورت‌تان بمالید

– اجازه بدهید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

برای رسیدن به نتایج رضایت‌بخش، این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را دو بار در روز تکرار کنید.

۲۸. ماسک سفید کننده صورت با خاک رنگ‌بر

خاک رنگ‌بر به خاطر توانایی که در جذب چربی اضافی پوست دارد شناخته‌شده است. بنابراین، این ماده برای انواع پوست چرب و دارای آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، خاک رنگ‌بر سرشار است از مواد معدنی مانند آلومینا، آهک و اکسید آهن که در بهبود رنگ پوست و سفید و درخشان کردن آن بسیار موثر هستند. استفاده‌ی موضعی از این ماده به طور منظم می‌تواند پوست شما را سفید، درخشان و روشن ایجاد کند. بنابراین، جای هیچ گونه تعجب نیست که خاک رنگ‌بر در فهرست روش‌های طبیعی و خانگی برای سفید و درخشان کردن پوست قید شود.

اگر دوست دارید از خاک رنگ‌بر برای سفید و روشن کردن پوست‌تان استفاده کنید، باید این مواد را آماده کنید:

– ۳ قاشق غذاخوری آب پرتقال

– ۲ قاشق غذاخوری خاک رنگ‌بر

روش انجام این درمان:

– ابتدا خاک رنگ‌بر را با آب پرتقال مخلوط کنید تا خمیر صاف و یکدستی حاصل شود

– خمیر به دست آمده را روی صورت و گردن پخش کنید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم بشویید

برای رسیدن به نتایج مطلوب، باید این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را یک یا دو بار در هفته انجام بدهید.

۲۹. هویج و آووکادو

گوشت آووکادو برای پوست شما مفید است. این میوه می‌تواند پوست را تغذیه کند و آن را تسکین دهد و در عین حال سبب درخشان و روشن شدن آن شود. لیکوپن و بتا کاروتن موجود در هویج می‌توانند به عنوان آنتی‌اکسیدان‌های قوی عمل کنند که رنگ پوست را بهبود می‌بخشند. بنابراین، می‌توانیم ترکیبی از آوکادو و هویج را به عنوان یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست معرفی کنیم.

برای نجام این درمان مواد زیر را آماده باشید:

– ۱ هویج متوسط

– ۱ آووکادو

– ۱ تخم‌مرغ

– ۱ قاشق غذاخوری خامه‌ی سنگین

– ۱ قاشق غذاخوری عسل

روش انجام این درمان:

– هویج را به دو فنجان آب اضافه کنید

– چند دقیقه آن را بجوشانید

– سپس هویج و گوشت آووکادو را له کرده و آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید

– ترکیب به دست آمده را روی صورت و گردن پخش کنید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را یک بار در هفته و به مدت چند هفته تکرار کنید.

۳۰. ماسک سفید کننده صورت با چای سبز

چای سبز دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که کمک می‌کنند پوست‌تان سالم و جوان به نظر برسد. علاوه بر این، استفاده‌ی موضعی از چای سبز می تواند از پوست در برابر آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از آلودگی‌های محیط زیست و نور خورشید محافظت کند. در نتیجه، چای سبز می‌تواند پوست شما را به طور طبیعی و مؤثر روشن‌تر و درخشان‌تر کند.

اگر تمایل دارید چای سبز را به عنوان یک درمان خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست استفاده کنید، باید ابتدا مواد زیر را آماده کنید:

– ۲ چای سبز کیسه‌ای استفاده شده

– ۱ قاشق غذاخوری عسل

– ۱ قاشق چایخوری آبلیمو

روش انجام این درمان:

– ۲ چای سبز را باز کنید و پودر داخل آن را بیرون بیاورید

– پودر چای را با عسل و آب لیمو مخلوط کنید

– ترکیب به دست آمده را روی صورت و گردن پخش کنید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۱۵ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم بشویید

در صورتی که دوست دارید بهترین نتایج ممکن را ببینید، باید این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را به طور روزانه تکرار کنید.

۳۱. روغن جوجوبا

روغن معطر، به ویژه روغن جوجوبا، از جمله داروهای خانگی طبیعی برای سفید و درخشان شدن پوست محسوب می‌شوند. روغن جوجوبا می‌تواند به راحتی جذب پوست شود، پوست را تغذیه کرده و سطح pH پوست شما را کنترل می‌کند. استفاده‌ی منظم از روغن جوجوبا می‌تواند پوست‌تان را روشن و درخشان کند.

برای استفاده از این روغن معطر باید این دستورالعمل را دنبال کنید:

– چند قطره روغن جوجوبا را کف دست‌تان بریزید

– با مالش دادن دست‌ّها به هم روغن را گرم کنید

– سپس آن را روی پوست بمالید

– پوست را با حرکات دایره‌ای ماساژ بدهید

– اجازه بدهید روغن شب تا صبح روی پوست بماند

اگر تمایل دارید از طریق این درمان به نتایج مورد نظرتان برسید، حتما آن را هر شب قبل از خواب تکرار کنید. پس از گذشت دو هفته تفاوت قابل‌توجهی را متوجه خواهید شد.

۳۲. روغن سیاه‌دانه

روغن سیاه‌دانه ماده‌ی موثر دیگری است که در فهرست داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست قرار می‌گیرد. روغن سیاه‌دانه سرشار است از آنتی‌اکسیدان‌هایی که می‌توانند گردش خون را تقویت کنند و سلامت پوست را بهبود ببخشند. این روغن در عین حال رنگ پوست را روشن می‌کند.

مواد لازم برای انجام این درمان:

– ۴/۱ قاشق غذاخوری روغن سیاه‌دانه

– ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو

روش انجام این درمان:

– آبلیمو را با روغن سیاه‌دانه مخلوط کنید

– ترکیب حاصل  را روی صورت و گردن‌تان پخش کنید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم بشویید

توصیه می‌شود که برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را هر روز صبح تکرار کنید. داروهای خانگی دیگری هم برای سفید و درخشان کردن پوست در این نوشتار وجود دارد. ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا با آن‌ها نیز آشنا شوید.

۳۳. ماسک سفید کننده صورت با زعفران

زعفران  در طب آیورودا برای روشن کردن پوست و بهبود رنگ پوست شناخته‌شده است. استفاده‌ی موضعی از زعفران به طور منظم می‌تواند پوست را درخشان و شفاف کند. شما باید زعفران را به برنامه‌ی معمول مراقبت از پوست‌تان اضافه کنید و از مزایای شگفت‌آور آن بهره‌مند شوید. زعفران یکی از درمان‌های خانگی فوق‌العاده برای سفید و درخشان کردن پوست است.

مواد لازم برای انجام این درمان عبارتند از:

– ۲ قاشق چایخوری شیر

– چند تار زعفران

– ۱ قاشق چایخوری پودر چوب صندل

پس از آماده کردن تمام مواد لازم، دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

– اجازه بدهید که رشته‌های زعفران تقریبا یک ساعت در شیر خیس بخورند

– ۱ قاشق چایخوری پودر چوب صندل را به این محلول اضافه کنید و خوب هم بزنید

– ترکیب حاصل را روی صورت و گردن پخش کنید و اجازه بدهید به مدت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند تا خشک شود

– در نهایت آن را با آب ولرم بشویید

برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن باید این روش درمانی را دو بار در هفته درمان را تکرار کنید.

۳۴. آرد برنج

استفاده‌ی منظم از آرد برنج می‌تواند پوست شما را نرم‌تر، روشن‌تر و شفاف‌تر کند. آرد برنج به عنوان درمان معجزه‌آسایی برای از بین بردن لکه‌ها و نقاط تیره‌ی روی پوست محسوب می‌شود. استفاده‌ی موضعی از آرد برنج همچنین باعث کند شدن روند تشکیل چین و چروک می‌شود. اگر به دنبال راه‌های شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست هستید، نباید آرد برنج را نادیده بگیرید.

مواد لازم برای انجام این درمان عبارتند از:

– ۱ قاشق چای‌خوری آب خیار

– ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج

– ۱ قاشق چایخوری آبلیمو

روش انجام این درمان:

– آرد برنج، آبلیمو و آب خیار را با هم مخلوط کنید

– این ترکیب را روی پوست صورت پخش کنید و اجازه بدهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم بشویید

برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن باید این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را دو بار در هفته انجام بدهید.

۳۵. ماسک سفید کننده صورت با جوی دوسر

جوی دوسر حاوی خواص لایه‌بردار و رویه‌ساب است؛ بنابراین، استفاده‌ی موضعی از این ماده می‌تواند به حذف ناخالصی‌ها کمک کند، سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرد، پوست شما را نرم‌تر کند و رنگ پوست را بهبود ببخشد. در صورتی که به دنبال راه‌های شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست هستید، اصلا نباید بلغور جوی دوسر را نادیده بگیرید!

برای انجام این درمان باید مواد زیر را آماده کنید:

– ۲ قاشق غذاخوری ماست

– ۳ قاشق غذاخوری جوی دوسر

روش انجام این درمان:

– جوی دوسر را آسیاب کنید تا تبدیل به پودر شود

– ماست را با پودر جوی دوسر مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و یکدست آماده شود

– خمیر به دست آمده را روی پوست صورت و گردن پخش کنید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم بشویید

اگر تمایل دارید بهترین نتیجه را از درمان بلغور جوی دوسر به دست بیاورید، باید این درمان ماسک سفید کننده صورت را به طور مرتب تکرار کنید.

۳۶. ماسک اوبتان

استفاده از ماسک اوبتان  یک درمان توصیه‌شده برای سفید و درخشان کردن پوست است. اوبتان  دارای مواد مفید زیادی است که می‌توانند سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرند، پوست را تغذیه ‌کنند، سبب پاکسازی پوست شوند و هیدراتاسیون و رطوبت آن را حفظ کنند.

اگر می‌خواهید از اوبتان به عنوان یکی از روش‌های شگفت‌انگیز طبیعی برای سفید و روشن کردن پوست استفاده کنید، باید ابتدا مواد زیر را آماده کنید:

– ۳ تا ۴ بادام

– ۱ قاشق غذاخوری جوی دوسر

– ۱ قاشق غذاخوری آرد نخود

– شیر یا گلاب

– کمی زردچوبه

روش انجام این درمان:

– جو دوسر و بادام را آسیاب کنید تا پودر شوند و بعد آن‌ها را با آرد نخود، گلاب و زردچوبه مخلوط کنید تا خمیر صاف و یکدستی آماده شود

– خمیر به دست آمده را روی صورت و گردن پخش کنید

– اجازه بدهید به مدت حدود ۱۵ دقیقه بماند

– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

این درمان باید یک بار در هفته انجام شود.

حالا با درمان‌ها و روش‌های شگفت‌انگیز خانگی برای سفید و درخشان شدن پوست در ۷ روز آشنا شدید. با این حال، قبل از استفاده از این داروها و روش‌های خانگی، باید دقت کنیدکه روش انتخابی‌تان مناسب نوع پوست‌تان است. اگر در مورد درمان مورد نظرتان مطمئن نیستید، باید آن را روی پوست مچ دست امتحان کنید. به غیر از داروهای خانگی برای سفید و درخشان شدن پوست، داشتن یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که تمایل دارید پوست‌تان روشن‌تر شود، نکات مرتبط با رژیم غذایی که ادامه قید شده‌اند را بخوانید.

د – رژیم غذایی برای داشتن پوست روشن و سفید

* گوجه‌فرنگی و غذاهای تهیه شده با گوجه‌فرنگی را در رژیم غذایی معمول‌تان قرار بدهید. لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی می‌تواند با لکه‌های کم‌رنگ و آکنه مبارزه کند. این غذاها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند از پوست شما در برابر اشعه‌ی UV محافظت کنند. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید جلوگیری کنند. شما باید گوجه‌فرنگی را ۳ یا ۵ بار در هفته مصرف کنید.

– انواع توت را مصرف کنید، توت‌هایی مانند گیلاس و بلوبری که غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این آنتی‌اکسیدان‌ها در دور نگه داشتن لکه و تیرگی و آکنه بسیار موثر هستند.

– غذاهای دریایی و ماهی بخورید تا سلامت پوست‌تان همواره در حد بهینه باشد. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در غذاهای دریایی و ماهی می‌تواند روند پیری را کند کند. غذاهای دریایی و ماهی همچنین حاوی خواص ضد التهابی و ضد باکتری هستند.

– در صورتی که می‌خواهید به طور طبیعی پوستی شفاف و روشن داشته باشید، توت‌های سرشار از ویتامین C میل کنید از جمله بلک‌بری، توت‌فرنگی و بلوبری.

– بادام، موز، ماست و شیر را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید، زیرا این مواد خوراکی به لطف ویتامین A، B و E که دارند، برای پوست بسیار مناسب هستند.

– دست کم ۸ لیوان آب در روز بنوشید و آب میوه‌های خانواده‌ی مرکبات را مصرف کنید تا پوستی درخشان و شاداب داشته باشید.

ج – چند نکته برای این‌که درمان‌های خانگی جهت روشن و شفاف کردن پوست سریع‌تر نتیجه بدهند

– یک برنامه‌ی مناسب مراقبت از پوست را به طور روزانه دنبال کنید از جمله پاکسازی و تمیز کردن پوست.

– پوست را ۲ بار در هفته لایه‌برداری کنید تا از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خلاص شوید و پوست حالت کدر و تیرگی به خود نگیرد

– زمانی که از منزل خارج می‌شوید یک کرم ضد آفتاب خوب دست کم با SPF ۲۰ بزنید

– هرگز پوست‌تان را با دست‌های کثیف لمس نکنید

– از یک رژلب و سایه‌ی چشم تیره استفاده  کنید تا پوست‌تان روشن‌تر و شفاف‌تر به نظر برسد. البته در انجام این حالت تضاد زیاده‌روی نکنید چرا که در این صورت پوست تیره‌تر به نظر خواهد رسید

– هرگز از کرم روشن‌کننده‌ی پوست حاوی هیدروکینون بدون مشاوره با متخصص پوست استفاده نکنید

– برای بهبود متابولیسم بدن‌تان به طور منظم ورزش کنید

انتهای پیام/1404

منبع: آل رمدیز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان